Export Greece Export Enterprsise Greece Μαρίνος Γιαννόπουλος (Enterprise Greece): Nα αυξήσουμε το συνολικό εξαγωγικό αποτύπωμα της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές
Enterprsise Greece Export Let's Talk

Μαρίνος Γιαννόπουλος (Enterprise Greece): Nα αυξήσουμε το συνολικό εξαγωγικό αποτύπωμα της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές

Enterprise Greece. Μαρίνος Γιαννοπουλος. Φωτογράφιση Πορτραιτου, 22/08/2022

Στο ρόλο των διεθνών εκθέσεων, στα εντυπωσιακά επιτεύγματα της Ελλάδας στις εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων, στο προφίλ του Έλληνα εξαγωγέα που αλλάζει και αποκτά έντονο εξωστρεφή προσανατολισμό αλλά και στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης στον τομέα των επενδύσεων και του εξωτερικού εμπορίου, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Μαρίνος Γιαννόπουλος, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ExportGreece.

  • Ποιοι είναι οι πλέον ελκυστικοί εξαγωγικοί τομείς της Ελλάδος;

Τα τελευταία χρόνια, γίναμε όλοι μάρτυρες των αποφασιστικών προσπαθειών της χώρας μας να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που ευνοεί την ανάπτυξη της εγχώριας επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων. Η χώρα μας αναδείχθηκε σε μια εξωστρεφή και ανταγωνιστική οικονομία, με εντυπωσιακές επιδόσεις στους βασικότερους οικονομικούς δείκτες όπως δείχνουν η εντυπωσιακή αύξηση του ΑΕΠ  5,9% το 2022, η αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων και τα ρεκόρ εξαγωγών.

Συγκεκριμένα, οι άμεσες ξένες επενδύσεις έφτασαν τα 7,2 δισ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 34,95% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι ελληνικές εξαγωγές πέτυχαν αύξηση 36,7%, ήτοι 54,68 δισ. ευρώ, έναντι 40,0 δις ευρώ το 2021. Στον δε τομέα των εξαγωγών, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις φθίνουσες παγκόσμιες ροές, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, καθώς τα ελληνικά προϊόντα πέτυχαν υψηλότερες τιμές και αυξανόμενα μερίδια αγοράς, ενώ παράλληλα επεκτάθηκαν και σε νέες αγορές παγκοσμίως.

Ο κλάδος των τροφίμων και των αγροτικών προϊόντων αποτελoύσε και εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εξαγωγικούς κλάδους της χώρας, με ισχυρή παρουσία στις διεθνείς αγορές. Το ελαιόλαδο, το κρασί, το γιαούρτι, o καφές, τα κρασί, πρωταγωνιστούν στο ράλι ανόδου των εξαγωγών του συγκεκριμένου κλάδου. Όμως εντυπωσιακή είναι η πορεία και άλλων σημαντικών κλάδων της οικονομίας, όπως αυτός της μεταποίησης, που αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό των ελληνικών εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού, οι οποίες καλύπτουν πλέον ακόμη και το 80% του συνολικού τζίρου τους.

Τα καταναλωτικά προϊόντα επίσης (ένδυση και υπόδηση, καλλυντικά, κοσμήματα) βγαίνουν με αξιώσεις στις αγορές και έχουν όλα τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσουν στην εξωστρέφεια. Το ίδιο ισχύει και για τα βιομηχανικά προϊόντα, δηλαδή τα δομικά υλικά, τα μηχανήματα, ναυτιλιακός εξοπλισμός, καθώς και τα προϊόντα αμυντικού εξοπλισμού. Τέλος, τομείς στους οποίους η Ελλάδα μπορεί να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στο μέλλον, είναι αυτοί της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

  • Οι φυσικές εκθέσεις εξακολουθούν να αποτελούν βασικό πυλώνα προώθησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό;

Είναι αλήθεια πως ο θεσμός της διεξαγωγής φυσικών εκθέσεων δέχθηκε μεγάλο πλήγμα τα χρόνια της πανδημίας. Ήταν ελάχιστες οι διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν με φυσική παρουσία εκθετών και επισκεπτών, κάτι που εκείνη την περίοδο ήταν αναπόφευκτο. Παράλληλα όμως, δόθηκε η ευκαιρία στην παγκόσμια κοινότητα να πειραματισθεί και με άλλες μορφές προβολής και προώθησης προϊόντων, όπως ήταν τα υβριδικά και τα virtual συνέδρια, τα podcasts, τα webinars και τα ψηφιακά showrooms. Και ομολογουμένως το πείραμα πέτυχε αφού έφερε αποτελέσματα και συνέβαλε ώστε να διατηρηθούν ζωντανές οι εκθέσεις τα δύσκολα χρόνια του κορονoϊού, να μετριαστούν οι απώλειες για τις εταιρείες και να συνεχιστεί η εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, με την άρση των περιορισμών και την αποκατάσταση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εμπορικών συναλλαγών, οι εκθέσεις άνοιξαν και πάλι τις πύλες τους και τα πράγματα επανήλθαν στα προ πανδημίας επίπεδα. Άλλωστε η προσωπική επαφή και επικοινωνία, υπήρξε διαχρονικά ο πιο αποτελεσματικός τρόπος επίτευξης εμπορικών συναλλαγών και συμφωνιών και σε διακρατικό επίπεδο και διεταιρικά.

