Exhibitions News

Η TUTTOFOOD 2025 ξεκίνησε: Η καρδιά της παγκόσμιας διατροφικής καινοτομίας χτυπά στο Μιλάνο

Χθες, 5 Μαΐου, άνοιξε επίσημα τις πύλες της η ανανεωμένη TUTTOFOOD 2025 στο εκθεσιακό κέντρο Rho Fiera Milano, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την παγκόσμια αγροδιατροφική βιομηχανία. Για πρώτη φορά, μετά από εννέα διοργανώσεις υπό την αιγίδα της Fiera Milano, η έκθεση οργανώνεται από τη Fiere di Parma – την ομάδα πίσω από τη θρυλική CIBUS – προσδίδοντας ένα εντελώς νέο διεθνές εύρος και φιλοδοξία. Δέκα χρόνια μετά την Expo Milano 2015, το Μιλάνο επιστρέφει με αξιώσεις στο επίκεντρο του παγκόσμιου διατροφικού χάρτη.

Μια πλατφόρμα παγκόσμιας εμβέλειας

Η TUTTOFOOD 2025 συγκεντρώνει ολόκληρη την παραγωγική αλυσίδα τροφίμων και ποτών – τόσο από την Ιταλία όσο και από το εξωτερικό – με 4.700 επιχειρήσεις να εκθέτουν σε 10 θεματικές αίθουσες που καταλαμβάνουν περισσότερα από 150.000 τ.μ. εκθεσιακού χώρου. Πρόκειται για αύξηση τριών αιθουσών σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του 2023. Πάνω από το 25% των εκθετών προέρχονται από χώρες όπως οι ΗΠΑ, οι Φιλιππίνες, η Ισπανία και η Αίγυπτος.

Παράλληλα, αναμένονται περισσότεροι από 3.000 κορυφαίοι διεθνείς αγοραστές και 90.000 επισκέπτες – επαγγελματίες του κλάδου και δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο.

Η TUTTOFOOD Week για πρώτη φορά σε όλο το Μιλάνο

Για πρώτη φορά, η διοργάνωση ξεπερνά τα όρια του εκθεσιακού χώρου με την TUTTOFOOD Week (3–8 Μαΐου), που φέρνει εκδηλώσεις, παρουσιάσεις και γευσιγνωσίες σε ολόκληρη την πόλη. Σε συνεργασία με τη Mondadori Media, και εμπνευσμένη από το μοντέλο του «Fuorisalone» της Design Week, η έκθεση επιχειρεί να μετατρέψει το Μιλάνο σε μια ανοιχτή γαστρονομική σκηνή.

Κεντρικό σημείο αποτελεί το ADI Design Museum, όπου φιλοξενείται η έκθεση «Essential and Everyday – Food Scenarios and Rituals», μια δημιουργική εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στο φαγητό και το design, με τη συμμετοχή ειδικών, chef και διανοητών (ελεύθερη είσοδος, 28 Απριλίου – 25 Μαΐου).

Οικονομικός και πολιτιστικός αντίκτυπος

Σύμφωνα με την AEFI (Ένωση Ιταλικών Εκθέσεων), εκδηλώσεις όπως η TUTTOFOOD έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τις εξαγωγές έως και 4%. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiere di Parma, Antonio Cellie, δήλωσε:

«Η TUTTOFOOD 2025 είναι μια εμπορική πλατφόρμα ανοιχτή, στρατηγική και προσανατολισμένη στο μέλλον, σε μια εποχή εμπορικών φραγμών και δασμών».

Η φετινή έκθεση και η TUTTOFOOD Week εκτιμάται ότι θα αποφέρουν συνολικό οικονομικό αποτύπωμα ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ για την περιοχή του Μιλάνου.

Τα highlights της φετινής διοργάνωσης:

• Πλήρης κάλυψη όλων των κλάδων τροφίμων και ποτών, με ειδική έμφαση στο beverage και το mixology. Το Hall 14 φιλοξενεί τη νέα Mixology Area, αφιερωμένη στα καινοτόμα αλκοολούχα και μη ποτά.
• Στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς διοργανωτές εκθέσεων, όπως η Koelnmesse (Anuga), και συμμετοχή της Fiere di Parma στην Roma Bar Show.
• Διαμορφωμένα προγράμματα για διεθνείς αγοραστές, σε συνεργασία με την ITA – Italian Trade Agency, με προσωποποιημένες διαδρομές επίσκεψης εντός και εκτός έκθεσης.
• Εμπλουτισμένο πρόγραμμα συνεδρίων και events, με ομιλίες, βραβεύσεις (όπως το Better Future Award και τα Alimentando Awards), γευσιγνωσίες και συζητήσεις πάνω σε θέματα όπως:
• Τεχνολογικές καινοτομίες
• Εξέλιξη της εφοδιαστικής αλυσίδας
• ESG και βιωσιμότητα
• Ιδιωτικές ετικέτες και νέες καταναλωτικές τάσεις

Η TUTTOFOOD 2025 δεν είναι απλώς μια έκθεση. Είναι το ραντεβού της γεύσης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας – ένα παγκόσμιο forum για όλους όσους διαμορφώνουν το αύριο του φαγητού.