Export Greece Let's Talk Γιάννης Βαρβαγιάννης: «Το ούζο έχει σταθερά τη θέση του στην καρδιά και την κουλτούρα των Ελλήνων εντός κι εκτός συνόρων»
Let's Talk

Γιάννης Βαρβαγιάννης: «Το ούζο έχει σταθερά τη θέση του στην καρδιά και την κουλτούρα των Ελλήνων εντός κι εκτός συνόρων»

Ο επικεφαλής της εταιρείας Γιάννης Βαρβαγιάννης

Η ιστορία του Ούζου Βαρβαγιάννη ξεκίνησε πριν από 164 χρόνια από το Πλωμάρι της Λέσβου και μέχρι σήμερα έχει κατακτήσει 25 διεθνείς αγορές.

Αυτή τη στιγμή το 25% με 27% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές με κύριες αγορές αυτές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Γερμανίας, της Τουρκίας, της Βενεζουέλας αλλά και του Ισραήλ ενώ παράλληλα η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό πλάνο για τη δημιουργία της νέας συμπληρωματικής μονάδας στο Πλωμάρι της Λέσβου, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, που έχει υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο.

Όπως λέει στο Export Greece ο ιδιοκτήτης της εταιρείας κ. Γιάννης Βαρβαγιάννης: Θα ήταν ένα ιδιαίτερο αποδοτικό μέτρο η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλαδή στα 18 ευρώ ανά λίτρο αλκοόλης, καθώς η Ελλάδα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΕΦΚ.

«Το ούζο έχει σταθερά τη θέση του στην καρδιά και την κουλτούρα των Ελλήνων εντός κι εκτός συνόρων» σημειώνει ο κ. Βαρβαγιάννης και υπογραμμίζει: «Επενδύουμε επίσης στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με διανομείς και εμπόρους που μοιράζονται το ίδιο πάθος για ποιότητα και αυθεντικότητα. Παράλληλα, συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις για να προωθήσουμε το Ούζο Βαρβαγιάννη και να γνωρίσουμε το προϊόν μας σε νέους καταναλωτές και επαγγελματίες του κλάδου, παγκοσμίως».

  • Πείτε μας δύο λόγια το Ούζο Βαρβαγιάννη και την σπουδαία ιστορία του καθώς είστε από τις παλαιότερες εταιρείες του κλάδου, με 160 χρόνια παρουσίας. Τι σημαίνει αυτό για εσάς.

Το Ούζο Βαρβαγιάννη τιμά την ελληνική παράδοση, με ιστορία που εκτείνεται εδώ και 164 χρόνια. Η μακρόχρονη πορεία μας ξεκίνησε το 1860 από τον Ευστάθιο Βαρβαγιάννη, ο οποίος έφτασε στο γραφικό Πλωμάρι της Λέσβου και έθεσε τα θεμέλια για μια παράδοση που περνά από γενιά σε γενιά. Σήμερα, η οικογένεια Βαρβαγιάννη εκπροσωπούμενη από την έκτη γενιά, με πολλή αγάπη και μεράκι, συνεχίζει να διατηρεί αναλλοίωτη αυτή την κληρονομιά, επιλέγοντας αγνά, φυσικά υλικά από την ελληνική γη.

Η σημασία της διατήρησης της οικογενειακής παράδοσης είναι ζωτικής σημασίας για εμάς και αντιπροσωπεύει τη δέσμευσή μας στην ποιότητα και τη συνέχιση της αυθεντικής γεύσης του ούζου Βαρβαγιάννη, συνδυάζοντας την πλούσια ιστορία με την άρτια γεύση σε κάθε ποτήρι. Επιδιώκουμε να διατηρούμε ζωντανή την παράδοση και να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας μια μοναδική εμπειρία απόλαυσης που συνδέεται με την πολιτιστική μας κληρονομιά.

  • Θα λέγατε πώς το ούζο είναι ένα καλοκαιρινό ποτό; Έχετε δει διαφορά στην κατανάλωση μέσα στο έτος;

Το ούζο είναι σίγουρα ένα ποτό που συνδέεται στενά με το καλοκαίρι. Η δροσερή και αρωματική του φύση το κάνει ιδανικό για συνοδεία από καλοκαιρινούς μεζέδες ωστόσο, δεν είναι αποκλειστικά καλοκαιρινό ποτό.

Βλέπουμε ότι το ούζο καταναλώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ειδικά σε κοινωνικές συγκεντρώσεις, οικογενειακά τραπέζια και παραδοσιακές γιορτές. Είναι ένα ποτό που μοιράζεσαι με την παρέα, κι αυτή είναι αγαπημένη συνήθεια στη χώρα μας καθόλη τη διάρκεια του έτους. Οι καταναλωτές το απολαμβάνουν το ίδιο και τον χειμώνα, συνοδεύοντας το με διάφορες παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις.

Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση μπορεί να ενισχύεται το καλοκαίρι λόγω της τουριστικής περιόδου και των διακοπών, αλλά το ούζο έχει σταθερά τη θέση του στην καρδιά και την κουλτούρα των Ελλήνων εντός κι εκτός συνόρων.

  • Το ούζο αποτελεί τον μεγάλο πρωταγωνιστή στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών, τι ποσοστό της ετήσιας παραγωγής του ούζου Βαρβαγιάννη εξάγεται;

Το Ούζο Βαρβαγιάννη έχει παρουσία σε 25 αγορές, με πιο σημαντικές τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Τουρκία και τη Βενεζουέλα. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι η εταιρία έχει κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά του Ισραήλ, όπου έχει παρατηρηθεί αύξηση των πωλήσεων. 

