Σε μια εποχή παγκόσμιων ανακατατάξεων και εμπορικών προκλήσεων, η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, που σταθερά διατηρεί την 5η θέση μεταξύ των χωρών που εισάγουν ελληνικά προϊόντα, συνεχίζει να προσφέρει μοναδικές προοπτικές για τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά. Παρά τις νέες εμπορικές συνθήκες, οι Αμερικανοί καταναλωτές αναζητούν την ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη μεσογειακή διατροφή που τα ελληνικά προϊόντα ενσωματώνουν.
Η ελληνική κοινότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες διαδραματίζει έναν ζωτικής σημασίας ρόλο. Δεν είναι μόνο η αγοραστική τους δύναμη και η αφοσίωση στα προϊόντα ελληνικής προέλευσης που τους καθιστά σημαντικούς. Είναι και το γεγονός ότι λειτουργούν ως πρεσβευτές της ελληνικής ποιότητας, της γεύσης και του πολιτισμού, επηρεάζοντας έτσι και την καταναλωτική συμπεριφορά των Αμερικανών.
Δεν είναι μόνο οι ίδιοι οι Ομογενείς που αγοράζουν ελληνικά προϊόντα· είναι κυρίως το γεγονός ότι δημιουργούν τάσεις και επηρεάζουν την ευρύτερη αμερικανική αγορά. Μέσα από εστιατόρια, κάβες, delicatessen, επιχειρήσεις τροφίμων και πολιτιστικά φεστιβάλ, προβάλλουν τη μοναδικότητα της ελληνικής γαστρονομίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία, οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων (τροφίμων και ποτών) προς τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ανήλθαν το 2024 σε περίπου 745 εκατομμύρια ευρώ, καταλαμβάνοντας το 31% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς τη συγκεκριμένη αγορά.
Το 2020 οι εξαγωγές της Ελλάδος κατέληξαν σε αξία 1.136,77 δις ευρώ ενώ το 2024 εκτινάχθηκαν σε αξία 2.411,71δις ευρώ, εκ των οποίων τα τρόφιμα και ποτά κάλυψαν το 30,94%.
Τα κορυφαία ελληνικά τρόφιμα που κατέκτησαν την αμερικανική αγορά το 2024 ήταν:
Επίσης, ισχυρή θέση στην αγορά των Η.Π.Α. έχουν τα ελληνικά ιχθυηρά και τα προϊόντα τύπου antipasti (πιπεριές, λιαστές τομάτες, πίκλες κλπ).
Ιδιαίτερα για τη φέτα, οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ διπλασιάστηκαν μέσα σε τέσσερα χρόνια, φθάνοντας το 8% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών φέτας το 2024. Η αύξηση αυτή αποδεικνύει ότι τα ελληνικά τυριά κερδίζουν διαρκώς έδαφος στις απαιτητικές προθήκες των αμερικανικών supermarkets και specialty stores.
Από τις ελιές, το ελαιόλαδο και τα γαλακτοκομικά, μέχρι τα θαλασσινά και τα παραδοσιακά προϊόντα, η ελληνική γαστρονομία ανταποκρίνεται απόλυτα στις τάσεις της αμερικανικής αγοράς που στρέφεται σε υγιεινά, φυσικά και αυθεντικά προϊόντα.
Summer Fancy Food Show: Η χρυσή ευκαιρία για τα ελληνικά τρόφιμα
Η Summer Fancy Food Show αποτελεί το μοναδικό γεγονός στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όπου οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων μπορούν να έρθουν σε άμεση επαφή με περισσότερους από 30.000 εμπορικούς επισκέπτες: εκπροσώπους supermarket, εισαγωγείς και διανομείς.
Η SFA εφαρμόζει μια αυστηρή διαδικασία πιστοποίησης για να διασφαλίσει ότι όλοι οι συμμετέχοντες επισκέπτες στα Fancy Food Show είναι διαπιστευμένοι του κλάδουτροφίμων- ποτών ώστε να διασφαλίσουν ότι όλοι είναι μιαπιθανή επιχειρηματική σύνδεση.
Με το ενδιαφέρον για τρόφιμα και ποτά να είναι ακόμαέντονο σε όλα τα εμπορικά κανάλια, τα Fancy Food Showsπαρουσιάζουν αυξήσεις από έτος σε έτος σε όλες τις βασικές κατηγορίες αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων:+21% λιανοπωλητές, +20% στις υπηρεσίες εστίασης και +12% στους διανομείς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 82% των εκθετών εξασφαλίζει νέες επιχειρηματικές επαφές, ενώ το 64% προχωρά σε συμφωνίες εντός έξι μηνών από τη συμμετοχή του.
Η Great Exhibitions, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της έκθεσης για την Ελλάδα και την Κύπρο, οργανώνει την εθνική συμμετοχή, παρέχοντας:
Το ελληνικό περίπτερο με το σύνολο της εκθεσιακής συμμετοχής, βρίσκεται στο LEVEL 3, σε πολύ προνομιακό σημείο με άμεση πρόσβαση από την κεντρική είσοδο του εκθεσιακού κέντρου, δίπλα στην Ισπανική και Ιταλική συμμετοχή. Η φετινή συμμετοχή αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη διαχρονικά. Η εικόνα και παρουσίαση των ελληνικών επιχειρήσεων θα συνεχίσει δυναμικά, με πολλές Ελληνικές, ισχυρά εξαγωγικά, εταιρείες να έχουν δηλώσει ήδη το “παρών” και τα διαθέσιμα περίπτερα είναι περιορισμένα.
Οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να κινηθούν επιθετικά, οργανωμένα και με σαφές αφήγημα: η Ελλάδα δεν πουλάει απλώς προϊόντα, πουλάει γεύση, πολιτισμό, εμπειρία. Με σωστή προετοιμασία, επαφές και επαγγελματισμό, μπορούμε να κατακτήσουμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς.