Let's Talk

Respond On Demand: Εξειδικευμένες υπηρεσίες που εγγυώνται την επιτυχία στις τουριστικές επιχειρήσεις

Είναι γεγονός πως ο sustainable τουρισμός κερδίζει συνεχώς έδαφος, με τους καταναλωτές να προτιμούν πλέον εκείνες τις επιχειρήσεις που σέβονται το περιβάλλον και αναλαμβάνουν ανάλογες δράσεις.

Σε αυτό το επίπεδο η εταιρεία Respond On Demand, προσφέρει πλήρες πλέγμα υπηρεσιών τουριστικού μάρκετινγκ, στις ελληνικές επιχειρήσεις τουρισμού δίνοντάς τους τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, από το εξωτερικό, εκτός από την Ελλάδα. Η εταιρεία είναι εκπρόσωπος και των Green Destinations, ενός οργανισμού με έδρα την Ολλανδία που ασχολείται με πιστοποιήσεις σχετικά με τον βιώσιμο τουρισμό και η οποία πρόσφατα ξεκίνησε να συνεργάζεται και με την Booking.

To ExportGreece, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την κα Μαρία Αθανασοπούλου, ιδρύτρια και επικεφαλής της Respond On Demand σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει στον κλάδο του τουρισμού η εταιρεία καθώς και για τα workshops που διοργανώνει όπως το Β2Β 𝐓𝐫𝐚𝐯𝐞𝐥 & 𝐌𝐈𝐂𝐄 𝐄𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐀𝐭𝐡𝐞𝐧𝐬 𝟐𝟎𝟐𝟒, που έρχεται στην Αθήνα 1 και 2 Απριλίου.

Είστε η founder της Respond on Demand. Τι υπηρεσίες παρέχει η εταιρεία σας;

Η εταιρεία Respond On Demand είναι μια εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ. Προσφέρουμε πολλές υπηρεσίες στους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού. Η κυριότερη όμως είναι ότι μέσα από sales workshops που διοργανώνουμε και στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, τους παρέχουμε την ευκαιρία να συνομιλήσουν επαγγελματικά με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, κυρίως από το εξωτερικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε και άψογες σχέσεις με όλα τα τουριστικά γραφεία της Ελλάδας.

Επίσης, η εταιρεία Respond On Demand παρέχει και πολλές άλλες υπηρεσίες. Αναλαμβάνουμε γενικά υπηρεσίες μάρκετινγκ, σόσιαλ μίντια, οργανώσεις επαγγελματικών event που έχουν σχέση με το να κάνει κάποιος γνωστή την επιχείρησή του ή τον προορισμό τους σε τουριστικά γραφεία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ασχολούμαστε ιδιαιτέρως με τον γαστρονομικό τουρισμό. Προσωπικά υπηρετώ τη θητεία μου για τρίτη συνεχόμενη φορά στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ταξιδιωτικού Τουρισμού που έχει έδρα το Πόρτλαντ της Αμερικής, ενώ η συνέταιρός μου είναι πρέσβειρα στον ίδιο οργανισμό. Η εταιρεία μας επίσης, είναι εκπρόσωπος των Green Destinations, ενός οργανισμού με έδρα την Ολλανδία που ασχολείται με πιστοποιήσεις σχετικά με το βιώσιμο τουρισμό. Εμείς και με το sustainable tourism και με τον gastronomy tourism έχουμε ιδιαίτερη γνώση και εξειδίκευση και παρέχουμε σε αυτούς τους τομείς πολλές εξειδικευμένες υπηρεσίες.

Για παράδειγμα, διοργανώνουμε το γαστρονομικό φεστιβάλ του Λουτρακίου εδώ και κάποια χρόνια, το οποίο χρόνο με το χρόνο γίνεται ακόμα πιο γνωστό στην Ελλάδα και το εξωτερικό και θεωρείται από τις πιο επιτυχημένες διοργανώσεις αυτού του είδους, με στόχο πάντα την προβολή του σε τουριστικά γραφεία και «ειδικό» Τύπο, ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα του προορισμού.

