Η ιστορία της Agrino είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ελληνικού τραπεζιού. Από ένα μικρό σποράκι ρυζιού που φύτρωσε στο Αγρίνιο πριν από 70 χρόνια, σήμερα η Agrino έχει εξελιχθεί σε έναν κορυφαίο εκπρόσωπο της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης και καινοτομίας. Μία 100% ελληνική εταιρία τροφίμων που, με σταθερά βήματα και βαθιά προσήλωση στην ποιότητα, έχει χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους Έλληνες καταναλωτές.
Οι ρίζες μιας επιτυχημένης διαδρομής
Η Agrino ξεκίνησε το ταξίδι της το 1955, με αντικείμενο την παραγωγή ρυζιού. Από τη δεκαετία του ’80 κιόλας, είχε καταφέρει να αποκτήσει την πρωτοκαθεδρία στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών. Με έμφαση στα ελληνικά ρύζια και, αργότερα, στα όσπρια, η Agrino καθιερώθηκε όχι μόνο ως love brand, αλλά και ως συνώνυμο της ποιότητας και της διατροφικής αξίας. Εδώ και 30 χρόνια επενδύει και στην παραγωγή οσπρίων, χτίζοντας διαρκώς πάνω στις βασικές της αξίες: ποιότητα, καινοτομία και σεβασμό στον άνθρωπο και τη γη.
Σταθερή επέκταση και πρωτοποριακές υποδομές
Σήμερα, η Agrino διαθέτει τρεις βασικές μονάδες παραγωγής στο Αγρίνιο, τη Σίνδο Θεσσαλονίκης και το Κλειδί Ημαθίας, καθώς και μια μικρότερη μονάδα στην Καστοριά, αποκλειστικά για τη συλλογή και επεξεργασία των φημισμένων Γίγαντων-Ελεφάντων Καστοριάς ΠΓΕ. Παράλληλα, λειτουργεί τρία κέντρα αποθήκευσης και διανομής σε Αγρίνιο, Αθήνα και Σίνδο.
Το εργοστάσιο της Σίνδου αποτελεί τη ναυαρχίδα των υποδομών της εταιρίας, ενώ η πλέον πρόσφατη παραγωγική επένδυση – η νέα υπερσύγχρονη μονάδα στο Κλειδί Ημαθίας – αποτελεί κορυφαίο ορόσημο στη στρατηγική της Agrino. Μια επένδυση που αποδεικνύει στην πράξη τη δέσμευσή της για ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και της ελληνικής αγροτικής οικονομίας.
Οι παραγωγικές δυνατότητες της Agrino περιλαμβάνουν πέντε γραμμές παραγωγής ρυζιού, μονάδες parboiled, καινοτόμες γραμμές για ρύζι ταχέως βρασμού και όσπρια, καθώς και τέσσερις συνεχόμενες επεκτάσεις της μονάδας ρυζογκοφρετών από το 2019 έως σήμερα.
Επενδύσεις 18 εκατομμυρίων ευρώ: μία στρατηγική απόφαση
Η περίοδος 2019-2025 σηματοδοτεί την πιο δυναμική επενδυτική φάση στην ιστορία της Agrino. Με συνολικό επενδυτικό πλάνο 18 εκατομμυρίων ευρώ, η εταιρία κατάφερε να αναβαθμίσει τις παραγωγικές της δυνατότητες, να ενισχύσει τον ψηφιακό της μετασχηματισμό και να εισέλθει με αυτοπεποίθηση στην κατηγορία του healthy snacking.
Η επέκταση της μονάδας στη Σίνδο, η ανέγερση της υπερσύγχρονης μονάδας στο Κλειδί, αλλά και η επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα και σύγχρονα λογισμικά θέτουν τα θεμέλια για το νέο πενταετές πλάνο της εταιρίας που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Ένα portfolio γεμάτο καινοτομίες και πρώτες φορές
Από την πρώτη όρθια, χάρτινη συσκευασία ρυζιού το 1969 μέχρι τα πολυβραβευμένα Rice Chips του σήμερα, η Agrino αποδεικνύει ότι η καινοτομία δεν είναι απλώς στρατηγική, αλλά DNA. Με προϊόντα όπως η σειρά Agrino Bistro που εξελίχθηκε σε Agrino Greek Gourmet, η Agrino επανασυστήνει το ριζότο ως ελληνική γκουρμέ απόλαυση, ενώ η σειρά ημιέτοιμων Quick Deli ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες για γρήγορα, αλλά ποιοτικά γεύματα.
Η σειρά Agrino Brown Family με καστανό ρύζι γρήγορου βρασμού, το καστανό ρύζι τύπου καρολίνα, και η υποδειγματική σειρά ρυζογκοφρετών – που έχει κερδίσει τις καρδιές των καταναλωτών και τις πρώτες θέσεις στα ράφια – αποδεικνύουν ότι η Agrino δεν ακολουθεί τις τάσεις. Τις δημιουργεί.