Το μερίδιο των εξαγωγών διαμορφώνεται στο 25-27% του συνολικού τζίρου για το τρέχον έτος. Μελλοντικά, από το 2025 κι έπειτα, προβλέπεται περαιτέρω διεύρυνση αυτού του μεριδίου,  καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη νέων συνεργασιών εντός συνόρων.

  • Έχετε νέες αγορές στόχους;

Όσον αφορά νέες αγορές στόχους, αναζητούμε συνεχώς ευκαιρίες για επέκταση και εδραίωση σε νέες διεθνείς αγορές, ιδίως σε αυτές που έχουν έντονο το ελληνικό στοιχείο. Επενδύουμε επίσης στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με διανομείς και εμπόρους που μοιράζονται το ίδιο πάθος για ποιότητα και αυθεντικότητα. Παράλληλα, συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις για να προωθήσουμε το Ούζο Βαρβαγιάννη και να γνωρίσουμε το προϊόν μας σε νέους καταναλωτές και επαγγελματίες του κλάδου, παγκοσμίως.

  • Πόσο θεωρείτε ότι επηρεάζει τις πωλήσεις ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης τα ποτά;

Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι σίγουρα ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών, συμπεριλαμβανομένου και του ούζου. Η επιβολή υψηλών φόρων στα ποτά αυξάνει το τελικό κόστος για τον καταναλωτή, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης.

Παρά τις δυσκολίες, συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ποιότητα και στην διατήρηση της αυθεντικότητας του προϊόντος μας. Είναι όμως απαραίτητο να τονίσουμε ότι η στήριξη από το κράτος, μέσω πιο ισορροπημένων φορολογικών πολιτικών, θα μπορούσε να ενισχύσει την ανάπτυξη του κλάδου μας και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων σε εγχώριο και επίπεδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των 27 μελών της Ε.Ε. η Ελλάδα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΕΦΚ. Θα ήταν ένα ιδιαίτερο αποδοτικό μέτρο η μείωση του ΕΦΚ στο Μ.Ο. της Ε.Ε. δηλαδή στα 18 ευρώ ανά λίτρο αλκοόλης.

  • Ποιο από τα brand ούζου που παράγετε αποτελεί τη ναυαρχίδα της Βαρβαγιάννης;

Όλες μας οι ετικέτες έχουν το δικό τους πιστό κοινό, τη δική τους συνταγή και τα χαρακτηριστικά τους. Σε επίπεδο κατανάλωσης μεγαλύτερη απήχηση έχουν το Ούζο Βαρβαγιάννη Μπλε και το Πράσινο.

  • Πείτε μας δυο λόγια για το Μουσείο Ούζου;

Το Μουσείο Ούζου Βαρβαγιάννη βρίσκεται στο γραφικό Πλωμάρι της Λέσβου, μπροστά από τα αποστακτήρια μας και αποτελεί τον ιδανικό προορισμό για όσους θέλουν να εξερευνήσουν την οικογενειακή παράδοση στην παραγωγή του Ούζου Βαρβαγιάννη που εκτείνεται εδώ και 164 χρόνια.

Στο Μουσείο, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία και την τέχνη της παραγωγής του ούζου μέσα από ιστορικά εκθέματα ενώ παράλληλα διενεργούνται γευσιγνωσίες και οπτικοακουστικές περιηγήσεις στα ελληνικά και αγγλικά.

Το Μουσείο του Ούζου Βαρβαγιάννη αποτελεί ένα ζωντανό κέντρο γευσιγνωσίας και ενημέρωσης επιθυμώντας να γνωρίσει στο κοινό την ποιότητα, τη μακρά παράδοση και την άριστη γεύση που αποτελούν συνώνυμα των προϊόντων μας.

  • Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2024;

Η φετινή χρονιά εξελίσσεται θετικά, καθώς η εταιρεία αναμένεται  να υπερβεί τα υψηλά επίπεδα πωλήσεων που είχε σημειώσει το 2019. Η ανοδική αυτή πορεία είναι εμφανής στην ελληνική και στις διεθνείς αγορές, όπου τα προϊόντα της εταιρείας απολαμβάνουν αυξανόμενη ζήτηση.

  • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το επενδυτικό σας πλάνο για τη δημιουργία του νέου εργοστασίου; Σχεδιάζεται και νέες επενδύσεις;

Το επενδυτικό μας πλάνο για τη δημιουργία της νέας συμπληρωματικής μονάδας στο Πλωμάρι της Λέσβου βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης. Ήδη, μέσα στο έτος ξεκίνησε η το έργο της νέας καθετοποιημένης γραμμής παραγωγής, η οποία υπάγεται στον Αναπτυξιακό Νόμο και ανέρχεται σε συνολικό κόστος 1,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η νέα γραμμή παραγωγής θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την υφιστάμενη, επιτρέποντάς μας να διπλασιάσουμε την παραγωγική μας ικανότητα. Στόχος μας είναι η ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά, τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς. 

Στρατηγικός μας στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η διεύρυνση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας καθώς η περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος διανομής μας, ώστε να διατηρούμε ισχυρούς δεσμούς με τους συνεργάτες μας. Ο βαθμός αυτονομίας που έχουμε επιτύχει στη διανομή μας δίνει σημαντικά πλεονεκτήματα και εξασφαλίζει την ποιότητα της εξυπηρέτησης των πελατών μας.

Exit mobile version