Enterprise Greece

Μεγάλη εθνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας PLMA 2025

Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία της Ελλάδας στη φετινή Διεθνή Έκθεση PLMA 2025 (Private Label Manufacturers Association), που πραγματοποιήθηκε στις 20 και 21 Μαΐου στο Άμστερνταμ, προσελκύοντας περισσότερους από 30.000 επαγγελματίες επισκέπτες από 125 χώρες.

Η PLMA, με ιστορία 40 ετών, αποτελεί τον σημαντικότερο θεσμό διεθνώς για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συγκεντρώνοντας τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές αλυσίδες και εκπροσώπους της αγοράς που αναζητούν καινοτομία, ποιότητα και νέες συνεργασίες. Στο επίκεντρο βρέθηκαν ξανά τα ελληνικά προϊόντα, με δυναμική παρουσία και σημαντικές επιχειρηματικές επαφές.

Η εθνική συμμετοχή, που οργανώθηκε από την Enterprise Greece, περιλάμβανε 43 εξαγωγικές επιχειρήσεις κυρίως από τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι οποίες φιλοξενήθηκαν σε περίπτερο 594 τ.μ. Οι Έλληνες εκθέτες παρουσίασαν κορυφαία προϊόντα της εγχώριας παραγωγής και πραγματοποίησαν πάνω από 3.000 επιχειρηματικές συναντήσεις (b2b), επιβεβαιώνοντας τη διαρκώς αυξανόμενη απήχηση των ελληνικών τροφίμων στη διεθνή αγορά.

Η σημασία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για την ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα είναι καθοριστική. Κλάδοι όπως η κονσερβοποιία φρούτων (π.χ. κομπόστα ροδάκινο) και τα επιτραπέζια ελαιόκαρπα, συνεισφέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως και στηρίζουν χιλιάδες θέσεις εργασίας στη μεταποίηση και τον πρωτογενή τομέα.

Το ενδιαφέρον των διεθνών αγοραστών για τα ελληνικά προϊόντα ήταν έντονο, με πολλές από τις συναντήσεις να μεταφράζονται σε νέες εμπορικές συμφωνίες, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω αύξηση των ελληνικών μεριδίων στα ράφια κορυφαίων λιανεμπόρων παγκοσμίως.

Στην έκθεση παρευρέθηκε και ο Προϊστάμενος του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, κ. Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενισχύοντας με την παρουσία του τη σημασία της εθνικής αποστολής.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, δήλωσε:
«Η συμμετοχή μας στην PLMA για δέκατη συνεχή χρονιά υπογραμμίζει την εξωστρεφή δυναμική του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα. Τα προϊόντα μας διαθέτουν ποιότητα και ταυτότητα – στοιχεία που αναγνωρίζονται πλέον διεθνώς και δημιουργούν σημαντικές εξαγωγικές ευκαιρίες».