Export Export News Greek news

Εικοσιένα ελληνικά προϊόντα στους leaders των εξαγωγών παγκοσμίως

Εικοσιένα ελληνικά προϊόντα κέρδισαν τη θέση των  leaders στις εξαγωγές παγκοσμίως. Το λάδι, οι ελιές, το λαβράκι, η κομπόστα ροδάκινο, τα ακτινίδια και τα μάρμαρα κυριαρχούν και  περιλαμβάνονται στη λίστα με τα 21 ελληνικά προϊόντα που έχουν κατακτήσει τη διεθνή αγορά.

Αυτό δείχνει  μελέτη της εταιρείας Global Greece  – International Business Projects, η οποία σημειώνει ότι οι ελληνικές εξαγωγές πέτυχαν  την περίοδο 2015-2022  αύξηση  κατά 111%, μάλιστα την περίοδο  2021-2022 αυξήθηκαν κατά 33%.

Πιο συγκεκριμένα τα 21 προϊόντα που είναι leader στις ελληνικές εξαγωγές είναι τα εξής:

  • Στα γαλακτοκομικά: το γιαούρτι και το τυρί φέτα.
  • Στα ψάρια το λαβράκι και η τσιπούρα.
  • Στα φρούτα: κεράσια, βερίκοκα, ροδάκινα, δαμάσκηνα, νεκταρίνια, κονσέρβα ροδάκινα, ακτινίδια.
  • Το παρθένο ελαιόλαδο, οι ελιές, το εξευγενισμένο ελαιόλαδο.
  • Τα εσπεριδοειδή, τουρσί, επεξεργασμένα λαχανικά, μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού.
  • Επίσης, βαμβάκι, καπνός, αλουμίνιο, τσιμέντο πόρτλαντ, μάρμαρα, προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης, γούνες, μηχανήματα και ηλιακοί θερμοσίφωνες.

Επιπλέον, τα προϊόντα στα οποία η Ελλάδα δεν είναι απλά ανάμεσα στους Leader αλλά έχει πολύ σημαντική θέση στις εξαγωγές παγκοσμίως, (πρώτη πεντάδα) είναι τα εξής: Λαβράκι, Ελιές, Ελαιόλαδο, Κομπόστα ροδάκινο, Ακτινίδια, Μάρμαρα.

Η μελέτη εστιάζει επίσης σε εκείνα τα προϊόντα που εμφάνισαν  πολύ μεγαλύτερη αύξηση των εξαγωγών τους (σε σχέση με τον μέσο όρο) και αυτά είναι:

  • Φάρμακα
  • Φωτοβολταϊκά
  • Ηλιακοί θερμοσίφωνες
  • Ράβδοι από αλουμίνιο και από σίδηρο
  • Δίοδοι, τρανζίστορ
  • Αρτοποιήματα
  • Παρασκευάσματα διατροφής από αλεύρι
  • Φυγοκεντρικοί  ξηραντήρες
  • Μηχανές φιλτραρίσματος
  • Είδη συσκευασίας από χαρτόνι
  • Προϊόντα καθαρισμού και εντομοκτόνα.

Σύμφωνα με την μελέτη,  δυναμική που μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερους όγκους εξαγωγών εμφανίζουν οι εξής κατηγορίες προϊόντων: Βαλίτσες, νεσεσέρ, θήκες, χαρτοφύλακες, σχολικές τσάντες – Συσκευές υγρών κρυστάλλων, λέιζερ, οπτικές συσκευές και όργανα – Μικρόφωνα και βάσεις για αυτά, ηχεία, ακουστικά – Ηλεκτρικές συσκευές για τη μεταγωγή ή την προστασία ηλεκτρικών κυκλωμάτων – Υφαντά υφάσματα από συνθετικά νήματα – Έπιπλα και μέρη αυτών.

Και ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης εμφανίζουν κλάδοι, που ενώ έχουν μικρό αποτύπωμα εξαγωγών προσώρας μπορούν να κινηθούν ανοδικά και αυτοί είναι:  Ανδρικά και γυναικεία ενδύματα και πανωφόρια – Καπέλα – Τεχνουργήματα από υφαντικές ύλες – Είδη για σωματική άσκηση – Στηρίγματα στρώματος και κλινοσκεπάσματα – Ηλεκτρικά ολοκληρωμένα κυκλώματα και Ηλεκτρικοί αγωγοί – Παρασκευάσματα διατροφής.

Πάντως στην μελέτη της εταιρείας Global Greece  – International Business Projects, υπογραμμίζεται πως: θα πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις ως προς την παραγωγή και εξαγωγή περισσότερων προϊόντων ελληνικής και υψηλής προστιθέμενης αξίας, καθώς και τυποποιημένων προϊόντων.

Στους leaders των εξαγωγών σταθερά παραμένουν το λάδι, οι ελιές, ψάρια,  φρούτα, κομπόστες και προϊόντα διατροφής.

Υπογραμμίζει πως στον κλάδο των τροφίμων, δυναμική εμφανίζουν τα προϊόντα  αρτοζαχαροπλαστικής  όπως και τα προϊόντα από άλευρα. Ενώ ιδιαίτερη προοπτική  έχουν επίσης τα γλυκά του κουταλιού και οι μαρμελάδες.

Ενώ στην κατηγορία των καταναλωτικών προϊόντων τα είδη υπόδησης, τα έπιπλα-φωτιστικά, το χαρτί και τα είδη του, το ξύλο, τα κεραμικά, τα παιχνίδια και τα όργανα γυμναστικής μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το εξαγωγικό τους αποτύπωμα.