FYI

Κίνα: Εξερευνώντας την αγορά κατσικίσιου γάλακτος σε σκόνη

Σημαντική αύξηση παρουσίασε το μέγεθος της αγοράς του κατσικίσιου γάλακτος σε σκόνη στην Κίνα σύμφωνα με την Έκθεση του 2022 για την Ανάπτυξη Βιομηχανίας Κατσικίσιου Γάλακτος στην χώρα. Συγκεκριμένα από μόλις 300 εκατομμύρια γουάν το 2008 έφτασε πάνω από 10 δισεκατομμύρια γουάν το 2020 ενώ αναμένεται να φτάσει τα 20 δισεκατομμύρια γουάν μέχρι το 2025. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας Έκθεσης, υπάρχει μία σταδιακή αύξηση των καταναλωτών του κατσικίσιου γάλακτος σε σκόνη, από παιδιά, ηλικιωμένους και άλλους ειδικούς πληθυσμούς, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις το μέγεθος της αγοράς μπορεί να φτάσει τα 30 δισεκατομμύρια γουάν μέχρι το 2030.

Η συγκέντρωση της αγοράς βρίσκεται επίσης σε ανοδική πορεία. Αυτή την στιγμή, η κορυφαία μάρκα στην αγορά κατσικίσιου γάλακτος σε σκόνη στην Κίνα είναι η Kabrita, θυγατρική της Ausnutria. Από τον Απρίλιο του 2023, η Kabrita κατείχε ένα σημαντικό μερίδιο της τάξεως του 29,2% στην αγορά. Επιπλέον, σύμφωνα με τη Nielsen IQ, η Kabrita διατήρησε μερίδιο άνω του 60% στην αγορά εισαγόμενων βρεφικών και παιδικών γάλακτος σε σκόνη για πέντε συνεχόμενα χρόνια και συγκεκριμένα από το 2018 έως το 2022.

Καθώς κολοσσοί γαλακτοκομικών προϊόντων όπως η Yili προχωρούν στρατηγικές κινήσεις στην κινεζική αγορά, ο ανταγωνισμός εντείνεται. Ειδικοί αναλυτές του κλάδου προβλέπουν ότι οι μεγάλες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις θα καταλήξουν να έχουν το 85% του μεριδίου αγοράς, αφήνοντας το υπόλοιπο 15% να κατανεμηθεί σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Βρεφικές «φόρμουλες» κατσικίσιου γάλακτος σύμφωνα με τα νέα εθνικά πρότυπα

Έως το τέλος Μαΐου, 634 συνταγές, από 218 μάρκες, από 54 γαλακτοκομικές επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να πιστοποιηθούν σύμφωνα με τα νέα εθνικά πρότυπα για βρεφικά παρασκευάσματα. Μεταξύ αυτών, υπάρχουν 154 συνταγές για βρεφικό γάλα που προέρχεται από κατσικίσιο γάλα, κάτι που αποτελεί το 24,29% του συνόλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία πιστοποίησης για το εισαγόμενο κατσικίσιο γάλα σε σκόνη είναι πιο αργή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κινεζικά εγχώρια.

Πωλήσεις

Οι πωλήσεις του βρεφικού γάλακτος προέρχονται κυρίως από καταστήματα τα οποία ήταν αποκλειστικά για νέες μητέρες και τα μωρά τους. Σύμφωνα με τη Nielsen IQ, το 2022, από τα καταστήματα αυτά προερχότανε το 88% των πωλήσεων, ενώ τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα είχαν ένα μερίδιο της τάξεως του 11,3% και τα σούπερ μάρκετ μόλις το 0,7%. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 80% των καταστημάτων μητέρων και μωρών που προσφέρουν βρεφικό γάλα κατσίκας βρίσκονται σε πόλεις χαμηλότερης κατηγορίας.

Ωστόσο, το 2022, τόσο το βρεφικό γάλα κατσίκας όσο και το βρεφικό γάλα αγελάδας παρουσίασαν πτώση στα καταστήματα για νέες μητέρες και μωρά. Συγκεκριμένα το αγελαδινό γάλα σημείωσε μείωση 8%, ενώ το κατσικίσιο γάλα σημείωσε πτώση 12%. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας για τις μάρκες κατσικίσιου και αγελαδινού γάλακτος σε σκόνη να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους και να προωθήσουν μια αμοιβαία επωφελή συνεργασία με τα καταστήματα αυτά, ώστε να πετύχουν ανάπτυξη και να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν το 2023.

Ανάλυση Καταναλωτή

Κατά την επιλογή της βρεφικού γάλακτος σκόνης με κατσικίσιο γάλα, οι καταναλωτές ως πρωταρχικό μέλη τη διατροφική σύνθεση, η οποία φυσικά αποτελείται από παράγοντες όπως η φήμη της μάρκας, η πηγή του γάλακτος, η ασφάλεια, η τιμή, οι τεχνικές παραγωγής, η προέλευση κ.λπ. Με την εφαρμογή των νέων εθνικών προτύπων, αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές αναβαθμίσεις στην ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων κατσικίσιου γάλακτος σε σκόνη, κάτι που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους.

Εμβαθύνοντας στη διατροφική σύνθεση, οι καταναλωτές δίνουν τη μεγαλύτερη προσοχή στη λακτοφερρίνη ως βασικό θρεπτικό συστατικό στη βρεφική «φόρμουλα» κατσικίσιου γάλακτος, ακολουθούν τα προβιοτικά, καθώς και τα DHA & ARA, με και τις τρεις ομάδες θρεπτικών συστατικών να συγκεντρώνουν πάνω από το 70% της προσοχής. Επιπλέον, τα προβιοτικά, το OPO και η λουτεΐνη παρουσιάζουν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για τους καταναλωτές. Συνολικά, καθώς η νεότερη γενιά καταναλωτών αποκτά μεγαλύτερη γνώση σχετικά με τη σύνθεση βρεφικών παρασκευασμάτων και υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για παρασκευάσματα που προσφέρουν ολοκληρωμένη και ισορροπημένη διατροφή.