Στην πρόσφατη έκθεση της Anuga που έγινε στην Κολωνία, επιβεβαιώθηκε η επιστροφή στο καθεστώς των εκθέσεων με φυσική παρουσία, καθώς σε αυτή συμμετείχαν 7.800 εκθέτες από 118 χώρες, προσελκύοντας περισσότερους από 140.000 εμπορικούς επισκέπτες από 200 χώρες. Σε αυτή την τεράστιας σημασίας  διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών, η χώρα μας συμμετείχε με τον αριθμό – ρεκόρ των 269 Ελλήνων εξαγωγέων, καταλαμβάνοντας την 5η θέση μεταξύ όλων των εκθετών. Η συμμετοχή των Ελλήνων παραγωγών σε εμπορικές εκθέσεις όπως η συγκεκριμένη, τους προσφέρει πολλά οφέλη, κάτι που οι ελληνικές εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει και  πλέον επιδιώκουν τη συμμετοχή τους, επιζητώντας ταυτόχρονα τρόπους και μεθόδους αύξησης της αναγνωρισιμότητας του brand τους. Γιατί πολύ απλά γνωρίζουν ότι αυτό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την περαιτέρω δικτύωση και καθιέρωσή τους σε αγορές στόχους εκατομμυρίων καταναλωτών αλλά και τη διείσδυσή τους σε νέες σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, τους δίνεται η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με άλλες εταιρείες και να συμμετάσχουν σε παράλληλες εκδηλώσεις, αποκομίζοντας έτσι εμπειρίες και πολύτιμη τεχνογνωσία.

CEO Enterprise Greece, Μαρίνος Γιαννοπουλος.

 

  • O ρόλος σας είναι καθοριστικός για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην διεθνή αγορά. Ποιοι κλάδοι δείχνουν την μεγαλύτερη ανταπόκριση να συμμετάσχουν στις διεθνείς εκθέσεις;

Το προφίλ του Έλληνα εξαγωγέα έχει αλλάξει εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια και πλέον διακατέχεται από την επιθυμία για περισσότερη τεχνογνωσία και εξειδίκευση όπως και για προσαρμογή στα δεδομένα της σύγχρονης εποχής όπου η τεχνολογία και τα logistics κυριαρχούν στις παγκόσμιες αγορές. 

Όπως προανέφερα, διαπιστώνουμε έντονο εξωστρεφή προσανατολισμό, με τις ελληνικές εταιρείες να επιλέγουν να συμμετέχουν σε περισσότερες εκθέσεις, δράσεις, και εξαγωγικά επιμορφωτικά σεμινάρια, όχι ως συγκυριακή προσέγγιση, αλλά ως στρατηγική επιλογή βιώσιμης  ανάπτυξης.

Αυτό φυσικά αυξάνει και την πίεση που υφιστάμεθα ως Enterprise Greece να διαχειριστούμε με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο τους πόρους μας, ώστε να τις συνδράμουμε για να αυξήσουμε το συνολικό εξαγωγικό αποτύπωμα της χώρας σε σημαντικές διεθνείς αγορές.

Η Enterprise Greece διαθέτει βαθιά γνώση των κλάδων, διασυνδέσεις με διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς που της επιτρέπει να παρακολουθεί στενά τις παγκόσμιες τάσεις, ενώ ταυτόχρονα κατανοεί τις ανάγκες των ξένων αγοραστών και μπορεί να συνδράμει στη παραγωγή κλαδικών brand names που αφενός θα ενισχύσουν σημαντικά την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα του κάθε κλάδου και αφετέρου  θα καθιερώσει το συγκεκριμένο brand μέσω των υπολοίπων παρεχόμενων υπηρεσιών της, όπως η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, η συνεργασία με διεθνή μέσα.

Όλο και περισσότεροι κλάδοι απευθύνονται σ΄ εμάς, ζητούν τη συνδρομή μας και κάνουν χρήση των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Πέρα από τον κλάδο των τροφίμων/ ποτών, οι κλάδοι των δομικών υλικών, του ναυτιλιακού εξοπλισμού, της υψηλής τεχνολογίας (startups, microelectronics, defence, space) και των καταναλωτικών προϊόντων (ένδυση, καλλυντικά, κόσμημα) παρουσιάζουν εξαιρετική δυναμική και πρωταγωνιστούν σε εκθέσεις που διοργανώνονται σε όλο τον κόσμο. 

Exit mobile version