Export Greece Export Enterprsise Greece Γ. Ρόμπολας (Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας): Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα brand με γκουρμέ speciality food από ειδικά προστατευόμενες περιοχές
Enterprsise Greece Exhibitions Export Let's Talk

Γ. Ρόμπολας (Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας): Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα brand με γκουρμέ speciality food από ειδικά προστατευόμενες περιοχές

Το ExportGreece βρίσκεται στην κορυφαία έκθεση τροφίμων και ποτών στο κόσμο, την Anuga 2023. Με την ελληνική παρουσία να είναι δυναμική, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Επικεφαλής των Εμπορικών και Βιομηχανικών Υποθέσεων του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, κ. Γεώργιο Ρόμπολα σχετικά με τις ελληνικές συμμετοχές αλλά και τις προοπτικές που υπάρχουν μέσα από τη συμμετοχή σε μία τέτοια έκθεση.

  • Καλησπέρα σας κύριε Ρόμπoλα, πείτε μας δυο λόγια για τη συμμετοχή του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας στην Anuga 2023. Σε τι στοχεύετε;

«Καλησπέρα σας, είμαστε εδώ μέσω του επιχειρησιακού Προγράμματος Θάλασσας και Αλιείας μαζί με την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και προωθούμε τα προϊόντα της θάλασσας από τις περιοχές Natura και Ramsar, δηλαδή από τις προστατευόμενες περιοχές ιδιαίτερου κάλλους που υπάρχουν στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα brand εξειδικευμένων προϊόντων γκουρμέ speciality food, τα οποία να προέρχονται από ειδικά προστατευόμενες περιοχές, δηλαδή να έχουν την υπεραξία (add-value), το οποίο θα αναδεικνύει και την ποιότητα και σίγουρα την ιδιαιτερότητα και την τιμή. Ο τρόπος δηλαδή που πρέπει να πουληθεί αυτό το προϊόν, όπου πάμε σε υψηλού κόστους προϊόντος για target groups gallery όπως delicatessen, five star hotels, 5 αστέρων εστιατόρια, υψηλές γαστρονομικές γαστρονομικές απαιτήσεις από σεφς οι οποίοι σε εξειδικευμένα εστιατόρια βραβευμένα με αστέρι Μισελέν, Προσπαθούμε να πάμε σε αυτό το εξειδικευμένο το ιδιαίτερο που μπορεί να δώσει και την απάντηση στην τιμή, την οποία προσπαθούν να πουλήσουν οι εταιρείες μας»

  • Με ποιες εταιρείες είστε στην έκθεση;

«Εμείς εδώ  έχουμε έρθει με τα προϊόντα. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες εταιρίες μαζί μας, αλλά εμείς εκπροσωπούμε όλες τις εταιρίες οι οποίες πωλούν αυτά τα προϊόντα».

  • Τι ανταπόκριση υπάρχει;

«Η ανταπόκριση ήταν από από τρεις εταιρείες ως προς το αυγοτάραχο, ένας αλιευτικός συνεταιρισμός, η “ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ” που έχει και το Π.Ο.Π. προϊόν από αυγοτάραχο Μεσολογγίου και η ΣΤΕΦΟΣ και ΧΡΥΣΟ ΑΥΓΟΤΑΡΑΧΟ που κάνει ο Ντίνος Πασσιόπουλος. Επίσης μαζί μας, επειδή κάνουν φιλεταρισμένο ψάρι από τη λιμνοθάλασσα, είναι και η “ΣΑΟ” που είναι μια μεγάλη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας, αλλά εξειδικεύεται και σε αυτό το είδος προϊόντων, μιας και βρίσκεται κοντά στη λιμνοθάλασσα. Οι αλιευτικοί συνεταιρισμοί από την περιοχή του Αμβρακικού δεν έχουν ανταποκριθεί ιδιαίτερα έχουμε όμως μια συνεργασία του ΣΤΕΦΟΥ μαζί τους, ο οποίος καπνίζει γάμπαρη κάνοντας ένα γκουρμέ προϊόν HORECA. Ένα ιδιαίτερο και μοναδικό προϊόν. Η αθερίνα της λίμνης Τριχωνίδας, ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν, βρήκαμε ήδη 2 επαφές, κυρίως στη Σιγκαπούρη, τις οποίες προωθήσαμε στους παραγωγούς και τώρα θα περιμένουμε το feedback, σε 6 μήνες, σε ένα χρόνο και παραπάνω πολλές φορές, για να δούμε τι μπορεί να έχουμε ως αποτέλεσμα».


