Exhibitions News

2) Eurimac: Πάνω από το 50% οι εξαγωγές έως τέλος του χρόνου

Ένα από τα ευχάριστα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει την τρέχουσα χρονιά η βιομηχανία ζυμαρικών Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ είναι η εντατικοποίηση της παραγωγής του εργοστασίου στο Κιλκίς με στόχο να καλύψει την όλο και αυξανόμενη ανάγκη για ζυμαρικά τόσο στην εσωτερική αλλά κυρίως στην διεθνή αγορά.

Εξαγωγές

Το 2022 μάλιστα είναι χρόνος σταθμός στην 80χρονη και πλέον ιστορία της καθώς οι εξαγωγές θα υπερκαλύψουν τις εσωτερικές πωλήσεις. Όπως ανέφερε ο CEO της EurimacΟδυσσέας Παπαδόπουλος « Από το 47% που ήταν το 2021 ήδη από το καλοκαίρι οι εξαγωγές είχαν φθάσει στο 50% των συνολικών πωλήσεων και πλέον εκτίμηση μας είναι ότι στο τέλος χρόνου θα κινηθούμε στο 52%. Θα μπορούσαν να ήταν και ακόμη μεγαλύτερο το μερίδιο εάν δεν βάζαμε ένα “φρένο” ώστε να μπορέσουμε να διαχειριστούμε καλύτερα τις νέες συνεργασίες».

Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία, η οποία έχει παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων από την δεκαετία του ‘60, έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών το οποίο αυξάνεται συνεχώς και πλέον αγγίζει τις 60 χώρες και στις πέντε ηπείρους.

Με τα προϊόντα private label που παράγει για αλυσίδες του εξωτερικού αλλά και τον τομέα χονδρικής που απευθύνεται στην αγορά του HoReCa κατέχει σήμερα ηγετική θέση στις ελληνικές εξαγωγές του κλάδου. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο κορυφαία αγορά είναι αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου και ακολουθούν άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης ενώ αξιοσημείωτη είναι η παρουσία και στην Ασιατική αγορά.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο είναι ότι η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών θεωρείται πλέον από τους διεθνείς ανταγωνιστές εφάμιλλη της ιταλικής με αποτέλεσμα να κερδίζει συνεχώς μερίδια στην παγκόσμια αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Eurimac εισήλθε σχετικά πρόσφατα στις αγορές της Κροατίας και Σλοβενίας τις οποίες μονοπωλούσε έως πρόσφατα η ιταλική βιομηχανία ζυμαρικών. «Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα φαινόμενο μεγάλες διεθνείς αγορές να πειραματίζονται με ζυμαρικά εκτός ιταλικής αγοράς. Η ελληνική βιομηχανία αποδείχθηκε μία πολύ καλή εναλλακτική. Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί σύντομα θα μιλάμε για εντελώς διαφορετικά μεγέθη».

makvel family.jpg

Άνοδος ΜΑΚΒΕΛ και private label

Αναμφισβήτητα η φετινή χρονιά είναι αυτή του ζυμαρικού για τα ελληνικά νοικοκυριά. Η επανεμφάνιση του πληθωρισμού οδήγησε αρκετούς να αυξήσουν την κατανάλωση του φθηνού και νόστιμου τρόφιμου με αποτέλεσμα τα ζυμαρικά να είναι μία από τις ελάχιστες κατηγορίες που εμφανίζουν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητες κατανάλωσης. Στην συγκεκριμένη κατηγορία η Eurimac είναι βασικός τροφοδότης των σούπερ μάρκετ σε προϊόντα private label ενώ δραστηριοποιείται και στα επώνυμα με το σήμα ΜΑΚΒΕΛ (σ.σ. Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος).

Σύμφωνα με τις μετρήσεις οκταμήνου στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου η συνολική αγορά των ζυμαρικών κινείται σε επίπεδο όγκου, με άνοδο 6%, η κατηγορία των ζυμαρικών private label 16%, και η ΜΑΚΒΕΛ με 37,7%. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο η πορεία της ΜΑΚΒΕΛ, από το 2017 όπου και επανατοποθετήθηκε στην ελληνική αγορά, μετά από την πρωτοβουλία του προέδρου της εταιρείας Σταύρου Κωνσταντινίδη, ήταν συνεχώς ανοδική και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη θέση ανάμεσα στα επώνυμα ζυμαρικά. «Σε ορισμένες αλυσίδες καταλαμβάνουμε ακόμη και την τρίτη ή την δεύτερη θέση ενώ είμαστε ιδιαίτερα ισχυροί στα σημεία μικρής λιανικής και στην αγορά της Βορείου Ελλάδας», αναφέρει ο CEO της εταιρείας. Στόχος της εταιρείας, η οποία μαζί με τα private label που παράγει καταλαμβάνει περίπου το 1/3 των πωλήσεων ζυμαρικών στην Ελλάδα είναι η ενδυνάμωση του σήματος ΜΑΚΒΕΛ τόσο με την είσοδο σε νέα πιο εξειδικευμένα προϊόντα όσο και η αύξηση των μεριδίων στο επώνυμο προϊόν.

Πηγή: powergame.gr/Κωστής Χριστοδούλου