Ενώ η παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση να υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές, ιδιαίτερα στη συσκευασία, οι εταιρείες εξερευνούν καινοτόμες λύσεις συσκευασίας που ελαχιστοποιούν το οικολογικό αποτύπωμα εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων.
Η σκληρή συσκευασία, που περιλαμβάνει δοχεία κατασκευασμένα από υλικά όπως γυαλί, μέταλλο και ορισμένα πλαστικά, παίζει κρίσιμο ρόλο στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων. Προστατεύει τα προϊόντα κατά τη μεταφορά, παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους και διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές προδιαγραφές. Ωστόσο, τα παραδοσιακά υλικά συσκευασίας συχνά συμβάλλουν σημαντικά στην περιβαλλοντική υποβάθμιση.
Πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να υλοποιούν πρωτοβουλίες βιωσιμότητας στη σκληρή συσκευασία. Για παράδειγμα, ένας κορυφαίος εξαγωγέας τροφίμων εισήγαγε μια σειρά βιοδιασπώμενων σκληρών δοχείων κατασκευασμένων από ανανεώσιμους πόρους. Αυτά τα δοχεία όχι μόνο μειώνουν τα πλαστικά απόβλητα αλλά και διατηρούν την ακεραιότητα των τροφίμων κατά τη διάρκεια της μεταφοράς. Αυτή η πρωτοβουλία έχει λάβει θετική ανταπόκριση από περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές και έχει τοποθετήσει την εταιρεία ως ηγέτη στις βιώσιμες πρακτικές στον τομέα των εξαγωγών τροφίμων. Μια άλλη καινοτόμος προσέγγιση είναι η χρήση ανακυκλωμένων υλικών στη σκληρή συσκευασία. Ενσωματώνοντας ανακυκλωμένα πλαστικά στο στρατηγικό σχεδιασμό συσκευασίας, οι εταιρείες μειώνουν την εξάρτησή τους από παρθένα υλικά, μειώνοντας έτσι το αποτύπωμα άνθρακα τους. Για παράδειγμα, μια σημαντική εταιρεία ποτών έχει πετύχει να χρησιμοποιεί 30% ανακυκλωμένο υλικό στη σκληρή συσκευασία της, μειώνοντας σημαντικά τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα του προϊόντος.
Παρά τις προόδους, οι προκλήσεις παραμένουν για την ευρεία υιοθέτηση της βιώσιμης σκληρής συσκευασίας. Το κόστος παραγωγής βιοδιασπώμενων ή ανακυκλωμένων υλικών μπορεί να είναι υψηλότερο από αυτό των παραδοσιακών πλαστικών, γεγονός που μπορεί να αποθαρρύνει ορισμένες εταιρείες από την αλλαγή. Επιπλέον, η απόδοση των βιώσιμων υλικών πρέπει να πληροί αυστηρές προδιαγραφές για την ασφάλεια και τη συντήρηση των τροφίμων, θέτοντας τεχνικά εμπόδια για τους κατασκευαστές.
Η στροφή προς τη βιώσιμη σκληρή συσκευασία στον τομέα των εξαγωγών τροφίμων αποκτά δυναμική καθώς οι εταιρείες αναγνωρίζουν τη σημασία της περιβαλλοντικής ευθύνης. Υιοθετώντας βιοδιασπώμενα υλικά και αυξάνοντας τη χρήση ανακυκλωμένου περιεχομένου, οι επιχειρήσεις μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το οικολογικό τους αποτυπώματα ενώ ικανοποιούν τη ζήτηση για βιώσιμα προϊόντα. Παρά τις προκλήσεις, τα οφέλη της βιώσιμης συσκευασίας, η ενίσχυση του ονόματος του προϊόντος, η συμμόρφωση με τους κανονισμούς και η ευθυγράμμιση με τις αξίες των καταναλωτών—καθιστούν αυτήν την επένδυση απαραίτητη για το μέλλον των εξαγωγών τροφίμων.
Ιωσήφ Χόσνι, Εισηγητής Beyond Exports
Με MSc στο Customer Management, MSc στο International Business Development & Executive MBA, η επαγγελματική πορεία του Ιωσήφ Χόσνι ξεκινάει το 2009 ως International Barter Transaction Executive Manager στην εταιρεία Hellenic Fertilizers & Chemical “”ELFE””. Εν συνεχεία αποτέλεσε South East Regional Manager στην εταιρεία Polisan Hellas, μέλος του Ομίλου εταιρειών Polisan Holdings Ltd. To 2015 συνεργάστηκε με την εταιρεία Thrace Plastics Pack S.A. μέλος του Ομίλου Τhrace Group Of Companies S.A. ως Export Manager North Africa & Israel, όπου το 2018 αποτέλεσε τον Head of Exports of M.E.N.A Region της ίδιας εταιρείας με 300% revenue growth την περίοδο 2015 – 2020.Τον Ιανουάριο 2021 ανέλαβε τη θέση Head of Business & Operations, στη Bonaplast S.A., μέλος του Ομίλου εταιρειών Shalam Packaging Solutions Ltd. με 8 παραγωγικές εγκαταστάσεις παγκοσμίως. Σήμερα, ο Ιωσήφ Χόσνι είναι ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας VEN Engineering Single Member SA.