Export Greece Market Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία για το τζίρο των σούπερ μάρκετ στο εννεάμηνο
Market

Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία για το τζίρο των σούπερ μάρκετ στο εννεάμηνο

Τη βέλτιστη σχέση ποιότητας τιμής ψάχνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τα στοιχεία 9μηνου 2023 μέχρι και την 1η Οκτωβρίου που ανακοίνωσε η Nielsen IQ, δείχνουν αύξηση κατά 9,2% στον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων.

Ανοδικά κινήθηκε και ο τζίρος των ταχυκίνητων λεγόμενων καταναλωτικών προϊόντων (τρόφιμα, ένδυση κλπ) στο 9,5%, ωστόσο διαπιστώνεται πως η ανάπτυξης αυτή είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς ο όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά μειωμένος κατά 0,8%.

Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο διαμορφώθηκε στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) σχεδόν τριπλασιάστηκε καθώς διαμορφώθηκε στο +10,4%.

Ειδικότερα τώρα αναλύοντας τα στοιχεία ανά κατηγορία των FMCG, το συμπέρασμα είναι πως:

  • Στα Τρόφιμα και Ποτά, οι τιμές τους αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 10,9%, και η αύξηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα μία μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους πωλήσεων κατά 1,5%.
  • Στα είδη τώρα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς που η αύξηση των τιμών διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στο 4,3%, παρατηρείται σημαντική άνοδος στον όγκο πωλήσεων τους που κατέγραψαν αύξηση κατά 4,5%.

Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, αυξάνοντας την πίτα των συγκεκριμένων προϊόντων στο 24,8% στο 9μηνο, από 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022.

Μάλιστα όλο και περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν πλέον ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι διαρκώς βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Παράλληλα κατασκευαστές και λιανέμποροι στην προσπάθεια τους να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί, εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τους από το 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%, στο τέλος 9μηνου φέτος.

Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών έχει επηρεαστεί από αυτήν την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό deal.

Exit mobile version