Η ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει εντυπωσιακή ωριμότητα και δυναμική, με το 74% των Ελλήνων να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online, σύμφωνα με την Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025 του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών .
Καταναλωτική Συμπεριφορά
Η έρευνα καταγράφει ότι το 84,4% των online αγορών πραγματοποιείται μέσω ελληνικών e-shops, δείχνοντας την προτίμηση των καταναλωτών για τοπικούς προμηθευτές. Επιπλέον, το 48,3% των καταναλωτών χρησιμοποιεί σελίδες σύγκρισης τιμών και marketplaces για τις αγορές τους .
Ώριμοι Αγοραστές
Οι ώριμοι χρήστες του διαδικτύου, που διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δαπανούν κατά 80% περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους νέους χρήστες. Συγκεκριμένα, το 1/3 των ώριμων αγοραστών δαπανά από €250 έως €500 τον μήνα για διαδικτυακές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Επιπλέον, 7 στους 10 ώριμους αγοραστές πραγματοποιούν περισσότερες από 25 αγορές τον χρόνο .
Προτιμήσεις Πληρωμών και Παράδοσης
Οι καταναλωτές προτιμούν τη χρεωστική κάρτα για τις αγορές τους, ακολουθούμενη από την αντικαταβολή και την πιστωτική κάρτα. Όσον αφορά τη διαδικασία παράδοσης, η πλειονότητα των καταναλωτών προτιμά την παραλαβή των προϊόντων τους στο σπίτι μέσω courier (78,7%), ενώ κερδίζει συνεχώς έδαφος η παραλαβή από lockers (51,8%) .
Ρόλος των Social Media
Τα social media διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανακάλυψη νέων προϊόντων και brands, με το 48,8% των καταναλωτών να δηλώνει ότι συχνά συναντά προϊόντα που τους ενδιαφέρουν στα social media. Ωστόσο, το 62% των καταναλωτών δεν είναι απόλυτα σίγουροι για την ασφάλεια των συναλλαγών μέσω αυτών των καναλιών .
Συμπεράσματα
Η ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου έχει εξελιχθεί σημαντικά, με τους καταναλωτές να δείχνουν αυξημένη εμπιστοσύνη στις online αγορές και τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις. Η έμφαση στην εμπιστοσύνη, την εξυπηρέτηση πελατών και την αξιοπιστία αποτελεί κλειδί για την επιτυχία στον ψηφιακό κόσμο.