Export Special Report

Πόσο σημαντικές είναι οι εξαγωγές; Ποια τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις

Οι εξαγωγές μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρήσεις και να δώσουν ένα καθαρό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Αρκετές εταιρείες δεν εκμεταλλεύονται τις εξαγωγές και χάνουν πιθανά κέρδη και αγοραστές. Πιο κάτω θα βρείτε μερικούς από τους σημαντικότερους λόγους που μία επιχείρηση θα πρέπει να δοκιμάσει να εξάγει τα προϊόντα της στο εξωτερικό και τις διεθνείς αγορές.

Διαφοροποίηση των αγορών

Οι εξαγωγές μπορούν να βοηθήσουν να στη διαφοροποίηση των αγορών και στη μείωση της έκθεσης στους κινδύνους μόνο μίας αγοράς.  Μειώνει επίσης την πιθανότητα να επηρεαστεί μία επιχείρηση από μια οικονομική κρίση σε οποιαδήποτε χώρα, καθώς ο κίνδυνος κατανέμεται σε πολλές χώρες.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Πολλές εταιρείες επιλέγουν να μην εξάγουν επειδή πιστεύουν ότι θα τους κοστίσει σε χρήματα και σε χρόνο, αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειωθούν αυτά τα κόστη και να γίνουν οι εξαγωγές πιο αποτελεσματικές. Μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει εμπορικές ενώσεις και κρατικούς πόρους (π.χ ΕΣΠΑ) για να βοηθηθεί στην αρχή και επίσης να έχει πρόσβαση σε συμβουλές από ειδικούς.

Επέκταση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας στο εξωτερικό

Μπορεί κανείς να αποκτήσει πελάτες σε άλλες χώρες, γεγονός που αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σε όλο τον κόσμο και βοηθά να επεκταθεί η σειρά προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι εξαγωγές  επιτρέπουν επίσης να δοκιμάσει κανείς νέα προϊόντα ή υπηρεσίες πριν τα εισάγει στην εγχώρια αγορά  – εξοικονομώντας κατά πάσα πιθανότητα χρήματα και χρόνο αν δεν αποδώσει όπως αναμενόταν.

Επέκταση της πελατειακής βάσης και της ροής εσόδων

Καμία επιχείρηση δεν θα πρέπει να σκέφτεται μόνο το παρόν. Η ματιά της πρέπει να είναι πάντοτε στραμμένη και στο μέλλον. Αξιοποιώντας την παγκόσμια αγορά, θα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι δυνητικοί πελάτες από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη οι οποίοι μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτό που πουλάει η εκάστοτε επιχείρηση τώρα ή στο μέλλον.

Εποχικότητα και πωλήσεις

Εάν κάποια επιχείρησή βασίζεται στις πωλήσεις κατά την περίοδο των διακοπών ή άλλες εποχές του έτους που οι πωλήσεις έχουν μία κάμψη, οι εξαγωγές μπορούν να βοηθήσουν να αντισταθμιστούν οι οικονομικές απώλειες όταν οι εγχώριες πωλήσεις είναι χαμηλές.

Τα οφέλη των εξαγωγών

Στόχος η ανάπτυξη

Οι εξαγωγές δεν είναι μόνο ένας τρόπος ώστε να κερδίσει μία επιχείρηση περισσότερα χρήματα. Μπορεί μία εταιρεία να εισέλθει σε νέες αγορές από την αρχή, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν έχει να κάνει με αναπτυσσόμενες οικονομίες. Οι χώρες αυτές έχουν ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από τις ανεπτυγμένες χώρες, οπότε είναι ιδανικά μέρη για ώστε μία επιχείρηση να εδραιωθεί και να αναπτυχθεί ακόμα πιο γρήγορα.

Δυναμικές εξαγωγές η απάντηση σε μια αδύναμη εγχώρια αγορά

Ενώ η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν παρουσιάζουν όλες οι χώρες το ίδιο επίπεδο ανάπτυξης την ίδια στιγμή – ή ακόμη και σε όλες τις χρονικές στιγμές κατά τη διάρκεια ενός συγκεκριμένου έτους ή δεκαετίας. Ορισμένες οικονομίες μπορεί να συρρικνώνονται ή να παραμένουν στάσιμες μέσα σε ένα συνολικά θετικό παγκόσμιο κλίμα λόγω εσωτερικών παραγόντων, όπως η πολιτική αβεβαιότητα ή η οικονομική κακοδιαχείριση από τους ηγέτες μιας μεμονωμένης χώρας (ή και τα δύο). Εάν η αγορά-στόχος της επιχείρησης έχει οικονομική ύφεση, αλλά οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να ευημερούν στην πατρίδα τους, οι εξαγωγές μπορούν να συμβάλουν στην εξισορρόπηση του αποτελέσματός σας ανοίγοντας νέα κανάλια πωλήσεων εκτός της περιοχής ή της χώρας σας.

Συμπέρασμα

Οι λόγοι για να εξάγει κανείς είναι πολλοί – ανεξάρτητα από το τι κατασκευάζει ή τι προϊόντα και υπηρεσίες παρέχει. Με μια σωστή στρατηγική οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν νέες αγορές, να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες αγοράς, να οικοδομήσουν τη φήμη τους, ανταγωνιζόμενες με ταχύτητα, σαφήνεια και ευελιξία.

Η σύνδεση με μια συγκεκριμένη τοπική αγορά συνήθως δεν είναι αρκετή. Ωστόσο, θα πρέπει να κανείς να κάνει μία σωστή αξιολόγηση της αγοράς στην οποία ετοιμάζεται να εισέλθει.