Export Greece Export Greek news Σ.Ε.Κ: Ποιοι οι στόχοι του νέου Δ.Σ για την επόμενη τριετία – Τι αναφέρει ο Πρόεδρος κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης
Export Greek news

Σ.Ε.Κ: Ποιοι οι στόχοι του νέου Δ.Σ για την επόμενη τριετία – Τι αναφέρει ο Πρόεδρος κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης

Με στόχο την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των κρητικών επιχειρήσεων και όλων των παραγόμενων κρητικών προϊόντων, το νέο ΔΣ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης βάζει πλώρη για να κατακτήσει τις αγορές της Αμερικής και της Κίνας.

Παράλληλα δίνει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στη διεύρυνση των μελών του Συνδέσμου αλλά και των κλάδων, καθώς σήμερα ο Σύνδεσμος έχει περίπου 150 μέλη, με την πλειονότητα να προέρχεται από τον κλάδο τροφίμων και ποτών, όπως και στο nutriscore, που είναι το «διαβατήριο» που πιστοποιεί την διατροφική αξία των προϊόντων.

Πρόεδρος του ΣΕΚ επανεξελέγη ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ο οποίος δήλωσε ευχαριστημένος καθώς νέοι άνθρωποι με όραμα και όρεξη εξελέγησαν στο ΔΣ του συνδέσμου.

Συγκεκριμένα η σύνθεση του νέου ΔΣ έχει ως εξής:

  • Πρόεδρος: Καλαμπόκης Αλκιβιάδης
  • Αντιπρόεδροι: Καρπαδάκης Εμμανουήλ, Νικολαράκης Γεώργιος
  • Γραμματέας Εξωστρέφειας & Προβολής: Φουλέ Μαρία
  • Οικονομικών: Καργάκης Γεώργιος
  • Μέλη: Μαραγκάκης Δράκος, Τσομπανάκης Απόστολος
  • Αναπληρωματικά μέλη: Επιτροπάκης Ιωάννης, Σαβουιδάκης Ιωάννης, Αρχιμ. Αμβρόσιος

Πρωταρχικός στόχος τους είναι – με δεδομένες τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον – η ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των κρητικών επιχειρήσεων και η αύξηση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας.

Όπως δήλωσε ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης στο Exportgreece, ο ΣΕΚ θα κινηθεί σε τρεις άξονες:

1) Ο Σύνδεσμος ξεκινά άμεσα επαφές με την Περιφέρεια, και τα Επιμελητήρια του νησιού, για να υπάρξει η απαραίτητη διεύρυνση σε κλάδους που εκπροσωπούνται μέσω του ΣΕΚ. Υπάρχει επικοινωνία με το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, το Υπ. Ανάπτυξης και το Υπ. Εξωτερικών, προκειμένου να πραγματοποιηθούν συναντήσεις όπου οι εκπρόσωποι του ΣΕΚ θα καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων του νησιού.

2) Ο κ. Καλαμπόκης σημειώνει ακόμα πως:  «Μας ενδιαφέρει να υπάρξει μία περαιτέρω διεύρυνση των μελών του συνδέσμου και σε εταιρείες οι οποίες δεν ανήκουν στο κλάδο των τροφίμων, ο οποίος αντιστοιχεί στο 60% περίπου της τοπικής εξαγωγικής δυναμικής».

3) Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο κ. Καλαμπόκης στους αγώνες του ΣΕΚ στο κομμάτι του nutriscore, που απασχολεί και την Ελλάδα και τα παραγόμενα προϊόντα που δεν παίρνουν το βαθμό που πρέπει μέσα από ένα σύστημα εμπρόσθιας διατροφικής σήμανσης, που όμως αδικεί τα προϊόντα ΠΟΠ.

Όπως λέει, ο ΣΕΚ πρωτοστατεί με συντονισμένες ενέργειες προς την κυβέρνηση και την  Ευρωβουλή, με συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να προστατευτούν τα προϊόντα και να πάρουν τη χρωματική απεικόνιση που τους αξίζει.

Η χρωματική απεικόνιση του nutriscore δεν βασίζεται τόσο πολύ στο κομμάτι των διατροφικών συστατικών όσο στο κομμάτι της επεξεργασίας τροφίμων, άρα τα προϊόντα της Κρήτης και του αγροδιατροφικού τομέα της Ελλάδας αδικούνται. Εδώ λοιπόν θα δοθεί μία ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό που λέμε εξωστρέφεια και προβολή των δράσεων του Συνδέσμου.

Συμμετοχή σε επιδοτούμενα προγράμματα

Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί πως ο ΣΕΚ «τρέχει» δύο ευρωπαϊκά προγράμματα τα οποία δίνουν τη δυνατότητα συμμετοχής των μελών του συνδέσμου σε δράσεις (που επιδοτούνται κατά 70%) στην Αμερική, όπως είναι η συμμετοχή σε εκθέσεις, in store promotion, προσκλήσεις αγοραστών και δημοσιογράφων, κοινωνικά δίκτυα, βίντεο, τηλεοπτικές εκπομπές των ΗΠΑ.

Το πρόγραμμα –που λήγει σε 1,5 χρόνο- απευθύνεται σε εταιρείας που παράγουν Π.Ο.Π – Π.Γ.Ε και βιολογικά προϊόντα της Κρήτης όπως είναι το ελαιόλαδο, το παξιμάδι, η γραβιέρα, το μέλι, κλπ. «Τους επόμενους 18 μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα έχουμε στόχο να απορροφήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους πόρους και να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις» ανέφερε ο κ. Καλαμπόκης.

Η δεύτερη αγορά στόχος είναι η Κίνα. Επίσης έχει τεθεί σε ισχύ ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αφορά την προώθηση για ελαιόλαδο ΠΟΠ – ΠΓΕ και βιολογικό και για κρασιά από την Κρήτη. «Είναι ένα διαφορετικό πρόγραμμα σε συνεργασία με ένα ρουμάνικο σύνδεσμο και ο στόχος είναι η διεύρυνση των εξαγωγών στην αχανή αγορά της Κίνας, σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων, μέσα από συμμετοχή σε εκθέσεις, το ηλεκτρονικό εμπόριο που είναι πολύ διαδεδομένο στην Κίνα, in store promotions» σημειώνει ο κ. Καλαμπόκης.

Exit mobile version