Exhibitions Great Exhibition

Αλκ. Καλαμπόκης (GreatExhibitions): Αναδεικνύουμε τον πλούτο της ελληνικής παραγωγή στην Summer Fancy Food Show 2024

Στα πλαίσια της Summer Fancy Food Show 2024, η οποία ολοκληρώνεται σήμερα Τρίτη 25 Ιουνίου, το ExportGreece συνομίλησε με τον κ. Αλκιβιάδη Καλαμπόκη Διευθύνοντα Σύμβουλο της Great Exhibitions και άνθρωπο-κλειδί όσον αφορά την ελληνική συμμετοχή, σχετικά με την παρουσία των Ελλήνων στην έκθεση, τα στοιχεία που διαφοροποιούν τους Αμερικανούς καταναλωτές, τις προοπτικές των ελληνικών προϊόντων, τις δυνατότητες των ελληνικών εξαγωγών και για θέματα σχετικά με το εξαγωγικό εμπόριο της Ελλάδας καθώς και τις δυσκολίες που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια.

  • Κύριε Καλαμπόκη, η φετινή διοργάνωση της Summer Fancy Food Show συμπίπτει με τα 10 χρόνια λειτουργίας της GreatExhibitions, τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η φετινή μας επέτειος διότι η συμπίπτει με την ανάληψη του έργου της SUMMER FANCY FOOD από Specialty Food Association (SFA) που για μας αποκτά μια ιδιαίτερη βαρύτητα, ως επιστέγασμα, των προσπαθειών που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια μπαίνοντας στον εκθεσιακό κλάδο. Η εμπειρία βέβαια της εταιρείας μας δεν εξαντλείται στα 10 χρόνια και η διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι ότι 40 χρόνια -αποκλειστικά- ασχολούμαστε με τις εξαγωγές. Έτσι γνωρίζουμε την ανάγκη του εξαγωγέα, γνωρίζουμε την εξαγωγική διαδικασία, τους κόπους, τον τρόπο, την αγωνία που αυτό είναι που μας γεμίζει από ευθύνες προκειμένου να του ανοίγουμε δρόμους.

Είναι η άλλη σημαντική διαφοροποίηση της GREAT EXHIBITIONS σε σχέση με το εκθεσιακό περιβάλλον στη χώρα. Στη δεκαετή λειτουργία μας, αυτό που κάνουμε από την πρώτη μέρα, ήταν ότι ανοίξαμε νέους δρόμους σε νέα εξαγωγικά μονοπάτια. Χτίσαμε εκθέσεις σε χώρες όπου η Ελλάδα δεν υπήρχε καθόλου. Δώσαμε τη δυνατότητα στους εξαγωγείς να έχουν πρόσβαση σε νέες αγορές.

Αυτό έχει μια ιδιαίτερη σημασία για τους εξαγωγείς μας, γιατί η πρόσβαση σε νέες αγορές μειώνουν τον κίνδυνο που έχουν από τις εξαγωγές τους στις παραδοσιακές αγορές, είναι η λεγόμενη διασπορά κινδύνου.

Επιγραμματικά θυμίζω ότι την πρώτη χρονιά της λειτουργίας μας ήμασταν με εκείνη που κάναμε την Winter Fancy Food Show σε συνεργασία πάντα με την SFA και έκτοτε για κάποια χρόνια διοργανώναμε την τελική συμμετοχή στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ τα τελευταία χρόνια η έκθεση Winter Fancy Food Show έχει μεταφερθεί στο Λας Βέγκας.

Με αυτό τον τρόπο ανοίξαμε την αγορά στη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Έτσι δώσαμε ένα παράθυρο πέρα από την κλασική αγορά της Ανατολικής ακτής στους εξαγωγείς μας να έχουν πρόσβαση στην Δυτική ακτή.

Ήμασταν οι πρώτοι που διοργανώσαμε την PLMA Σικάγο, δίνοντας έτσι πάλι τη δυνατότητα να ανοίξουμε νέες αγορές και στο Κέντρο της Αμερικής, σε μια επίσης πολύ μεγάλη πολιτεία που απλώνει τα δίχτυα της στις όμορες πολιτείες.

Έτσι ως επιστέγασμα της ανάληψης της ελληνικής συμμετοχής της SUMMER FANCY SHOW διαθέτουμε το πιο ολοκληρωμένο ουσιαστικό μεστό πρόγραμμα με τα μεγαλύτερα εκθεσιακά γεγονότα.

