Export Greece Let's Talk A. Μέξιας (Λουκούμια Λουτρακίου «Τα Γεράνεια»): Με σεβασμό στην παράδοση «ταξιδεύουν» και κατακτούν τις αγορές όλου του κόσμου
Let's Talk

A. Μέξιας (Λουκούμια Λουτρακίου «Τα Γεράνεια»): Με σεβασμό στην παράδοση «ταξιδεύουν» και κατακτούν τις αγορές όλου του κόσμου

Ο κ. Αργύρης Μέξιας

Στο φυσικό μεταλλικό νερό Λουτρακίου κρύβεται η μοναδική γεύση που έχουν τα λουκούμια «Γεράνεια», όπως λέει στο ExportGreece, ο κ. Αργύρης Μέξιας ιδιοκτήτης 3ης γενιάς, με την εταιρεία να εξάγει πλέον τα προϊόντα της σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.

Η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, με ανανεωμένο εξοπλισμό, όπως και στο  μάρκετινγκ και τη διαφήμιση των προϊόντων της, με ενίσχυση και του εργατικού δυναμικού. Ωστόσο υπογραμμίζει ότι οι μικρές επιχειρήσεις είναι «αποκλεισμένες» τόσο από τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ πολύ περιοριστικές είναι και οι προϋποθέσεις ένταξης τους στα Ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ.

Επισημαίνει πως το κράτος «θα έπρεπε να είναι στο πλευρό των εξαγωγικών επιχειρήσεων» και οι αρμόδιες υπηρεσίες «να δρουν κυρίως συμβουλευτικά, όχι μόνο ελεγκτικά και εντέλει αποτρεπτικά».

Τέλος σημειώνει πως ενώ οι εκθέσεις είναι σημαντικές για την προώθηση των προϊόντων, συχνά το υψηλό κόστος συμμετοχής τις καθιστά μη εύκολα προσβάσιμες.

– Είστε στην αγορά από το 1958, πείτε μας δυο λόγια για την ιστορία της επιχείρησής σας. 

Το εργαστήριο Λουκουμιών και Βανίλιας “Τα Γεράνεια” λειτουργεί από το 1958. Πρωτεργάτες της οικογενειακής επιχείρησης ήταν δύο αδέρφια, ο Ανάργυρος και Κωνσταντίνος Σακελλαρίου, ο παππούς και ο θείος μου, αντίστοιχα. Ο μάστορας ήταν ο θείος Κώστας, ο οποίος έμαθε την τέχνη από Πολίτη μάστορα. Τις εποχές εκείνες, η τέχνη δε διαδιδόταν. Με πολύ κόπο και μαθητεία χρόνων μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι την κατέχει. Αυτή πλέον μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.

Το 1982, τα ηνία αναλαμβάνουν ο γιος και ο γαμπρός του Ανάργυρου, Γιώργος Σακελλαρίου και Σωτήριος Μέξιας, ο πατέρας μου. Μέσα από άριστη συνεργασία κατάφεραν να αναπτύξουν τη βιοτεχνία και να την καταστήσουν μία από τις σημαντικότερες στο χώρο της.

Αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές μου ως χημικός στο ΕΚΠΑ και εργάστηκα σε πολυεθνική, το 2017 αποφάσισα να αναλάβω την οικογενειακή επιχείρηση. Έκτοτε προσπαθώ να συνδυάσω την παράδοση με το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, κάτι που για εμένα αποτελεί μια ευχάριστη πρόκληση αλλά και μεγάλη ευθύνη.

– Τι κάνει τα λουκούμια «Τα Γεράνεια» να ξεχωρίζουν;

Τα λουκούμια «Τα Γεράνεια» έχουν μια διαχρονική ποιότητα. Η τέχνη, οι επιλογή των πρώτων υλών και το φυσικό μεταλλικό νερό Λουτρακίου είναι ένας συνδυασμός που αποτελεί τη συνταγή της επιτυχίας . Δεν περιέχει λιπαρά και δεν χρειάζεται συντηρητικά, καθώς με τον καιρό γίνεται νοστιμότερο, το γνωστό ξερολούκουμο. Αν είναι εμπλουτισμένο με ξηρούς καρπούς, περιέχει τα ωφέλιμα λιπαρά των ξηρών καρπών. Ένα κουτί λουκούμια “Τα Γεράνεια” αποτελεί το πιο διαδεδομένο “γλυκό” δώρο στην επιστροφή από το Λουτράκι.

