Παρά την ακρίβεια και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη, το 2025 φαίνεται πως φέρνει έναν απρόσμενα αισιόδοξο αέρα στα ψώνια των Χριστουγέννων — με τη τεχνητή νοημοσύνη (AI) να αναλαμβάνει φέτος ρόλο πρωταγωνιστή στις online αγορές.
Σύμφωνα με διεθνή στοιχεία της Adobe Analytics, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,3% στις Ηνωμένες Πολιτείες, φτάνοντας τα 253 δισ. δολάρια. Και ενώ οι αριθμοί αυτοί αφορούν την αμερικανική αγορά, το trend έχει ήδη περάσει και στην Ελλάδα: το e-commerce στη χώρα μας γνωρίζει ανοδική πορεία, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν τις online αγορές για τα δώρα των γιορτών.
Η άνοδος του mobile shopping
Οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος εκείνες μέσω υπολογιστή και στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ και του GR.EC.A. Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται πλέον στο κινητό για τα πάντα — από ηλεκτρονικά και παιχνίδια, μέχρι καλλυντικά και τρόφιμα — επιβεβαιώνοντας πως η εποχή του mobile-first καταναλωτή είναι πια εδώ.
Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες φέτος
Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται, όπως κάθε χρόνο, τα ρούχα, τα παπούτσια και τα καλλυντικά, με ισχυρή παρουσία και για τις τεχνολογικές συσκευές. Τα παιχνίδια και τα προϊόντα ευεξίας (όπως smartwatches και wearables) παραμένουν σταθερές αξίες, ενώ το click & collect εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος για όσους θέλουν ευκολία χωρίς καθυστέρηση.
Νέες συνήθειες: αγορές με δόσεις και έξυπνες εκπτώσεις
Η οικονομική πίεση έχει αλλάξει τον τρόπο που ψωνίζουμε. Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν πλέον λύσεις τύπου “Buy Now, Pay Later”, που επιτρέπουν την πληρωμή σε άτοκες δόσεις, ενώ κυνηγούν στοχευμένα τις εκπτώσεις του Black Friday και της Cyber Week. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες προετοιμάζονται ήδη για ρεκόρ επισκεψιμότητας, με τις προσφορές να ξεκινούν ολοένα και νωρίτερα κάθε χρόνο.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως νέος «σύμβουλος αγορών»
Το μεγάλο φετινό trend όμως είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Από τις έξυπνες αναζητήσεις προϊόντων και τις προσωποποιημένες προτάσεις δώρων, μέχρι τα chatbots που βοηθούν στη σύγκριση τιμών και διαθεσιμότητας, η AI αλλάζει ριζικά την εμπειρία του e-shopping. Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη ενσωματώσει εργαλεία AI στις πλατφόρμες τους — από τα marketplace apps μέχρι τα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τα fashion e-shops.
Με λίγα λόγια: Τα Χριστούγεννα του 2025 θα είναι πιο «έξυπνα», πιο προσωποποιημένα και σίγουρα πιο… mobile. Οι Έλληνες ψωνίζουν πια με το κινητό στο χέρι και την AI στο πλευρό τους — αναζητώντας όχι απλώς προσφορές, αλλά εμπειρίες που κάνουν τις αγορές πιο εύκολες, γρήγορες και ανθρώπινες.


