Export Greece Exhibitions Exhibitions News Μηνάς Μελισσείδης (Επιμελητήριο Ηρακλείου): Στηρίζουμε τις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό – Ευκαιρία οι διεθνείς εκθέσεις
Exhibitions Exhibitions News Let's Talk

Μηνάς Μελισσείδης (Επιμελητήριο Ηρακλείου): Στηρίζουμε τις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό – Ευκαιρία οι διεθνείς εκθέσεις

Στα πλαίσια της κορυφαίας έκθεσης τροφίμων και ποτών, το ExportGreece συνομίλησε με τον Β’ Αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κ. Μηνά Μελισσείδη, όπου είχαμε την ευκαιρία μάθουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις διεθνείς εκθέσεις αλλά και τις δράσεις που βοηθούν τους Έλληνες παραγωγούς.

  • Πείτε μας δύο λόγια για την συμμετοχή μέσω του Επιμελητηρίου

Σαν Επιμελητήριο, κοιτάζουμε να στηρίζουμε τις επιχειρήσεις που έχουν κυρίως εξαγωγικό προσανατολισμό σε εκθέσεις όπως η συγκεκριμένη καθώς και σε άλλες στο εξωτερικό, είτε είναι εταιρείες τροφίμων, είτε εταιρείες άλλων κλάδων. Όπως επίσης παρέχουμε την στήριξή μας και σε κάποιες εκθέσεις που γίνονται στην Ελλάδα.

  • Ποια διαδικασία ακολουθεί το Επιμελητήριο για τις εταιρείες και την παρουσία τους σε τέτοιου είδους εκθέσεις;

Το Επιμελητήριο, εκτός του ότι χρηματοδοτεί τις εταιρείες (με ένα σταθερό και εξασφαλισμένο πόσο) για να λαμβάνουν μέρος σε εκθέσεις του εξωτερικού, τους δίνει με τον τρόπο αυτό την ευκαιρία για να μπουν πιο εύκολα στις εξαγωγές.

  • Ποια τα κριτήρια για να μπορέσει κάποιος να συμμετάσχει σε μία τέτοια έκθεση; Πόσες είναι οι αιτήσεις;

Αυτή τη στιγμή στην Anuga, έχουμε έρθει με 7 εταιρείες από το Ηράκλειο  οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τυποποίηση και εμπορία ελαιόλαδου, στην παραγωγή μεταλλικών και αεριούχων νερών, την εμπορία σταφίδας και το χονδρικό εμπόριο μπαχαρικών. Συνήθως είναι 6 έως 10 εταιρείες για εκθέσεις εξωτερικού

Στο εσωτερικό αυτό που έκανε το Επιμελητήριο, και ήταν κατά κάποιο τρόπο πρωτοπόρο τα τελευταία χρόνια, είναι πως έφερε σε επαφή τους παραγωγούς του Ηρακλείου και όλης της Κρήτης με τον ξενοδοχειακό κλάδο ούτως ώστε να μπουν τα κρητικά προϊόντα στην αγορά των ξενοδοχείων.

Επίσης τα τελευταία 2 χρόνια, πραγματοποιείται μια έκθεση στο ΟΑΚΑ με κρητικά προϊόντα με επιχειρήσεις από το Ηράκλειο και όλη την Κρήτη, όπου σε συνεννόηση με αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και με ξενοδοχεία, έχουμε ως κύριο στόχο μας να προωθήσουμε τα κρητικά προϊόντα στην υπόλοιπη Ελλάδα.

  • Ως Περιφέρεια Κρήτης, σε ποιες εκθέσεις συμμετέχετε; 

 Σε μεγάλες εκθέσεις του τουριστικού τομέα, σε πόλεις όπως το Λονδίνο και τη Βαρσοβία. Ειδικά η Πολωνία είναι μια αγορά που τα τελευταία χρόνια στηρίζει αρκετά την Κρήτη. 

  • Για ποιο λόγο θεωρείται πως δεν υπάρχουν πολλά αιτήματα για συμμετοχή στις εκθέσεις. 

Εξαρτάται, καθώς κάποιες εταιρείες ενδεχομένως να μην έχουν την παραγωγή για να καλύψουν την ενδεχόμενη ζήτηση, άλλοι έχουν ήδη ένα καλό πελατολόγιο και δεν τους ενδιαφέρει. Κάποιοι δεν πιστεύουν στη δυναμική των εκθέσεων, το οποίο είναι ένα μεγάλο λάθος. Εμείς, από την πλευρά μας κοιτάζουμε να τους δίνουμε τα κίνητρα να έρθουν στις εκθέσεις, διότι οι εκθέσεις, ειδικά για μια εταιρεία η οποία είναι καινούργια ή λίγα χρόνια  στην αγορά είναι ένα μεγάλο εργαλείο για να ξεκινήσεις και να μπεις στην αγορά του εξωτερικού.

  • Το Επιμελητήριο Κρήτης τι θέλει να πει στους κρητικούς παραγωγούς; να μην φοβούνται τις εκθέσεις, να έρθουν;

Όπως ανέφερα, είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για μια επιχείρηση που θέλει να μπει στην αγορά του εξωτερικού. Τα πρώτα βήματα μπορεί να γίνουν και από μια έκθεση. 

Exit mobile version