Let's Talk

«Δημήτρης Καλατζής: Η πράσινη ελιά Χαλκιδικής ως πρεσβευτής της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές»

Η οικογένεια Καλατζή, με τον διακριτικό τίτλο Green Olives Kalatzis, κουβαλά δεκαετίες γνώσης και εμπειρίας στην καλλιέργεια και επεξεργασία ελιάς. Μια κληρονομιά που δεν μένει μόνο στην παράδοση, αλλά μεταφράζεται σε στρατηγικό πλεονέκτημα για τις διεθνείς αγορές: αυθεντικότητα, καινοτομία, διαφοροποίηση και προσαρμογή στις νέες τάσεις, από τα gourmet προϊόντα μέχρι τη vegan διατροφή. Ο Δημήτρης Καλατζής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, μιλά στο Export Greece για το πώς η πράσινη ελιά Χαλκιδικής γίνεται σημείο αναφοράς σε μια παγκόσμια αγορά που αναζητά ποιότητα, ταυτότητα και γεύση με ιστορία.

Η οικογένεια Καλατζή έχει δεκαετίες εμπειρίας στις ελιές. Πώς αυτή η γνώση μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις διεθνείς αγορές;

Η γνώση μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα διεθνώς όταν αξιοποιείται για να προσφέρει καινοτομία, προσαρμογή στις τοπικές ανάγκες, αποτελεσματικότητα και ισχυρές σχέσεις. Είναι ένας πόρος που δεν αντιγράφεται εύκολα, άρα προσφέρει βιώσιμη υπεροχή.

Στην Anuga, οι επισκέπτες αναζητούν αυθεντικότητα. Ποιο στοιχείο κάνει τις ελιές σας «μοναδικές»;

Υπεροχή στη γεύση μέσω της προσεγμένης μας παραγωγικής διαδικασίας. Επίσης τα ξεχωριστά οργανοληπτικά στοιχεία και η γεωγραφική ταυτότητα μοναδικότητας, μιας και ελιές μας προέρχονται από την «καρδιά» της παραγωγής της Πράσινης ελιάς Χαλκιδικής.

Έχετε επενδύσει σε προϊόντα με προστιθέμενη αξία (π.χ. γεμιστές ελιές, gourmet). Πόσο σημαντική είναι αυτή η διαφοροποίηση;

Η διαφοροποίηση σε προϊόντα με προστιθέμενη αξία είναι εξαιρετικά σημαντική, ειδικά σε αγορές με έντονο ανταγωνισμό και πιέσεις τιμών. Ο λόγος είναι ότι δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα να ξεχωρίσει, να προστατευτεί από την αντιγραφή , να είναι πιο ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη.

Πώς βλέπετε την τάση για plant-based και vegan προϊόντα να επηρεάζει τον κλάδο της ελιάς;

Τα προϊόντα Plan based και vegan συνδέονται με την υγεία, τη βιωσιμότητα και αποτελούν νέες καταναλωτικές τάσεις. Η ελιά ως τέτοιο προϊόν βρίσκεται πλέον υψηλά στη λίστα επιλογής των καταναλωτών, πράγμα που την καθιστά leader στον κλάδο της.

Αν η Ελλάδα έπρεπε να συστηθεί στον κόσμο με μια γεύση ελιάς, ποια θα διαλέγατε και γιατί;

Θα διάλεγα την ολόκληρη πράσινη ελιάς Χαλκιδικής. Έχει μοναδικό μέγεθος και εμφάνιση, που είναι μεγάλο με εντυπωσιακό σχήμα, σκληρή σάρκα και ξεχωριστή γεύση. Το πράσινο χρώμα της συνδέεται με τη φρεσκάδα, την υγεία και το φυσικό.