  • Μετά από αυτή την εισαγωγή, πείτε για την Summer Fancy Food Show, τον αριθμό των συμμετοχών αλλά και ποιες είναι οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν;

Θα έλεγα ότι είναι σε όλους γνωστό ότι η Ελλάδα κινείται στην αγορά της Αμερικής εδώ και πολλά χρόνια. Πολλά ελληνικά προϊόντα πρωταγωνιστούν και βλέπουμε ότι υπάρχει μια διαχρονική παρουσία των Ελλήνων εξαγωγεών στην αγορά της Αμερικής. Αυτό τους γεμίζει μια περαιτέρω ευθύνη προκειμένου, με βήμα την ομογένεια που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο και λόγο στις εξαγωγές μας, – καθώς η Αμερική είναι πάντοτε μέσα στην πεντάδα των χωρών που αγοράζουν τα ελληνικά προϊόντα- , να διευρύνουν την παρουσία τους και σε μεγαλύτερα δίκτυα σε μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και διευρύνοντας το εξαγωγικό τους οπλοστάσιο πέρα από τα στενά περίχωρα της Νέας Υόρκης.

Η φετινή Summer Fancy Food Show, που είναι η 68η, είναι διαφοροποιημένη σε σχέση με το παρελθόν για διάφορους λόγους.

Καταρχήν, ο όγκος της είναι από ότι φαίνεται μεγαλύτερος σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη προηγούμενη διοργάνωση. Αναμένεται να ξεπεράσει κάθε ρεκόρ από πλευράς επισκεψιμότητας. Η επισκεψιμότητα σε μια τέτοια έκθεση δεν είναι η επισκεψιμότητα απλών καταναλωτών ή περιπατητών που θέλουν να κάνουν βόλτα. Είναι μια επισκεψιμότητα που ελέγχεται αυστηρά, δηλαδή οι είσοδοι κάρτες εισόδου ελέγχονται αυστηρά για την εμπορική δραστηριότητα των επισκεπτών, ούτως ώστε έτσι να διασφαλίσει την ποιότητα των εισερχομένων ατόμων προκειμένου να κάνουν εμπορικές συνομιλίες, οι οποίες μπορούν να καταλήξουν σε εμπορικές συναλλαγές.

Άρα λοιπόν, για εμάς είναι πολύ σημαντική η φετινή Summer Fancy Food που γίνεται 23 με 25 Ιουνίου στο Javits Center όπου η διοργάνωση ελληνικής συμμετοχής και αυτή η παρουσία των 40 και πλέον ελληνικών εταιρειών είναι ένα μεγάλο γεγονός από μόνο του είναι μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές, που φέτος έχει την διαφοροποίηση ότι σε συνεργασία με την με την Speciality Food Association διοργανώσαμε πολλά ενημερωτικά σεμινάρια σε τρείς παράλληλους κύκλους.

H SFA με την οποία συνεργαζόμαστε τα τελευταία 10 χρόνια αδιάκοπα μας έδειξε την εμπιστοσύνη, προσπαθώντας με τη δική της τη συνδρομή, αλλά και με τη δική μας την συνδρομή παράλληλα, να διοργανώσουμε μια σειρά σεμιναρίων.

Η σειρά των σεμιναρίων έχει να κάνει με την ενημέρωση των εκθετών σε σχέση με την αγορά της Αμερικής. Είναι κάποια καινούργια εργαλεία που βοηθούν τον Έλληνα εξαγωγέα να προετοιμαστεί καλύτερα, να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά στην αμερικανική αγορά.

Ήταν και επιθυμία της διοργάνωσης από την αρχή να μπορέσουν οι Έλληνες εξαγωγείς συμμετέχοντες να έρθουν στην Αμερική εξοπλισμένοι με τη γνώση της αμερικανικής αγοράς.

Ο τρόπος που πρέπει κάποιος να διαχειριστεί τη συμμετοχή του στην SUMMER FANCY FOOD είναι εντελώς διαφορετικός σε σχέση με την Ευρώπη.

Με αυτή τη λογική λοιπόν, η SFA μαζί με την GREATEXHIBITIONS διοργάνωσαν μια μια σειρά σεμιναρίων.

