Export News

7)Η Ουαλία είναι η μόνη χώρα του Ηνωμένου Βασιλείου που θα υπερβεί τα επίπεδα εξαγωγών τροφίμων πριν από τoν Covid το 2021

Η Ουαλία ήταν η μόνη χώρα του Ηνωμένου Βασιλείου που ξεπέρασε τα επίπεδα εξαγωγών τροφίμων και ποτών πριν από την Covid πέρυσι, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Ομοσπονδίας Τροφίμων και Ποτών (FDF).

Η αύξηση οφείλεται στις ισχυρές εξαγωγές δημητριακών, αυξημένες κατά 173% από το 2020.

Συνολικά, η Σκωτία, η Ουαλία, τα West Midlands και η βορειοανατολική Αγγλία είχαν την ισχυρότερη ανάπτυξη των εξαγωγών, αντανακλώντας την ανάκαμψη από τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από τον Covid.

Η Αγγλία ήταν το έθνος του Ηνωμένου Βασιλείου με τις χειρότερες επιδόσεις το 2021.

Οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών ανήλθαν συνολικά σε £10,2 δις το 2021, μειωμένες κατά 9% από το 2020 και 15% χαμηλότερες από το 2019.

Η μεγαλύτερη κατηγορία εξαγωγών τροφίμων και ποτών στην Αγγλία ήταν τα ποτά, με αξία 2,3 δισεκατομμυρίων λιρών, με πωλήσεις να αυξάνονται σχεδόν κατά 8% το 2021, αλλά εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την Covid.

Ιρλανδία

Η Ιρλανδία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγικός εταίρος της Ουαλίας, με εξαγωγές να αυξάνονται κατά 7% από το 2020.

Ισχυρή ανάπτυξη παρατηρήθηκε επίσης στις εξαγωγές προς τη Γαλλία και το Βέλγιο, σημειώνοντας αύξηση 42% και 163% αντίστοιχα.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Σκωτία αντιπροσωπεύει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών τροφίμων και ποτών του Ηνωμένου Βασιλείου, με σχεδόν το 30% των συνολικών εξαγωγών, αξίας 5,7 δισεκατομμυρίων λιρών, αύξηση 14,6% από το 2020.

Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγικός εταίρος της Σκωτίας, ξεπερνώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες, με εξαγωγές που ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο λίρες.

Οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών της Σκωτίας στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2021 σε σχεδόν 225 εκατομμύρια λίρες, αποτελώντας το 4% των εξαγωγών της χώρας.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του FDF Karen Betts δήλωσε: «Είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπουμε τις εξαγωγές να αρχίζουν να ανακάμπτουν σε πολλά μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου, με τις εταιρείες να αρχίζουν να αποσύρονται από τη διαταραχή που σχετίζεται με τον Covid και να προσαρμόζονται στις νέες εμπορικές σχέσεις του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Κάθε προϊόν που εξάγουμε έχει τις ρίζες του στην κουλτούρα μας και στις κοινότητές μας και είναι υπέροχο να βλέπουμε ότι το φαγητό και το ποτό μας αναζητούνται από τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο».