Let's Talk

ΕΥ ΖΗΝ Greece: Καινοτομία, Αντοχή και Επιτυχία στον Τουρισμό και τον Αθλητισμό

Το Powerade B2Run Athens 2024 υπήρξε για άλλη μια φορά το σημείο συνάντησης της επιχειρηματικής κοινότητας, προσφέροντας ευκαιρία για δικτύωση, ενίσχυση της ομαδικότητας και προώθηση της υγείας και ευεξίας.

Στις 18 Ιουνίου, 2.500 εργαζόμενοι από περισσότερες από 80 εταιρείες συγκεντρώθηκαν στο Ολυμπιακό Στάδιο Αθηνών για να συμμετάσχουν σε έναν αγώνα δρόμου, 5 χιλιομέτρων, που συνδυάζει τη χαρά της άθλησης με τη διασκέδαση, προωθώντας ταυτόχρονα τις αρχές του zero waste.

Powerade B2Run Aθens 2024_© Koutsogiannis & Bagdatoglou

 

Η εμπειρία αυτή κορυφώθηκε με τον όρκο του αθλητή, ο οποίος εκφωνήθηκε από την Μαρία Πολύζου, μια από τις κορυφαίες μαραθωνοδρόμους της Ελλάδας και Πρέσβειρα του Ελληνικού αθλητισμού.

Στο event υπήρξε ένα ζωντανό street food festival, όπου οι συμμετέχοντες μπορούσαν να απολαύσουν λαχταριστά burgers και hot dogs, να συμμετάσχουν σε διαδραστικές δραστηριότητες και να χαλαρώσουν σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη μουσική από το συγκρότημα 48 Ώρες.

Στην εξαιρετική πορεία της ΕΥ ΖΗΝ Greece από το 1991, μια συνέντευξη με τον κύριο Θανάση Παπαδημητρίου, ιδρυτή και CEO της εταιρείας, προσθέτει σημαντικές λεπτομέρειες που αποτυπώνουν την καινοτομία και την αφοσίωση της εταιρείας στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα.

– Μιλήστε μας για την ΕΥ ΖΗΝ Greece και τη δράση της.

Η ΕΥ ΖΗΝ Greece ιδρύθηκε το 1991 με σκοπό να σχεδιάζει ιδιαίτερα και διαδραστικά ταξίδια για εταιρίες, παρέχοντας ευκαιρίες για δραστηριότητες στη φύση που παράλληλα ενισχύουν και το team building. Η πρωτοτυπία και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών την έκαναν πολύ γρήγορα να ξεχωρίσει σε αυτόν τον τομέα. Η ΕΥ ΖΗΝ Greece εισήγαγε στην ελληνική αγορά τις δραστηριότητες υπαίθρου και στη συνέχεια τις πολυήμερες διοργανώσεις δραστηριοτήτων, οι οποίες υιοθετήθηκαν από γνωστά brands, όπως τα Camel TrophyMarlboro Adventure TeamPanafon PanathlonCuttySark Crossing κ.α.. Μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, η ΕΥ ΖΗΝ Greece διοργάνωσε εκατοντάδες ταξίδια, incentivesexecutive meetings και corporate events για πολλές εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κερδίζοντας επάξια την εκτίμηση και εμπιστοσύνη τους.

Τυπικά μπορεί να είμαστε ένα τουριστικό γραφείο, αλλά ο όρος αυτός υπάρχει μόνο στην άδεια λειτουργίας μας, αφού οτιδήποτε σχεδιάζουμε ξεκινά με το πως θα καλύψουμε την ανάγκη του πελάτη μας (ιδιώτη ή εταιρίας), με στόχο τη δημιουργία έντονων συναισθημάτων, εμπειριών και εικόνων μέσα από κάθε ταξίδι, όπου κι αν είναι αυτό. Τα ταξίδια μας σχεδιάζονται πάντα με πολλή προσοχή και εμπλουτίζονται με στοιχεία που δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να συνδυάσει μόνος του.