  • Μπορείτε να μας αναφέρετε αυτά τα σεμινάρια και τον σκοπό τους;

Τα σεμινάρια χρονικά ξεκίνησαν πριν από μερικές εβδομάδες. Το πρώτο σεμινάριο, το Passport To Success έγινε στις 9 Μαΐου με εισηγητή τον αμερικανό Bob Burke ο οποίος έχει μια τεράστια γνώση στο κομμάτι της ανάλυσης της αμερικανικής αγοράς. Επίσης, ομιλητής ήταν ο κύριος Νικολάου εκ μέρους της Optima, που είναι γνωστή εταιρεία εισαγωγής ελληνικών προϊόντων και διανομής στην Αμερική με έδρα την Αστόρια.

Οι 2 ομιλητές με την εμπειρία τους ανέδειξαν στους παριστάμενους που ξεπέρασαν το 65-70% των συμμετεχόντων, το πώς πρέπει κάποιος να κινηθεί σε σχέση με την δημιουργία καταλόγου. Ποια είναι δηλαδή η τιμολογιακή πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για την αμερικανική αγορά. Η τιμολογιακή πολιτική είναι εντελώς διαφορετική από το σκεπτικό μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Αυτό λοιπόν αναλύθηκε με πολύ επεξηγηματικό τρόπο, ώστε να γίνει κατανοητό πως διαμορφώνουμε την τιμολογιακή μας πολιτική. Πώς λειτουργεί η αμερικανική αγορά, ποια είναι τα κανάλια διανομής, τι θέλει να δει ένας διανομέας και πολλά άλλα σημαντικά θέματα που κίνησαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.

Ως αποτέλεσμα είχε ότι το πρώτο σεμινάριο ήταν απόλυτα επιτυχημένο, καθότι οι εκθέτες απέκτησαν γνώση για το πώς θα πρέπει να κινηθούν στη συγκεκριμένη αγορά.

Ακολούθησε ένας δεύτερος κύκλος σεμιναρίων, αρχής γενομένης από 16 Μαΐου, για το πώς οι εκθέτες πρέπει να χειρίζονται την παρουσία τους στη διάρκεια της έκθεσης. Εισηγήτρια ήταν Emily Page και το παρακολούθησε πάνω από το 70%.

Η κα. Page είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει μέσα από ένα διαδικτυακό δημιουργικό σεμινάριο, τον τρόπο που πρέπει ένας εκθέτης να «στέκεται» στην έκθεση.

Ο τρόπος προσέγγισης των Αμερικανών είναι εντελώς διαφορετικός από τον υπόλοιπο κόσμο, κινείται πιο ελεύθερα. Θέλει να είναι πιο οικείος, οι επικοινωνίες που έχει με τον εκθέτει δεν είναι τόσο τυπικές και γι αυτό Έλληνας εκθέτης θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος σε ένα φιλικό τρόπο προσέγγισής.

Χρειάζεται μία αμεσότητα στην επικοινωνία, ο εκθέτης θα πρέπει να είναι στο περίπτερο του όρθιος κοντά στα προϊόντα του, να μιλάει, να εξηγεί την ιστορία των προϊόντων αλλά και την ποιοτική διαφοροποίηση.

Όλος αυτός ο τρόπος προσέγγισης έγινε πολύ αναλυτικά και θεωρώ ότι ήταν ένα πολύ χρήσιμο σεμινάριο με βάση τα καλά σχόλια που είχαμε από τους εκθέτες που αντιλήφθηκαν το πώς θα πρέπει να κινηθεί να κινούνται στη συγκεκριμένη έκθεση, αλλά και γενικότερα στην αμερικανική αγορά.

Τα σεμινάρια με Emily Page είχαμε την ευτυχία να συνεχιστούν one to one. Δηλαδή η Emily είχε τη δυνατότητα να μιλήσει με κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, να δει τα προϊόντα, να αντιληφθεί η ίδια το προϊοντικό πορτφόλιο των εκθετών και να τους δώσει πιο εξειδικευμένες πληροφορίες για το πώς πρέπει να σταθούν στην αγορά, πως θα μιλήσουν στον Αμερικανό αγοραστή, τι θα πρέπει να αναδείξουν από τα προϊόντα τους. Να σημειώσω εδώ ότι η Ελλάδα κατέχει από αρχαιοτάτων χρόνων όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αναδεικνύουν όχι μόνο την ιστορικότητα, την αυθεντικότητα αλλά και την υψηλή ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.

Υπάρχουν ανταγωνίστριες χώρες οι οποίες δεν διαθέτουν αυτά τα πλεονεκτήματα μάρκετινγκ που για μας είναι αυτονόητα και διακριβωμένα ιστορικά.

