Exhibitions News

ΣΕΒΤ στη Food Expo 2026: Η ανθεκτικότητα της βιομηχανίας τροφίμων σε ένα ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) συμμετείχε ενεργά στη Food Expo 2026, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες των ελληνικών επιχειρήσεων στο σύγχρονο διεθνές στερέωμα. Στο επίκεντρο της φετινής συμμετοχής βρέθηκε η εκδήλωση «Εξαγωγές και αειφόρες πρακτικές σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας», όπου κορυφαία στελέχη και ακαδημαϊκοί ανέλυσαν τον οδικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΒΤ, Βάσω Παπαδημητρίου, τόνισε τη σημασία της αειφορίας και της πράσινης μετάβασης ως καταλύτες για τον μετασχηματισμό του κλάδου. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η Α. Χαζάπη-Πίττα (ΑΤΤΙΚΗ Μελισσοκομική) υπογράμμισε την ανάγκη για μια υπηρεσία «μίας στάσης» που θα διευκολύνει τους εξαγωγείς, ενώ ο Καθηγητής Στ. Ζωγραφάκης ανέλυσε τις επιπτώσεις της νέας εμπορικής συμφωνίας Mercosur. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις θετικές προοπτικές των προϊόντων ΠΟΠ, αλλά και στον κίνδυνο από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό χαμηλότερου κόστους.

Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση του ερευνητικού έργου EXCEL4MED, το οποίο εστιάζει στην κυκλική οικονομία και την αξιοποίηση παραπροϊόντων της βιομηχανίας με πράσινες τεχνολογίες. Όπως επεσήμανε η κα Παπαδημητρίου, η βιομηχανία τροφίμων παραμένει βασικός πυλώνας της εθνικής οικονομίας, αποδεικνύοντας διαχρονικά την ανθεκτικότητά της. Σε μια συγκυρία έντονων γεωπολιτικών ανακατατάξεων, η εξωστρέφεια και η καινοτομία παραμένουν τα ισχυρότερα όπλα των ελληνικών επιχειρήσεων για την κατάκτηση των διεθνών αγορών.

Leave feedback about this