– Συνεργάζεστε περισσότερο με Έλληνες ή με ξένους τουριστικούς πράκτορες;

Η κύρια υπηρεσία μας είναι να φέρνουμε σε επαφή τους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού με τουριστικά γραφεία από το εξωτερικό, αλλά σε όσους το επιθυμούν μπορούμε και προσφέρουμε την αντίστοιχη υπηρεσία και με τα ελληνικά τουριστικά γραφεία.

– Πείτε μας δυο λόγια για το τι προσφέρει η συνεργασία Booking & GreenDestinations στα τουριστικά καταλύματα. Ποια τα οφέλη;

Η συνεργασία της Booking με τους Green Destinations είναι ένα καινούργιο πρόγραμμα. Η Booking έτσι κι αλλιώς μέσα στα κριτήρια της έχει βάλει το κριτήριο της βιωσιμότητας για τα καταλύματα. Πόσοι από αυτούς δηλαδή είναι sustainable και υπάρχει μια σχετική βαθμολογία, η οποία ορίζει την κατάταξη. Όταν πιστοποιούνται μέσα από τους Green Destinations οι επιχειρήσεις τουρισμού παίρνουν το μέγιστο της βαθμολογίας, οπότε βγαίνουν πρώτοι στην αναζήτηση που κάνει ο πελάτης στη Booking.

– Ποια η διαδικασία για να πιστοποιηθεί ένα τουριστικό κατάλυμα; Πόσο χρόνο χρειάζεται και ποιο το οικονομικό αντίτιμο;

Η διαδικασία των πιστοποιήσεων κρατάει από 1 έως 3 μήνες ανάλογα με το πόσο, το κατάλυμα ή το τουριστικό γραφείο, έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζουν κάποιες βιώσιμες πρακτικές ή όχι. Τους βοηθάμε, υπάρχουν κάποιοι online έλεγχοι και αυτό για να έχουμε χαμηλό κόστος, καθώς δεν μπορούν οι ελεγκτές από την Ολλανδία να ταξιδεύουν για κάθε επιχείρηση που θέλει να πιστοποιηθεί. Έχουμε πιστοποιήσει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, εστιατόρια και επιχειρήσεις που παράγουν τοπικά προϊόντα κλπ. Υπάρχει δηλαδή μια τεχνογνωσία σε σχέση με την πιστοποίηση.

Όσον αφορά τώρα την πιστοποίηση που προσφέρουν τα Green Destinations, το ακριβές αντίτιμο καθορίζεται από τον αριθμό των δωματίων. Όσον αφορά τα τουριστικά γραφεία η τιμή είναι ανάλογη με τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί το καθένα. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι οι τιμές είναι ίσως οι χαμηλότερες στην ευρωπαϊκή αγορά.

– Μία τέτοια πιστοποίηση (βιώσιμου καταλύματος) τι προσφέρει στην εκάστοτε επιχείρηση;

Μια πιστοποίηση σε σχέση με το sustainability μιας επιχείρησης ή ακόμα και ενός προορισμού -γιατί πιστοποιούνται και προορισμοί από τους Green Destinations- πέρα από το ότι σου προσφέρει το αυτονόητο, ότι σε βοηθάει δηλαδή να αφήνεις θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, στην τοπική σου κοινωνία κλπ. Παίζει μεγάλο ρόλο και θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο στο μέλλον σχετικά με την προσέλκυση των πελατών, καθώς όλες οι μετρήσεις που έχουμε αυτή την εποχή σε παγκόσμιο επίπεδο μας δείχνουν ότι οι καταναλωτές γενικά όταν ξοδεύουν τα χρήματα τους προτιμούν να τα ξοδεύουν σε sustainable επιχειρήσεις.

Έτσι λοιπόν πράττουν και σε σχέση με τα ξενοδοχεία ή με τα τουριστικά γραφεία που συνεργάζονται με τα μέσα μεταφοράς που παίρνουν. Προτιμούν να πληρώσουν κάτι παραπάνω αλλά να συνεργαστούν με επιχειρήσεις που προσέχουν τη συμπεριφορά τους απέναντι στη γη μας, το περιβάλλον και τον τόπο μας.