Εμείς λοιπόν, όλα αυτά πρέπει να τα αναδεικνύουμε με κάθε τρόπο προκειμένου όχι μόνο να φανεί η διαφορά μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά να αντιληφθεί και ο ίδιος ο επισκέπτης της έκθεσης, ο διανομέας, ο εισαγωγέας ο retailer, ότι αγοράζοντας ένα ελληνικό προϊόν αγοράζει ιστορία, αγοράζει η παράδοση, αγοράζει η αυθεντικότητα, αγοράζει η ποιότητα και η αγοράζει σύγχρονη συσκευασία.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες από τους Έλληνες εξαγωγείς προκειμένου η συσκευασία τους να είναι ακόμη πιο ελκυστική, πιο φιλικά προσκείμενη στον καταναλωτή και έχουν λάβει το μήνυμα ότι η συσκευασία μια και μοναδική, δεν μπορεί να «περπατήσει» σε όλες τις αγορές, ιδιαίτερα στην αγορά της Αμερικής.

Η συσκευασία μας πρέπει να είναι διαφοροποιημένη προκειμένου ο Αμερικανός καταναλωτής να αντιληφθεί όλο αυτό το ιστορικό βάρος που φέρουν τα ελληνικά προϊόντα.

  • Μιλήστε μας γιατις ελληνικές συμμετοχές στη φετινή Summer Fancy Food Show 2024.

Οι ελληνικές συμμετοχές φέτος θα είναι περισσότερες από 40. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές διαχρονικά από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται χρόνια στην Αμερική. Επίσης με τη συμμετοχή 3 Περιφερειών: της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας μαζί με το Επιμελητήριο Λάρισας.

Έχουμε εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται χρόνια στην Αμερική, στο κομμάτι της εξαγωγής της ελιάς, στο ροδάκινο, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα αναψυκτικά, εταιρείες εμφιαλώσεως νερού, εταιρείες με διατροφικές μπάρες, παστέλια, εταιρείες ροφημάτων με τσάγια, εταιρείες με βιολογικά προϊόντα, κρασιά, ούζο κλπ.

Συμμετέχουμε με μια μεγάλη παλέτα ελληνικών προϊόντων που θα αναδείξουν τον πλούτο της ελληνικής παραγωγής.

Πρόκειται για εταιρείες που παράγουν καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα εταιρείες και που δραστηριοποιούνται χρόνια στην Αμερική, καθώς και νέες που προσπαθούν να κάνουν τα πρώτα βήματά τους στην αμερικανική αγορά.

  • Πώς βλέπετε την ελληνική παρουσία στην φετινή έκθεση;

Όσον αφορά την εικόνα της ελληνικής παρουσίας, θα είναι φέτος ενισχυμένη καθώς έχουν γίνει διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ προκειμένου να γνωστοποιηθεί στους αγοραστές η ελληνική συμμετοχή.

Από την GreatExhibitions έχουν σταλεί προσκλήσεις στοχευμένες σε αγοραστές, προκειμένου να επισκεφτούν το ελληνικό περίπτερο, αλλά παράλληλα μια καινοτομία που έγινε φέτος σε συνεργασία πάντοτε με την SFA είναι ότι ζητήθηκε από τους Έλληνες εκθέτες να μας υποδείξουν εισαγωγείς που θα θέλουν να έρθουν και έτσι του στείλαμε πρόσφατα μια λίστα αγοραστών που επιβεβαίωσαν κατόπιν του αιτήματος των Ελλήνων εκθετών τη συμμετοχή τους στην έκθεση -έχουν προσκληθεί από την SFA- και θα περάσουν στο ελληνικό περίπτερο για να δούνε τα ελληνικά προϊόντα.

Η σήμανση της ελληνικής συμμετοχής με την εκθεσιακή μας ταυτότητα Truly Greece θα είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη και θα είναι ορατή σε διάφορα σημεία της έκθεσης.

  • Πείτε μας δυο λόγια για τις ελληνικές εξαγωγές συνολικά. Ποια η γνώμη σας;

