Η δυναμική παρουσία των ελληνικών τροφίμων και ποτών στην παγκόσμια αγορά
επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά με την εντυπωσιακή συμμετοχή της Great Exhibitions
σε δύο κορυφαίες ευρωπαϊκές εκθέσεις του κλάδου, τη Warsaw Food Expo 2025, που
πραγματοποιήθηκε στη Βαρσοβία της Πολωνίας από τις 20 έως και τις 22 Μαΐου, και την
εμβληματική PLMA 2025 στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, στις 20 και 21 Μαΐου 2025.
Οι δύο αυτές διοργανώσεις αποτέλεσαν ένα ισχυρό εκθεσιακό δίδυμο, μέσα από το οποίο η
Ελλάδα πρόβαλε την ποιοτική και εξαγωγικά ώριμη παραγωγή της σε δύο κρίσιμες
ευρωπαϊκές αγορές, επιβεβαιώνοντας ότι ο ελληνικός αγροδιατροφικός τομέας έχει και
τη δυναμική και τη φιλοδοξία να σταθεί με αξιώσεις στη διεθνή σκηνή.
Στη Βαρσοβία, η Warsaw Food Expo, η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση τροφίμων και
ποτών της Πολωνίας, υποδέχθηκε πάνω από 300 εκθέτες από 25 χώρες και
προσέλκυσε περισσότερους από 8.000 επαγγελματίες επισκέπτες από την Κεντρική και
Ανατολική Ευρώπη. Η ελληνική συμμετοχή, υπό τη διοργάνωση της Great Exhibitions
και τη στήριξη των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας και Αττικής, εντυπωσίασε τόσο με
την ποικιλία και την ποιότητα των προϊόντων, όσο και με την άρτια παρουσία των
περιπτέρων. Οι επαφές που πραγματοποιήθηκαν με εισαγωγείς, διανομείς και
εμπορικούς επισκέπτες άνοιξαν ουσιαστικές προοπτικές για διείσδυση σε αναδυόμενες
αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
Η Πολωνία αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τροφίμων στην Ε.Ε.,
με πληθυσμό άνω των 37 εκατομμυρίων και αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά, φυσικά και
εισαγόμενα προϊόντα. Επιπλέον, λειτουργεί ως στρατηγικός κόμβος για την πρόσβαση
στις αγορές των Βαλτικών χωρών, της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Ουγγαρίας και της
Ουκρανίας, καθιστώντας την παρουσία σε εμπορικές εκθέσεις της χώρας εξαιρετικά
σημαντική για κάθε εξαγωγική επιχείρηση. Μέσα σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, οι
ελληνικές εταιρείες κέρδισαν το ενδιαφέρον αγοραστών χάρη στην αυθεντικότητα, τη
γεύση και τη συσκευαστική αρτιότητα των προϊόντων τους.
Συμμετείχαν οι εξής επιχειρήσεις:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΦΟΙ Β. ΧΑΤΖΗΓΑΒΡΙΗΛ Ο.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΝΟΣ ΕΠΕ / ΕΜΠΟΡΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
GEA BAKERY MON. ΙΚΕ
ΚΟΡΒΕΛ ΕΠΕ
ΚΡΗΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΠΕ
Μ. ΚΟΣΜΙΔΗΣ & ΣΙΑ Ε.Ε.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΙΚΕ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΧΙΛΑΝΔΑΡΙΟΥ
ΚΑΡΚΑΛΗΣ Ν. ΒΑΪΟΣ "FOOD FORUM"
ΚΡΟΝΟΣ Α.Ε.
ΜΕΖΑΠ ΑΒΕΕ
ΜΠΕΓΚΑΣ Γ. ΣΤΑΥΡΟΣ Α.Ε. "BEGAS AGRO"
ΝΤΑΜΠΩΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε. "ΣΤΑΛΙΔΑ"
ΠΑΡΠΑΡΑΣ Α.Ε. "ΔΗΜΗΤΡΑ"
Την ίδια ώρα στο Άμστερνταμ, η PLMA – World of Private Label 2025, η μεγαλύτερη
παγκόσμια έκθεση για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φιλοξενούσε περισσότερους από
2.800 εκθέτες από 70 χώρες, καθιστώντας το Άμστερνταμ το απόλυτο σημείο
συνάντησης του private label. Η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη
ξεπερνά τα 260 δισ. ευρώ σε ετήσιο τζίρο, με μερίδια που αγγίζουν ή ξεπερνούν το 40%
σε χώρες όπως η Ισπανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται
για έναν τομέα που εξελίσσεται ραγδαία και προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για
παραγωγούς που επιδιώκουν σταθερές συνεργασίες με διεθνείς λιανέμπορους και
αλυσίδες supermarket.
Οι συμμετοχές κατανεμήθηκαν ως εξής:
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Hall 11 – Non Food
QUALITY TRADING INTERNATIONAL EXPORTERS IMPORTERS
MANUFACTURERS
VERAL A.E.
Hall 7 – Food
ELVIART ΚΑΛΟΪΔΑΣ Α.Ε.
HIOTAKIS BROS Α.Ε.
LA FARM A.E.
LACTEA Α.Ε.
LATZIMAS Α.Ε.
NIKZAS Α.Ε.
PAPAYIANNIS BROS A.E.
ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΖΥΜΗ Α.Ε.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
KOZANI SAFRON COOPERATIVE
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ Α.Ε. "ALEXANDER"
ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Α.Ε.
ΚΟΥΡΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Α.Β.Ε.Ε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ε.Ε. "FRESCADO"
ΜΕΛΕΤΙΑΔΗΣ Α.Ε.Β.Ε.
ΦΙΛΩΤΑΣ ΜΠΕΛΛΑΣ & ΥΙΟΣ Α.Ε.
WATER FRESH TECHNOLOGY A.E.
Σε αμφότερες τις εκθέσεις, η Great Exhibitions παρείχε ολοκληρωμένες υπηρεσίες
υποστήριξης στους εκθέτες, από τον σχεδιασμό και το στήσιμο των περιπτέρων έως τη
διασύνδεση με εμπορικούς εταίρους και υποστήριξη στη διάρκεια των εκθέσεων.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε curated επαφές με decision makers, δημιουργώντας
ουσιαστικό υπόβαθρο για μακροπρόθεσμες συνεργασίες. Οι εντυπώσεις των εκθετών
ήταν εξαιρετικές, επιβεβαιώνοντας ότι η παρουσία τους σε αυτά τα διεθνή forum είναι
κάτι περισσότερο από απλή προβολή – είναι επένδυση με μετρήσιμη απόδοση.
Με τις δύο αυτές διοργανώσεις, η Ελλάδα επιβεβαίωσε ότι διαθέτει τα ποιοτικά προϊόντα,
το ανθρώπινο δυναμικό και τις κατάλληλες δομές για να πρωταγωνιστεί στον ευρωπαϊκό
εκθεσιακό χάρτη.
Η Great Exhibitions ήδη σχεδιάζει τους επόμενους σταθμούς
εξωστρέφειας για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, με στόχο τη συνεχή διεύρυνση της
διεθνούς παρουσίας των ελληνικών τροφίμων και ποτών και την εδραίωσή τους στις πιο
απαιτητικές αγορές του κόσμου.