– Πότε ξεκινήσατε τη διοργάνωση αθλητικών events και τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον συγκεκριμένο τομέα;

Όπως θα θυμάστε, η δεκαετία του 2010, με την αντίστοιχη οικονομική κρίση, και όχι μόνο, ήταν εξαιρετικά δύσκολη για την Ελλάδα. Ορισμένοι κλάδοι, μαζί και ο δικός μας του τουρισμού, επλήγησαν ιδιαίτερα έντονα. Η δραστηριότητά μας, ιδίως τα πρώτα 3-4 χρόνια μειώθηκε στο 25-30% σε σύγκριση με το 2009! Στο διάστημα αυτό υπήρξαμε ιδιαίτερα ευέλικτοι και κινηθήκαμε σε νέες αγορές και υπηρεσίες. Στα μέσα του 2017, αναζητήσαμε λύσεις σε διαφορετικού τύπου υπηρεσίες φιλοξενίας και υποδοχής. Είχαμε άλλωστε μεγάλη εμπειρία από διοργανώσεις στην ύπαιθρο, όπως επίσης και στον ειδικό και αθλητικό τουρισμό. Αναζητήσαμε, λοιπόν, κάτι το διαφορετικό, κάτι που δεν υπήρχε στην ελληνική αγορά και το οποίο θα βασιζόταν στα πολύ υψηλά πρότυπα που πάντα θέτει η ΕΥ ΖΗΝ Greece. Έτσι καταλήξαμε στην έρευνα για brands διεθνών αθλητικών διοργανώσεων που θα ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα., για διοργανώσεις που θα έφερναν στη χώρα μας αθλητές από όλον τον κόσμο και θα επικοινωνούσαν τις ομορφιές του τόπου μας σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μελετήσαμε διάφορα brands, κυρίως δρομικά, φυσιολατρικά, κολυμβητικά και τριαθλητικά και κάπως έτσι στήθηκε με επιτυχία το αθλητικό τμήμα της ΕΥ ΖΗΝ Greece, το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες διοργανώσεις.

– Πόσο δύσκολο ήταν στην πράξη να υλοποιηθεί το εγχείρημα;

Τον Οκτώβριο του 2017, αποφασίσαμε και βάλαμε στόχο να φέρουμε στην Ελλάδα το IRONMAN®, το μεγαλύτερο και πιο εμβληματικό brand τριάθλου στον κόσμο. Μέσα από το Linkedin, αναζητήσαμε στελέχη της IRONMAN®, στείλαμε και ξαναστείλαμε μηνύματα, μέχρι που ταξιδέψαμε σε έναν αγώνα τους στην Αυστρία, για να τους συναντήσουμε από κοντά και να συζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Εκεί καταλάβαμε ότι είχαν ήδη έρθει σε συζητήσεις και με άλλες ελληνικές εταιρείες αρκετές φορές στο παρελθόν, είχαν αφιερώσει πολύ χρόνο, αλλάστο τέλος, λόγω του υψηλού κόστους επένδυσης, οι ενδιαφερόμενοι υπαναχωρούσαν. Από την πλευρά της ΕΥ ΖΗΝ Greece, τους διαβεβαιώσαμε ότι εάν το μοντέλο «βγαίνει» τότε θα προχωρήσουμε.

Τον Μάρτιο του 2018 λάβαμε την έγκριση και ξεκινήσαμε τη διοργάνωση με στόχο την προσέλκυση τουλάχιστον 1.200 τριαθλητών και 2.500 συνοδών/φίλων/συγγενών τους. Σαν τοποθεσία ορίστηκε η περιοχή της Πύλου και τα resorts της Costa Navarino, αφού πρώτα αποδέχθηκαν την πρόταση φιλοξενίας και οικονομικής στήριξης της διοργάνωσης. Ξεκίνησε η μεγάλη κινητοποίηση για όλα όσα έπρεπε να γίνουν (διαδρομές, άδειες, εγκρίσεις, επικοινωνία, websites, χορηγοί, προμήθειες, κατασκευές, εθελοντές, Δήμοι και Περιφέρεια, ξενοδοχεία, μεταφορές, κλπ.) σε μικρό χρονικό διάστημα.