– Πείτε μας δύο λόγια και για το επερχόμενο Β2Β Travel & Mice Event Athens 2024 και πως μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να παρευρεθούν.

To Β2Β Travel & Mice Event Athens 2024  θα γίνει στην Αθήνα στη 1 και 2 Απριλίου. Είναι μια διοργάνωση με μεγάλο παρελθόν, καθώς ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι τελευταίες τις τελευταίες 3 χρονιές την έχουμε φέρει με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα.

Κατά τη διάρκεια του workshop που διαρκεί μιάμιση μέρα, έρχονται εκπρόσωποι από τουριστικά γραφεία από το εξωτερικό για να συναντήσουν επιλεγμένους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού και προορισμούς.

Όλα αυτά γίνονται σε μια κατάλληλα διαμορφωμένη αίθουσα για Β2Β συναντήσεις που σημαίνει ότι συνομιλεί ο αγοραστής δηλαδή με τον πωλητή και προσπαθούν να βρουν τρόπους για να έχουν μελλοντικές συνεργασίες.

Θεωρώ ότι είναι η μόνη τέτοιου είδους διοργάνωση στην Ελλάδα σε βάθος τόσων πολλών ετών. Η Αθήνα την έχει υποδεχθεί πάρα πολύ καλά, κάθε χρόνο έχουμε και ακόμα περισσότερο αποτελέσματα. Εξ ου και η προσδοκία μας είναι το workshop αυτό να μεγαλώνει από χρόνο σε χρόνο και να φιλοξενούμε όσο περισσότερους τουριστικούς πράκτορες από το εξωτερικό μπορούμε.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι όσοι τουριστικοί πράκτορες συμμετέχουν ως αγοραστές  -δηλαδή συμμετέχουν από το εξωτερικό- καταβάλλοντας μόνοι τους τα αεροπορικά τους εισιτήρια και το λέω αυτό γιατί οι περισσότερες τουριστικές διοργανώσεις, εκθέσεις και τα λοιπά σε όλο τον κόσμο, πληρώνουν οι ίδιες τα αεροπορικά εισιτήρια των πιθανών αγοραστών.

Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να πληρώνουν μόνοι τους τα αεροπορικά τους εισιτήρια για να έρθουν στην Ελλάδα ώστε να μας πείσουν πως έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για το τουριστικό μας προϊόν και γιατί σε κάθε δουλειά, όταν θέλουμε να κερδοφορήσουμε, θα πρέπει να επενδύουμε αμφότεροι.

Άρα λοιπόν το δικό τους το κομμάτι είναι να επενδύσουν σε αυτό το αεροπορικό εισιτήριο για να έρθουν σε μία αξιόπιστη διοργάνωση και να γνωρίσουν μελλοντικούς συνεργάτες που θα τους βοηθήσουν να έχουν αυξημένα κέρδη. Γιατί τελικά αυτός είναι και ο σκοπός.

Κάθε χρόνο μετά το πέρας της διοργάνωσης, οργανώνουμε ένα fam trip, δηλαδή ένα ταξίδι εξοικείωσης για τους συμμετέχοντες τουριστικούς πράκτορες από το εξωτερικό και επισκεπτόμαστε κάποια περιοχή της Ελλάδας, ώστε να βλέπουν και από κοντά το προϊόν της χώρας μας και τις δυνατότητες που μπορεί να έχουν για μελλοντικά προγράμματα.
Φέτος το fam trip, το διοργανώνουμε μαζί με το DΝA Travel, ένα τουριστικό γραφείο από την Αθήνα. Θα επισκεφθούμε την Λακωνία και θα μείνουμε στον Μυστρά στο Kyniska Palace hotel. Επίσης θα επισκεφθούμε την Μονεμβάσια και άλλα επιλεγμένα σημεία της Πελοποννήσου. Θα είναι ένα ωραίο fam trip με πολλές και χρήσιμες επαγγελματικές πληροφορίες για τους τουριστικούς πράκτορες που θα συμμετέχουν.