– Σχεδιάζετε επενδύσεις; Αν ναι σε ποιο κομμάτι της παραγωγής σας;

Η βιοτεχνία μας βρίσκεται σε μία διαρκή ανάπτυξη. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες των καταναλωτών επιτάσσουν την επένδυση σε τομείς των κτιριακών εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού, της μεταφοράς και του εργατικού δυναμικού. Οι επενδύσεις μας είναι μικρές και σταθερές ώστε να είναι όσο το δυνατόν ελεγχόμενο το ρίσκο.

Είναι αξιοσημείωτο πάντως, ότι οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που εντάχθηκαν στο ταμείο ανάκαμψης ήταν μόλις εφτά! Όπως επισημαίνεται και από το επιμελητήριο οι προϋποθέσεις ένταξης στα Ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ είναι πολύ περιοριστικές, όπως ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός Ε.Μ.Ε. για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Πρόσφατα επενδύσαμε στην αναβάθμιση της συσκευασίας αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια. Δεδομένου του αποκλεισμού του μεγαλύτερου μέρους των επιχειρήσεων από τον τραπεζικό δανεισμό, όλοι μας εξαρτόμαστε από το ποσοστό του κέρδους μας, καθυστερώντας έτσι τη συνολική αναβάθμιση της επιχείρησης. 

Σχεδιάζουμε και προγραμματίζουμε επενδύσεις σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, με ανανεωμένο εξοπλισμό, επενδύσεις σε μάρκετινγκ, διαφήμιση και εργατικό δυναμικό. 

–  Ποιο θα λέγατε πως είναι το πλεονέκτημα της οικογενειακής επιχείρησης «Γεράνεια»;

Το εργαστήριο Λουκουμιών και Βανίλιας “Τα Γεράνεια” δείχνοντας σεβασμό στην παράδοση και στον καταναλωτή, συνεχίζει να παρασκευάζει αυτά τα δύο γλυκά με αγνά, ποιοτικά υλικά και αστείρευτο μεράκι. Ακόμα και σε δύσκολες εποχές, ακόμα και με προσωπικό κόστος δεν κάναμε έκπτωση στην ποιότητα μας. Αυτό αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές και είναι ο λόγος των πολλών μακροχρόνιων επαγγελματικών συνεργασιών.

–  Πόσο σημαντική θεωρείτε την συμμετοχή σε εκθέσεις για την ενίσχυση των πωλήσεων σας;

Η παρουσία μας στις εκθέσεις έχουν στόχο την ανάδειξη των προϊόντων και της ποιότητάς τους.  Μια έκθεση αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία γνωριμίας με το ευρύ κοινό, καθώς είναι και ερέθισμα νέων ιδεών. Στοχεύουμε στον διαρκή εκσυγχρονισμό, σε νέες αγορές και σε ευρύτερες συνεργασίες.  

Βέβαια, αποτρεπτικός παράγοντας είναι το υψηλό κόστος συμμετοχής. Για λόγους ισονομίας και ανταγωνισμού θα έπρεπε οι εκθέσεις να είναι πιο προσβάσιμες. Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Επιπροσθέτως η χώρα μας έχει προϊόντα εξεχούσης ποιότητας τα οποία ως επί των πλείστων παράγονται σε μικρές βιοτεχνίες. Το κράτος θα έπρεπε να είναι αρωγός σε τέτοιες προσπάθειες γιατί αφενός ενισχύει την εξαγωγική του δυναμική, ένας τομέας που υστερεί και αφετέρου έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη όπως για παράδειγμα στον τουρισμό. 