Σχετικά με τις εξαγωγές μας, όπου βλέπουμε τα τελευταία χρόνια μια ιδιαίτερα αυξητική πορεία των ελληνικών εξαγωγών μέσα από την λαίλαπα της οικονομικής κρίσης καταφέραμε σε όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια να αυξάνουμε συνεχώς τα τις στατιστικές μας επιδόσεις, να ξεπερνάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Το 2023 είχαμε καταρρίψει κάθε ρεκόρ και ενώ ξεκινήσαμε μέσα στην κρίση με ένα 8% του ΑΕΠ, οι εξαγωγές των προϊόντων πλέον ξεπερνούν κατά πολύ το 22%, 23% και το 2023 ξεπεράσαμε το φράγμα των 50 δισεκατομμυρίων εξαγωγών σε επίπεδο χώρας. Το 2024 το πρώτο τρίμηνο υπάρχει μια μικρή μείωση λόγω πολλών παραγόντων που δεν ελέγχονται από τους Ελληνες εξαγωγείς, όπως είναι οι 2 πόλεμοι, οι Χούτι, παράγοντες οι οποίοι δυσχεραίνουν τον τρόπο μεταφοράς των ελληνικών προϊόντων, αλλά ο Έλληνας έχει αποδείξει ότι μέσα σε αυτή τη δεκαετία, με όλα αυτά τα προβλήματα που κατάφερε να ξεπεράσει, αντιλαμβανόμενος ότι οι εξαγωγές είναι μονόδρομος και μέσα από το εξαγωγικό δυναμικό της χώρας μπορούμε να έχουμε καλές οικονομικές επιδόσεις και να συντελούμε στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Ιδιαίτερο ρόλο έχουν παίξει οι Περιφέρειες τα τελευταία χρόνια, οι οποίες έχουν ανοίξει και αυτές με τη σειρά τους την συμμετοχή τους σε εκθέσεις, δίνοντας της την δυνατότητα, με χαμηλά κοστολόγια, σε μικρές εταιρείες να κάνουν τα πρώτα τους εξαγωγικά βήματα και σιγά σιγά και αυτές με τη σειρά τους να μεγαλώνουν και να αποτελεί για αυτούς ένας μονόδρομος ο εξαγωγικός δρόμος και καλύπτουν έτσι τα κενά που μπορεί να υπάρχουν στην ελληνική αγορά.

Αυτός είναι και ο δρόμος του μέλλοντος.

Τι έχετε να μας πείτε για την αγορά της Αμερικής;

Για την αμερικανική αγορά θα ήθελα να πω ότι είναι μια αγορά η οποία έχει δυσκολίες, έχει κόστη υψηλά, αλλά θυμίζω ότι η Αμερική είναι η αγορά που σταθερά τα τελευταία χρόνια είναι στην πεντάδα των χωρών που αγοράζουν ελληνικά προϊόντα.

Είναι μια αγορά δηλαδή που δεν πρέπει κανείς να την παραγνωρίσει απεναντίας πρέπει να προσπαθήσει να βρει το βηματισμό της μέσα από την αγάπη και τα μονοπάτια που του δίνει ομογενειακός μας ελληνισμός που αγαπάει τα ελληνικά προϊόντα και τα αγοράζει, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να φέρουν την πατρίδα στο μυαλό τους.

Μέσα από αυτά τα δίκτυα να μπορούν οι εξαγωγές να κάνουν τα επόμενα βήματα, να μπουν σε μεγαλύτερες αλυσίδες, σε μεγαλύτερους retailers και να διευρύνουμε ακόμη με μια μεγαλύτερη διασπορά την την εξαγωγική μας επίδοση.

Τέλος για τα δεκαετή γενέθλια μας θα έχουμε τη δυνατότητα σαν GreatExhibitions να σας ανακοινώσουμε και άλλες εκπλήξεις που έχουν να κάνουν με τον εκθεσιακό κλάδο σε νέες αγορές που θα δώσουν τη δυνατότητα για διευρυμένα μονοπάτια για τους Έλληνες εξαγωγείς που τους ευχαριστούμε θερμά όλα αυτά τα χρόνια για την εμπιστοσύνη τους, για την άριστη συνεργασία που έχουμε μαζί τους, για το αγκάλιασμα που έκαναν στην GreatExhibitions όπου και η GreatExhibitions τους το ανταποδίδει με όλους τους τρόπους, προσπαθώντας να κάνει το καλύτερο δυνατόν ώστε να έχουν μια άρτια και οργανωμένη συμμετοχή, χωρίς να προβληματίζονται για αυτό προκειμένου να κάνουν απερίσπαστα τη δουλειά τους κατά την διάρκεια της έκθεσης και εμείς να ενισχύουμε την παρουσία τους με όλα τα εργαλεία που διαθέτουμε της πρόσκλησης αγοραστών, τις δημιουργίες b2b συναντήσεων, εκπαιδευτικά σεμινάρια και όλα τα νέα εργαλεία που σύντομα θα αντιληφθείτε πόσο ο ριζοσπαστικά δημιουργικά μπορούν να επιδράσουν στην περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών μας,