Στις 14.04.2019, διοργανώσαμε το πρώτο IRONMAN® 70.3® στην Ελλάδα με 1.550 συμμετέχοντες και περίπου 3.000 συνοδούς από 61 χώρες! Σε μία περιοχή που θα είχε χαμηλή τουριστική κίνηση για τουλάχιστον έναν μήνα ακόμη, έγιναν περισσότερες από 6.000 διανυκτερεύσεις, τα εστιατόρια, τα μαγαζιά και τα μπαράκια γέμισαν, και σημαντικότερο: αναρτήθηκαν μερικά εκατομμύρια posts στο social media περιβάλλον αναδεικνύοντας την ομορφιά και τα ωραία του τόπου μας σε εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου. Αυτή ήταν μόνο η αρχή!

Είστε ο άνθρωπος που έφερε μία από τις κορυφαίες διοργανώσεις, το Ironman 70.3 , στην Ελλάδα, ακολούθησε το L’Etape Greece by Tour de France και το B2Run Αθens. Πρόσφατα μάλιστα ολοκληρώθηκε και το Powerade B2Run Αθens 2024. Μιλήστε μας για αυτές τις διοργανώσεις και τις δυσκολίες που τυχόν αντιμετωπίζετε.

Όπως ανέφερα παραπάνω, ασχοληθήκαμε με τη δραστηριότητα αυτή αναζητώντας την περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη της εταιρίας μας, καθώς ήμασταν ανέκαθεν ανήσυχα πνεύματα. Από το 1991 που δραστηριοποιούμαστε στην αγορά του τουρισμού, αναζητούμε πάντα την καινοτομία και το διαφορετικό, με τα καλά και τα κακά που μπορεί να φέρνει αυτό κάθε φορά.Το να ασχοληθούμε με τη διοργάνωση τέτοιου είδους δράσεων δεν ήταν κάτι τελείως καινούριο για εμάς. Στην πορεία όμως ανακαλύψαμε ότι αυτές οι διοργανώσεις ήταν μακράν πιο δύσκολες, πιο αγχωτικές, πιο πολύπλοκες, πιο κοστοβόρες, αλλά την ίδια στιγμή ήταν και οι πιο ενθουσιώδεις, με τεράστια θετική ενέργεια, πολύ χρώμα, δύναμη, πείσμα και ψυχική ανταμοιβή. Μία ομάδα 6-7 μόνιμων και 50-60 εξωτερικών συνεργατών δουλεύει 12 μήνες τον χρόνο, για κάθε μία από αυτές τις διοργανώσεις, αντιμετωπίζοντας πλειάδα θεμάτων και δυσκολιών και περιμένοντας με ανυπομονησία την ημέρα που μερικές εκατοντάδες συμμετέχοντες θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης, μερικές χιλιάδες κόσμου θα απολαύσουν αυτήν τη μεγαλειώδη προσπάθεια, η τοπική κοινωνία θα συνδράμει από την πλευρά της στην επιτυχία και, εν τέλει, θα βρεθούμε όλοι μαζί στη γραμμή του τερματισμού, να χειροκροτάμε , να αγκαλιαζόμαστε και να λάβουμε το ζεστό χαμόγελο της ευγνωμοσύνης για τη δημιουργία αυτής της καταπληκτικής εμπειρίας! Ίσως να ακούγομαι κάπως υπερβολικός και γραφικός, αλλά -πιστέψτε με- δε θα μπορούσα να το περιγράψω με τίποτε λιγότερο.