– Συμμετέχετε στο «Taste of Loutraki – The Corinthian Food Festival 2024», πόσο σημαντικό είναι για την επιχείρησή σας και την περιοχή το συγκεκριμένο φεστιβάλ γαστρονομίας;

Το γαστρονομικό φεστιβάλ «Taste of Loutraki»  τείνει να γίνει θεσμός. Πολύ ευχάριστο γεγονός είναι ότι οι επιχειρήσεις το έχουν αγκαλιάσει και προσελκύει όλο και περισσότερο κόσμο. Είναι εντυπωσιακό δε, το πως ξεδιπλώνεται η δημιουργικότητα των συμμετεχόντων  με τη χρήση τοπικών προϊόντων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι ευφάνταστες δημιουργίες ενός chef και ενός bartender. Στην πρώτη περίπτωση ο chef επέλεξε να φτιάξει cheesecake με μους λουκουμιού τριαντάφυλλου και ο bartender, cocktail με λουκούμι.

Η δημιουργικότητα, η συνέργεια και  η εξωστρέφεια συναντάται σε αυτό το γαστρονομικό Φεστιβάλ. Επίσης δίδεται η ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν και μια ακόμα πλευρά αυτού του τόπου, τη γαστρονομική του κουλτούρα.  

– Πού βρίσκουμε τα προϊόντα σας ;

Τα προϊόντα μας μπορείτε να τα βρείτε στο φυσικό μας κατάστημα στο Λουτράκι, σε πολλές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και φυσικά στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα «geraneia.gr» όπου και μπορούν να ταξιδέψουν γρήγορα και εύκολα σε όλη την Ελλάδα.

– Κάνετε εξαγωγές στο εξωτερικό και σε ποιες χώρες;

Αν και δεν ήταν στον αρχικό μας σχεδιασμό, το έντονο ενδιαφέρον από καταναλωτές και επιχειρηματίες αποφασίσαμε να κάνουμε αυτό το μεγάλο βήμα. Πλέον εξάγουμε σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Θα ήθελα να σημειώσω ότι το κράτος είναι περισσότερο ανασταλτικός παράγοντας παρά προωθητικός. Οι δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες καθιστούν το όλο εγχείρημα χρονοβόρο, κοστοβόρο και αβέβαιο με κίνδυνο να τεθεί κάποιος εκτός αγοράς. Ειδικότερα, για το προϊόν μας, το οποίο αποτελεί ανταγωνιστικό πεδίο με τη γείτονα Τουρκία, η οποία κατέχει εμβληματική θέση, το κράτος θα έπρεπε να υποβοηθάει περισσότερο. Παρόλα αυτά, εμείς έχουμε μερίδιο αγοράς στο δύσκολο χώρο της Μέσης Ανατολής. 

Θεωρώ ότι οι δημόσιες υπηρεσίες θα έπρεπε να είναι στο πλευρό των εξαγωγικών επιχειρήσεων και να δρουν κυρίως συμβουλευτικά, όχι μόνο ελεγκτικά και εντέλει αποτρεπτικά. Θα έπρεπε οι εξαγωγικές εταιρείες να μη φοβούνται να έρθουν σε επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το οξύμωρο είναι ότι μετά από την όλη προσπάθεια, αγωνία και ταλαιπωρία για να ξεπεραστεί όλος αυτό ο σκόπελος της εξαγωγικής διαδικασίας, έρχεται το κράτος να καρπωθεί και να περηφανευτεί για τα ποσοστά των εξαγωγών. 

– Εκτός από τα λουκούμια η επιχείρηση σας παράγει και άλλο ένα παραδοσιακό καλοκαιρινό γλυκό, το υποβρύχιο. Σχεδιάζετε και νέα προϊόντα (γεύσεις κλπ).

Τόσο το λουκούμι όσο και η βανίλια είναι αγνά γλυκά, με σχετικά λίγες θερμίδες, καθώς παράγονται από φυσικά συστατικά χωρίς πρόσθετα συντηρητικά και λιπαρά.  Αξίζει να σημειωθεί ότι και το λουκούμι και το υποβρύχιο «τα Γεράνεια» είναι γλυκά χωρίς γλουτένη. Συνιστώνται άφοβα για άτομα με κοιλιοκάκη.

Από το 1958 έως και σήμερα νέα προϊόντα δοκιμάζονται και προστίθενται συνεχώς ακολουθώντας τις τάσεις της γαστρονομικής αγοράς. Μερικές από τις νέες γεύσεις που έχουν προστεθεί είναι η καρύδα με το αμυγδαλό, το υποβρύχιο φράουλα και υποβρύχιο φυστίκι.

Exit mobile version