World news

5) Η ανακάλυψη νέας διαδρομής για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας δεν είναι τόσο εύκολη

Ο αποκλεισμός της Μαύρης Θάλασσας από τη Ρωσία έχει διογκώσει το παγκόσμιο κόστος των σιτηρών, έχει προκαλέσει φόβους πείνας σε ορισμένες διεθνείς τοποθεσίες και έχει προκαλέσει ευρεία καταδίκη. Επιπλέον, έχει προκαλέσει ένα ενοχλητικό μειονέκτημα: μάθετε πώς να ανακαλύψετε μια νέα διαδρομή για τις εξαγωγές γεωργικών προϊόντων της Ουκρανίας.

Σχετικά από τη χρησιμοποίηση των λιμανιών της Ουκρανίας για την εξαγωγή του σιταριού, του ηλιελαίου, του καλαμποκιού και διαφορετικών προϊόντων, οι προτεινόμενες επιλογές περιελάμβαναν τόσο την εξαγωγή του στα δυτικά σύνορα της Ουκρανίας στην Πολωνία ή τη μεταφορά του νοτιοδυτικά στη Ρουμανία, σε όλο τον ποταμό Δούναβη και έξω μέσω του Ρουμανικού Μαύρου Θαλάσσιο λιμάνι. της Κωνστάντζας.

Οι δυτικοί ηγέτες έχουν παραταχθεί τις τελευταίες εβδομάδες για να παράσχουν βοήθεια για αυτές τις επιλογές. Ο Πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε την τελευταία εβδομάδα ότι η Αμερική συνεργάζεται με την Ευρώπη για την κατασκευή ικανότητας αποθήκευσης σιτηρών στην Πολωνία. Ο επικεφαλής διεθνούς κάλυψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γνωστός ως ο αποκλεισμός, ένα έγκλημα αγώνα. Και ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον την Κυριακή, γνωστός ως για μια «μακροπρόθεσμη προσπάθεια για την ανάπτυξη των χερσαίων οδών επιλογής που υπάρχουν ήδη».

Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι ενώ οι απεργίες για τη βελτίωση των διαφόρων δρομολογίων μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις εξαγωγές, δεν φαίνεται να είναι αρκετές για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση γευμάτων παγκοσμίως. Επιπλέον, λένε ότι ο αδυσώπητος κύκλος καλλιέργειας δεν θα περιμένει.

«Υπήρξε μια τρελή βιασύνη για την αναζήτηση επιλογών» για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας, δήλωσε ο Μάικ Λι, ειδικός σε γεωργικά καθήκοντα Μαύρης Θάλασσας στο Inexperienced Sq. Agro Consulting στη Βρετανία. «Ωστόσο, η μόνη βιώσιμη διαδρομή για την εξαγωγή σιτηρών είναι μέσω των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας και δεν υπάρχουν πολλά για να φτάσετε στις μερίδες που πρέπει να μετατοπιστούν».

Ο πρόεδρος Volodymyr Zelensky της Ουκρανίας έχει αναγνωρίσει τους περιορισμούς των επιλογών που εξετάζονται. Σε ομιλία του τη Δευτέρα δήλωσε ότι «πολύ μικρότερη ποσότητα θα εξοπλιστεί μόνο μέσω νέων δρομολογίων» και ότι «αυτό οδηγεί σε μια πολύ πιο δαπανηρή παροχή».

Οι εξαγωγές επιβραδύνθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα συρρικνώθηκε, ωστόσο η Ουκρανία συνήθως αποστέλλει περίπου 50 εκατομμύρια έως 60 εκατομμύρια τόνους γεωργικών εμπορευμάτων ετησίως. Στο Could, μετά την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας, ο προσδιορισμός των εξαγωγών της μειώθηκε κατακόρυφα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Strategie Grains, η οποία ανήκει στην Tallage, μια γαλλική υπηρεσία ανάλυσης.

Με διαφορετικές φράσεις, η Ουκρανία παρείχε περίπου το 15% των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού το 2019 νωρίτερα από την πανδημία. Ωστόσο, ο Andrée Defois, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Strategie Grain, δήλωσε ότι ο προσδιορισμός μπορεί τώρα να πέσει στο 6% μέχρι να γίνει «ένα θαύμα».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο Could προσέφερε ένα σχέδιο για την ασφάλεια διαφόρων διαδρομών και ο υπουργός διεθνών της Ουγγαρίας τη Δευτέρα παρείχε την επικράτεια της χώρας του ως εφικτή πλατφόρμα για εξαγωγές.

Ο αναπληρωτής υπουργός Γεωργίας της Ουκρανίας, Markian Dmytrasevych, την τελευταία εβδομάδα υπέβαλε συγκεκριμένα αιτήματα σε μια ομιλία του στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί με μέτρα για την ενίσχυση του λιμανιού στην Κωνστάντζα και για την επίσπευση των αποστολών σε όλο τον Δούναβη.

Οι ειδικοί λένε, ωστόσο, ότι τα εμπόδια είναι λεγεώνα: το σιδηροδρομικό σύστημα της Ουκρανίας λειτουργεί σε διαφορετικό περιτύπωμα από αυτές τις περισσότερες διαφορετικές διεθνείς τοποθεσίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να κατασκευαστεί η ικανότητα αποθήκευσης. Υπάρχουν πολύ λίγα πορθμεία στον ποταμό Δούναβη για να μετακινήσουν τους παραγωγούς. Και η Constanta είναι απλώς πολύ μικρή για να ασχοληθεί με την ποσότητα των καλλιεργειών από την Ουκρανία.

Όπως επίσης, η εξασφάλιση της μη δημόσιας χρηματοδότησης για την υποδομή που μπορεί να είναι απαραίτητη για τέτοιες επιλογές είναι ενοχλητική, εν μέρει λόγω του ότι είναι ασαφές πόσο θα διαρκέσει ο αποκλεισμός, δήλωσε ο κ. Λι.

Μια διευθέτηση κάτω από την οποία η Ρωσία θα ξεμπλοκάρει την ωκεάνια διαδρομή θα μπορούσε να επιλύσει το ζήτημα. Ωστόσο, οι συνομιλίες υπό την ηγεσία της Τουρκίας με την ελπίδα επίτευξης μιας τέτοιας σύνδεσης δεν απέδωσαν απτά αποτελέσματα και οι μάχες εντός της Μαύρης Θάλασσας είναι συνεχείς.