World news

8) Η οικονομία του Βιετνάμ δελεάζει τους Νεοζηλανδούς εξαγωγείς

Το Βιετνάμ αναδεικνύεται ως μια καλή επιλογή για τους εξαγωγείς ακτινιδίων που θέλουν να διαφοροποιήσουν πού πωλούν τα προϊόντα τους, ανέφερε ο νέος ιστότοπος της Νέας Ζηλανδίας 1news .co.nz σε πρόσφατο άρθρο του.

Το άρθρο επικαλείται την έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών και Εμπορίου της Νέας Ζηλανδίας που εκπονήθηκε από την Πρεσβεία στο Ανόι, σύμφωνα με την οποία μεταξύ 2016 και 2021, το Βιετνάμ ηγήθηκε της ASEAN όσον αφορά την κατά κεφαλήν ανάπτυξη. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι υψηλότερος από αυτόν άλλων μεγάλων αγορών της ASEAN, όπως η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία ή ο Επίτροπος Εμπορίου των Φιλιππίνων Τζόζεφ Νέλσον είπε ότι το Βιετνάμ είναι μια «αγορά συνόρων» που παρουσιάζει νέες ευκαιρίες και προκλήσεις στους εξαγωγείς ακτινιδίων που θέλουν να διαφοροποιήσουν.

“Καθώς το Βιετνάμ έχει βγει από τα κύματα του COVID, βλέπουμε μια πραγματικά ισχυρή ανάκαμψη στην οικονομία. Το ΑΕΠ αναμένεται να είναι μεταξύ 6,5% και 7,5% το επόμενο έτος”, είπε, όπως αναφέρεται στο άρθρο. «Όλες οι αγορές στη Νοτιοανατολική Ασία ανακάμπτουν αρκετά έντονα, αλλά το Βιετνάμ είναι σίγουρα η αγορά με τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτό το σημείο».

Σχόλια του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της KPMG Vietnam Warrick Cleine αναφέρθηκαν επίσης ότι από τη σύναψη των συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου μεταξύ της Νέας Ζηλανδίας και του Βιετνάμ, η αμφίδρομη εμπορική αξία τους έχει αυξηθεί σημαντικά σε περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.

Είπε ότι υπάρχουν τρία βασικά πράγματα στην αγορά του Βιετνάμ που θα είναι ελκυστικά για τις επιχειρήσεις της Νέας Ζηλανδίας, συγκεκριμένα η τοπική καταναλωτική αγορά, μια ασφαλής γεωπολιτική θέση και ένα εξαιρετικό δίκτυο ελεύθερων συναλλαγών.

Επί του παρόντος, τα τρόφιμα και τα ποτά αποτελούν σχεδόν τα δύο τρίτα των εξαγωγών της Νέας Ζηλανδίας στο Βιετνάμ. Και υπάρχει όρεξη για περισσότερα, καθώς οι καταναλωτές εκεί έχουν γίνει πιο ευαισθητοποιημένοι για την υγεία μετά τον COVID.

Ο επικεφαλής της παγκόσμιας υπηρεσίας τροφίμων της Fonterra, Paul Harvey, δήλωσε ότι οι βιετναμέζικες αγορές δεν είναι μόνο για εδραιωμένες επιχειρήσεις.

“Θα πρότεινα σε άλλες εταιρείες να σκεφτούν τη στρατηγική επέκτασής τους [να κοιτάξουν προς το Βιετνάμ]. Είναι μια χώρα μεγάλου μεγέθους, εύκολη στις επιχειρήσεις και οι καταναλωτές αναζητούν καινοτομία”, είπε όπως αναφέρεται στο άρθρο. “Η κυβέρνηση χειρίστηκε καλά τον COVID, η δημοσιονομική πολιτική ήταν ισχυρή, ο πληθωρισμός είναι ακόμα υπό έλεγχο, οι καταναλωτικές δαπάνες αυξάνονται, τα σύνορα είναι ξανά ανοιχτά – επομένως είναι μια εξαιρετική ευκαιρία τώρα για τους ανθρώπους να σκεφτούν αυτήν τη χώρα.