Exhibitions Exhibitions News Let's Talk

Κωστής Μοσχονάς: Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ αποτελεί «διαβατήριο» για να ταξιδέψουν τα ελληνικά τρόφιμα σε κάθε γωνιά του πλανήτη

Όλα είναι έτοιμα ώστε να ξεκινήσει για 10η συνεχόμενη χρονιά η έκθεση Τροφίμων και Ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Η κορυφαία έκθεση θα ανοίξει τις πύλες της από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου έως την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, στο MEC Παιανίας, Λεωφόρος Λαυρίου 301.

Το ExportGreece είναι χορηγός επικοινωνίας της φετινής διοργάνωσης και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κ. Κωστή Μοσχονά, δημιουργό, εμπνευστή και CEO της ΕΞΠΟΤΡΟΦ.

Στόχος της ΕΞΠΟΤΡΟΦ είναι η προβολή και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ποιοτικών ελληνικών τροφίμων, όπως και η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας. Το λάδι, το κρασί, αλλά και όσα συνθέτουν ελληνικό πρωινό –μέλι, ελιές, παραδοσιακά γλυκά- προσελκύουν το ενδιαφέρον των αγοραστών και έχουν κατακτήσει με την ποιότητα και τη γεύση τους καταναλωτές σε Ευρώπη, Αμερική, Μέση Ανατολή.

Φέτος η Έκθεση φιλοξενεί περί τις 300 εταιρείες Ελλήνων παραγωγών καθώς και 50 διεθνείς και εγχώριους αγοραστές.

Στη διάρκεια της ΕΞΠΟΤΡΟΦ, που μια δεκαετία τώρα πρεσβεύει την ποιότητα της ελληνικής γαστρονομίας, κλείνονται σημαντικές συμφωνίες που φέρνουν και κάνουν γνωστά τα ελληνικά τρόφιμα σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Στο πλαίσιο της Έκθεσης θα αναπτυχθούν θεματικές ενότητες όπως «Μαγειρεύουμε Ελλάδα» με συνταγές υψηλής γαστρονομίας από καταξιωμένους chef, Wine Walk, γευσιγνωσία ελαιόλαδου κι εξειδικευμένα επαγγελματικά σεμινάρια «Food Expert Stories»

– Ποιος είναι ο στόχος και το μήνυμα της φετινής έκθεσης της ΕΞΠΟΤΡΟΦ;

H ΕΞΠΟΤΡΟΦ κλείνει φέτος 10 χρόνια παρουσίας. Δέκα χρόνια συνέπειας απέναντι στο ελληνικό ποιοτικό τρόφιμο. Από την αρχή της συγκεκριμένης διοργάνωσης ο στόχος ήταν ένας. Η προβολή του ποιοτικού τροφίμου και η ενίσχυση της εξωστρέφειας του. Αυτό το στόχο υπηρετούμε με συνέπεια.

– Πόσες εταιρείες πρόκειται να εκθέσουν τα προϊόντα τους;

Στη φετινή διοργάνωση φιλοξενούμε περίπου 300 εταιρείες Ελλήνων παραγωγών, οι περισσότεροι από τους οποίους συμμετέχουν αποκλειστικά στην έκθεση και παρουσιάζουν για πρώτη φορά τα προϊόντα τους στους επαγγελματίες του κλάδου. Επιπλέον φιλοξενούμε 50 διεθνείς και εγχώριους αγοραστές από χώρες όπως το Dubai, η Ρουμανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Τσεχία, η Σιγκαπούρη, ο Καναδάς, η Πολωνία, η Ιταλία, τα Αραβικά Εμιράτα, η Κύπρος και φυσικά ελληνικές επιχειρήσεις, που συμμετέχουν και φέτος επιθυμώντας να γνωρίσουν μοναδικά ελληνικά προϊόντα και να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες.

– Θέμα της έκθεσης είναι και η ελληνική γαστρονομία, τι είδους δράσεις έχετε σχεδιάσει;

Οι φετινοί επισκέπτες της έκθεσης εκτός από τους παραγωγούς που θα συναντήσουν θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν κι ένα πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται:

  • Η ενότητα «Μαγειρεύουμε Ελλάδα» όπου παρουσιάζονται συνταγές υψηλής γαστρονομίας από καταξιωμένους chef.
  • Τα εξειδικευμένα επαγγελματικά σεμινάρια στην ενότητα «Food Expert Stories»
  • Η πλατεία οινογευσίας Wine Walk όπου μπορούν να δοκιμάσουν και να ενημερωθούν για όλους τους εκλεκτούς οίνους των παραγωγών της έκθεσης
  • Η γευσιγνωσία ελαιόλαδου στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο Olive oil bar όπου θα μάθουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς ξεχωρίζουμε το καλό ελαιόλαδο και πώς το αποθηκεύουμε
  • Τα βραβεία ποιότητας και γεύσης AFFA 2024

– Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ είναι «διαβατήριο» για να γίνουν γνωστά premium ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό;

Και βέβαια! Έχουμε την χαρά στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ να φιλοξενούμε κάθε χρόνο αξιόλογες εταιρείες από το εξωτερικό, οι οποίες αναζητούν premium προϊόντα για την Ευρωπαϊκή κι όχι μόνο αγορά. Κάθε χρόνο αναζητούμε νέες συνεργασίες και φιλοξενούμε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της λιανικής, της εστίασης, του τουρισμού και των ξενοδοχείων.

-Στην έκθεση συμμετέχουν αγοραστές από Ευρώπη, Αμερική, Μέση Ανατολή, σε ποιους τομείς και προϊόντα εστιάζουν κυρίως;

Οι αγοραστές ενδιαφέρονται για μια μεγάλη γκάμα προϊόντων με πρωταρχικά όπως είναι φυσικό το ελαιόλαδο και το κρασί. Φέτος, οι αγοραστές αναζητούν προϊόντα κυρίως για το ελληνικό πρωινό, όπως είναι το μέλι, οι ελιές, τα παραδοσιακά γλυκά, τα αρτοσκευάσματα αλλά και ξηρούς καρπούς και αποστάγματα. Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ καλύπτει όλη την γκάμα των προϊόντων που αναζητούν από εκλεκτούς παραγωγούς γι’ αυτό και μας προτιμούν.

– Πώς αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές του εξωτερικού τα ελληνικά προϊόντα;

Τα αγαπούν περισσότερο. Τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα έχουν κερδίσει την καρδιά των καταναλωτών του εξωτερικού. Έχουμε αγοραστή από την Γαλλία που εισάγει αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα στην χώρα και προμηθεύει τα γαλλικά εστιατόρια και delicatessen. Έχουμε αγοραστή από την Βουλγαρία που προμηθεύει την γείτονα χώρα αποκλειστικά με ελληνικά προϊόντα. Μάλιστα μία από τις συνεργασίες του προέκυψε από παλαιότερη επίσκεψη στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Αυτό δείχνει την δυναμική που έχουν τα ελληνικά προϊόντα και νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι όταν προκύπτουν συνεργασίες μέσα από την έκθεση.

-Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για να συμμετάσχει η εταιρεία στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ;

Να είναι Έλληνας παραγωγός με ποιοτικά προϊόντα. Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ μια δεκαετία τώρα πρεσβεύει την ποιότητα της ελληνικής γαστρονομίας. Κάθε χρόνο αναζητούμε νέους πελάτες με ιδιαίτερα προϊόντα που ξεχωρίζουν για την ποιότητα, την γεύση και την καινοτομία τους.