Export Greece Export World news Ουκρανία: Ρεκόρ εξαγωγών σιτηρών μέσω του λιμανιού της Κωστάντζας για το 2023
Export World news

Ουκρανία: Ρεκόρ εξαγωγών σιτηρών μέσω του λιμανιού της Κωστάντζας για το 2023

Tις υψηλότερες εξαγωγές σιτηρών για το 2023 σημείωσε το ρουμάνικο λιμάνι της Κωστάντζας στη Μαύρη Θάλασσα. Αυτό συνέβη καθώς αυξήθηκαν οι εξαγωγές  από την Ουκρανία ενώ παράλληλα συνεχίζονται και τα αντίστοιχα έργα υποδομής τα οποία έχουν την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από το λιμάνι εξήχθησαν συνολικά 36 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι σιτηρών πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 50% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπως δήλωσε η λιμενική αρχή στο Reuters την Τετάρτη.

Τα ουκρανικά σιτηρά αντιπροσώπευαν περίπου το 40% του συνόλου, ή 14 εκατομμύρια τόνους, από 13,0 εκατομμύρια στα τέλη Νοεμβρίου και από 8,6 εκατομμύρια στο σύνολο του 2022.

Η Ουκρανία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σιτηρών παγκοσμίως με το ρουμάνικο λιμάνι της Κωστάντζας να έχει καταστεί η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής του Κιέβου μετά την εισβολή της Ρωσίας τον Φεβρουάριο του 2022. Τα σιτηρά να φτάνουν οδικώς, σιδηροδρομικώς αλλά και μικρά bulkers μέσω του Δούναβη.

Πάντως ο συνολικός όγκος των εξαγωγών της έχει μειωθεί από τον Ιούλιο, όταν η Ρωσία άρχισε να χτυπά επανειλημμένα τα ποτάμια λιμάνια της που βρίσκονται απέναντι από τον Δούναβη από τη Ρουμανία, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ.

Τον Αύγουστο, η Ουκρανία δημιούργησε έναν ναυτιλιακό διάδρομο από τα δικά της λιμάνια που «κυκλώνει» τη δυτική ακτή του Ευξείνου Πόντου κοντά στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, λίγο αφότου η Ρωσία αποσύρθηκε από μια συμφωνία εξαγωγής σιτηρών στη Μαύρη Θάλασσα του 2022 με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ και απείλησε να αντιμετωπίσει όλα τα πλοία ως δυνητικούς στρατιωτικούς στόχους.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, δήλωσε ότι έχει εξάγει 10 εκατομμύρια τόνους γεωργικών προϊόντων μέσω αυτής της νέας διαδρομής.

Στόχος της Ρουμανίας είναι να αυξήσει τη χωρητικότητα διαμετακόμισης ουκρανικών σιτηρών σε 4 εκατομμύρια τόνους μηνιαίως και αυτή τη στιγμή αναβαθμίζει τις σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές στο λιμάνι και γύρω από αυτό.

Τις προάλλες, η λιμενική αρχή τόνισε πως τα επενδυτικά έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ εντός και γύρω από την Κωνστάντσα, τα οποία ολοκληρώθηκαν πέρυσι και συνεχίζονται το 2024, ανέρχονται σε 546,8 εκατομμύρια ευρώ (598,47 εκατομμύρια δολάρια). Περαιτέρω έργα αξίας επιπλέον 218 εκατομμυρίων ευρώ εκκρεμούν, ανέφερε.

Τον Δεκέμβριο, ο υπουργός Μεταφορών Sorin Grindeanu δήλωσε ότι ένα χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο για να καταστεί δυνατή η ναυσιπλοΐα όλο το εικοσιτετράωρο στη διώρυγα Sulina του Δούναβη, η οποία καταλήγει στην Κωνστάντσα, είχε οριστικοποιηθεί και θα τεθεί σε λειτουργία εν αναμονή της εκπαίδευσης του προσωπικού.

Όσον αφορά τη συνολική εμπορική κίνηση στην Κωνστάντζα ανήλθε σε 92,5 εκατομμύρια τόνους το 2023, αυξημένη κατά 22,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, δήλωσε η λιμενική αρχή.

Exit mobile version