  • Αν μπορούσε να σας ακούσει κάποιος τι θα του λέγατε για να τον καλέσετε να συμμετέχει σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια είτε σαν επιχείρηση είτε σαν παραγωγός. Πως θα μπορούσατε να τον προσελκύσετε ώστε αυτή η προσπάθεια να πάει ακόμα πιο ψηλά;

«Εδώ πρέπει να γίνει κατανοητό πως αν μιλάμε για τους ανθρώπους της περιοχής, οι οποίοι παράγουν αυτό το προϊόν, πρέπει οι ίδιοι να καταλάβουν ότι η μόνη διέξοδος είναι εξωστρέφεια. Είναι η πιστοποίηση και η ιδιαιτερότητα του προϊόντος, λόγω του συνθηκών, δηλαδή δεν έχουμε μεγάλες ποσότητες και επομένως πρέπει να πάμε στην πιστοποίηση στη δημιουργία ιδιαίτερων προϊόντων, σε νέα υψηλή τυποποίηση κόστους και υψηλό τρόπο γενικά παρουσίασης του branding για να μπορέσεις να πας κα που θα πάρεις την υπεραξία της μικρής ποσότητας με την υψηλή τιμή δεν υπάρχει άλλος δρόμος για αυτούς τους ανθρώπους, Πρέπει να το καταλάβουν μέσα από τα εξειδικευμένα σεμινάρια που κάνουμε εμείς μέσα από το πρόγραμμα στην Ελλάδα, πάνω στην εξωστρεφή, στις εξαγωγές στο branding στο Marketing θα πρέπει και οι ίδιοι να εξειδικευτούν. Δυστυχώς δεν είχαμε ανταπόκριση ούτε σε αυτό περισσότερο δυνητικά ενδιαφερόμενοι άνθρωποι για να εργαστούν στον κλάδο ήταν αυτοί που ανταποκρίθηκαν περίπου μόνο γύρω στους 20 από τους 175 είναι από τον κλάδο και οι υπόλοιποι είναι ενδιαφερόμενοι, αλλά δυστυχώς αυτό είναι το λυπηρό. Διότι έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια από πλευράς μας κάναμε μέχρι τώρα 4 εκδηλώσεις ενημέρωση, οι οποίες έγιναν σε διαφορετικές περιοχές για να μπορέσουμε να έρθουμε κοντά τους και έχουμε καλέσει τους πάντες στο τηλέφωνο. Προσπαθούμε να τους τραβήξουμε με όλους τους τρόπους από τον καναπέ».

  • Οπότε κινδυνεύει να χαθεί το επάγγελμα;

«Ίσως κάποια στιγμή να χαθεί. Πέρα από αυτό εγώ θα ήθελα να κάνει μια παρέμβαση προς το Υπουργείο. Πρώτον, να δούμε το θέμα της λιμνοθάλασσας, της λιμνοθάλασσας και γενικά των περιοχών αυτών να βοηθήσουμε με πολύ μεγάλες και στοχευμένες χρηματοδοτήσεις  από πλευράς τους, έτσι ώστε καταρχήν περισώσουμε το περιβάλλον στο οποίο ζουν αυτοί οι άνθρωποι και όλο το προϊόν της αλιείας. Να δούμε τι γίνεται με το μπλε καβούρι το οποίο είναι μεγάλος κίνδυνος, ένα επικίνδυνο προϊόν που θα εξαλείψει την παραγωγή των άλλων ψαριών καθώς έχει μπει μέσα στο οικοσύστημα και τρώει τα αυγά των άλλων ψαριών καθώς και μικρά ψάρια με αποτέλεσμα να είναι κίνδυνος προς την παραγωγή. Στην Ιταλία το έχουν καταλάβει και έχουν ήδη ξεκινήσει δυνατές καμπάνιες όπου συνιστούν στους ανθρώπους να το καταναλώνουν ώστε να μειωθεί ο πληθυσμός του σε ελεγχόμενα επίπεδα και να μην προκαλεί ζημιά στο οικοσύστημα που βρίσκεται. Χρειάζεται και μία ιδιαίτερη καμπάνια για το πως μπορούμε να το πιάσουμε στις ιδιαίτερες περιοχές μειώνοντας ή ακόμα και εξαλείφοντας τον πληθυσμό του. Ο Αμβρακικός αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα όπως αυτό της υπεραλίευσης και της ξένης αλιείας».

Κλείνοντας ο κύριος Ρόμπολας ανέφερε πως «Εμείς και εγώ προσωπικά, αγαπάμε τον τόπο μας και ότι κάνουμε το κάνουμε ανιδιοτελώς για την περιοχή μας, τους ανθρώπους του και την οικονομία της χώρας μας»

Exit mobile version