Τα Rice Chips που άλλαξαν την αγορά
Η πιο πρόσφατη επιτυχία; Τα Agrino Rice Chips. Μια παγκόσμια καινοτομία: σνακ από ελληνικό καστανό ρύζι και όσπρια, χωρίς γλουτένη, τεχνητά αρώματα ή χρώματα, και με έως 50% λιγότερα λιπαρά από τα κλασικά πατατάκια. Η τεχνολογία popping, που αξιοποιείται και στις ρυζογκοφρέτες, απογειώνει το υγιεινό σνακ σε γεύσεις όπως Hummus, Aegean herbs και Creamy mushroom. Και όλα αυτά, σε συσκευασία 100% ανακυκλώσιμη.
Εξαγωγική παρουσία σε 30 χώρες
Η Agrino δεν περιορίζεται στα σύνορα. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, εξάγει προϊόντα κυρίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ πλέον επεκτείνεται δυναμικά σε αγορές όπως η Κεντρική και Νότια Αμερική, η Αυστραλία και η Μέση Ανατολή.
Οι εξαγωγές σημειώνουν αύξηση 17% και αντιστοιχούν σε πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου και το 20% του όγκου παραγωγής. Στόχος της εταιρίας είναι η περαιτέρω διείσδυση σε ανεπτυγμένες αγορές της Ε.Ε. και των ΗΠΑ, όπου ήδη δραστηριοποιείται με επιτυχία εδώ και πέντε χρόνια.
Οικονομική δυναμική και αύξηση θέσεων εργασίας
Το 2024, οι καθαρές πωλήσεις της Agrino ανήλθαν σε 48,5 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11%. Το EBITDA ξεπέρασε τα 5,6 εκατομμύρια ευρώ, αποτυπώνοντας τη βιωσιμότητα της ανάπτυξης. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας αυξήθηκε σημαντικά, φτάνοντας τους 230 εργαζόμενους – αύξηση 40% σε σχέση με το 2018.
Με πυξίδα την Ορθή Γεωργική Πρακτική
Η Agrino πρωτοπορεί σε θέματα ιχνηλασιμότητας και Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο GLOBALG.A.P. Κάθε συσκευασία ρυζιού ή οσπρίων ελληνικής προέλευσης φέρει το όνομα του παραγωγού και τον τόπο καλλιέργειας. Ο καταναλωτής γνωρίζει ακριβώς τι τρώει, από πού προέρχεται και ποιος το καλλιέργησε.
Η σχέση της Agrino με τον Έλληνα παραγωγό είναι σταθερή, μακροχρόνια και βαθιά. Η εταιρία συνδράμει ουσιαστικά στην οικονομική ενίσχυση των αγροτικών περιοχών και στη συγκράτηση του πληθυσμού στην ελληνική ύπαιθρο.
Η περιβαλλοντική υπευθυνότητα στην πράξη
Από τη χρήση του φλοιού ρυζιού για παραγωγή ατμού και την αξιοποίηση της τέφρας στη βιομηχανία, μέχρι τα φίλτρα κατακράτησης της σκόνης και τις 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, η Agrino υλοποιεί με συνέπεια ένα πρότυπο περιβαλλοντικής διαχείρισης.
Παράλληλα, συμμετέχει ενεργά σε περιβαλλοντικές δράσεις, στηρίζει ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, συνεργάζεται με τοπικούς φορείς και ενισχύει αθλητικά γεγονότα που προάγουν τον υγιεινό τρόπο ζωής.
Το μεγάλο διήμερο των 70 χρόνων
Η επέτειος των 70 χρόνων γιορτάστηκε με ένα διήμερο εκδηλώσεων στη Θεσσαλονίκη και τα επίσημα εγκαίνια της νέας μονάδας στο Κλειδί Ημαθίας. Με τη συμμετοχή πλήθους πολιτικών, εκπροσώπων φορέων και συνεργατών, η Agrino τίμησε το παρελθόν της και παρουσίασε με περηφάνια το μέλλον της.
Οι εγκαταστάσεις της Σίνδου άνοιξαν τις πόρτες τους για μια εφ’ όλης της ύλης παρουσίαση της ιστορικής διαδρομής της εταιρίας, ενώ η δεύτερη μέρα επικεντρώθηκε στη σημασία της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, θέτοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο της παραγωγής: τον Έλληνα γεωργό.
Το μέλλον γράφεται με ελληνικό μελάνι
Η Agrino δεν βλέπει την ελληνικότητα ως ταυτότητα, αλλά ως αποστολή. Ως ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας “ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ”, υποστηρίζει το τρίπτυχο Έδρα – Παραγωγή – Ιδιοκτησία στην Ελλάδα. Επιδιώκει όχι απλώς να μένει ελληνική, αλλά να επιστρέφει την υπεραξία της στην ελληνική κοινωνία και οικονομία.
Στο εξής, η Agrino στοχεύει στην ενδυνάμωση των τριών βασικών της πυλώνων (ρύζι, όσπρια, σνακ), την είσοδο σε νέες κατηγορίες τροφίμων, την αύξηση των εξαγωγών και τη συνεχή καινοτομία. Πάντα με οδηγό τις αρχές που την έφεραν ως εδώ: σεβασμό, ποιότητα, διαφάνεια, και ελληνικό φιλότιμο.
Η ιστορία της Agrino συνεχίζεται. Και γράφεται, όπως πάντα, με τα πιο αγνά συστατικά της ελληνικής γης και της ελληνικής καρδιάς.