– Ποια είναι τώρα τα σχέδιά σας, τι άλλο να περιμένουμε μέσα στο 2025;

Η αναζήτηση νέων διοργανώσεων δεν σταματά. Ή ομάδα που έχει συσταθεί συγκεντρώνει τους καλύτερους επαγγελματίες του χώρου και η εταιρία μας έχει χαρακτηριστεί ως η πιο αξιόλογη σε αυτήν τη δραστηριότητα.

Τα brands που ήδη έχουμε στο portfolio μας θα παραμείνουν (IRONMAN® 70.3®LEtape by Tour de FranceB2Run) ενώ έχουμε σχεδόν συμφωνήσει για το 2025 με: UTMB (το κορυφαίο trail run event στον κόσμο), SWIM Grand Prix (κολυμβητικό open water 2k, 5k, 10kultra) και Racing The Planet (250k in 7 days hiking adventure). Οι διοργανώσεις αυτές θα γίνουν σε διαφορετικούς τόπους και σε περιόδους μη τουριστικής αιχμής, ώστε να προσδίδουν αξία σε κάθε προορισμό.

Παρόλα αυτά, ο δρόμος που έχουμε επιλέξει δεν είναι εύκολος, κυρίως επειδή η χώρα μας δεν έχει ακόμη την κουλτούρα και την εμπειρία υποστήριξης τέτοιων διοργανώσεων. Η Πολιτεία δεν έχει ακόμη αντιληφθεί τη μεγάλη συμβολή τους σε οικονομικό, κοινωνικό, επικοινωνιακό και πολιτιστικό επίπεδο και είναι, θα έλεγα, επιφυλακτική ως προς την αρωγή και τη στήριξη. Όμως, χωρίς την οικονομική στήριξη της Πολιτείας τέτοιου είδους πρωτοβουλίες δεν θα είναι για πολύ καιρό βιώσιμες. Οι μεγάλες αυτές διοργανώσεις, λόγω των απαιτητικών προδιαγραφών τους και των επικοινωνιακών αναγκών τους, έχουν υψηλό κόστος το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί μόνο από τους χορηγούς και τις συμμετοχές. Οι τόποι που φιλοξενούν μια τέτοια διοργάνωση απολαμβάνουν πολλαπλά οφέλη, σε πολλά επίπεδα, αλλά η συμβολή της τοπικής κοινότητας είναι απαραίτητη, ώστε να αναδειχτεί το φιλόξενο της πρόσωπο, να μην υπάρχουν παράπονα και προβλήματα για τις ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι άνθρωποι να βγουν στους δρόμους να εμψυχώσουν, να χειροκροτήσουν, να απολαύσουν την εμπειρία και να συμβάλλουν στη συνολική εικόνα που θα αποκομίσουν οι συμμετέχοντες. Τα παραπάνω, αν και έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, απέχουν ακόμη από το επίπεδο που θα κάνει τις διοργανώσεις αυτές ελκυστικές για τους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες. Συνεπώς, μέρος της δουλειάς μας είναι και η επιμονή μας στη σχετική ενημέρωση και ανάδειξη.

 

L’Etape Greece by Tour de France presented by SKODA 2024_1ος Νικητής Περικλής Ηλίας_©Aristotelis Bagdatoglou

 

– Πώς αγκαλιάζουν οι Έλληνες αθλητές (επαγγελματίες και ερασιτέχνες) αυτές τις διοργανώσεις;

Το 2019 που διοργανώσαμε το πρώτο IRONMAN® 70.3® υπήρχαν στην Ελλάδα περίπου 300 Έλληνες που είχαν συμμετάσχει ή μπορούσαν να συμμετάσχουν σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα. Κι όμως στον αγώνα συμμετείχαν περίπου 600! 600 αθλητές που ήθελαν να κάνουν ένα όνειρό τους, τη συμμετοχή τους σε μια παγκόσμια διοργάνωση IRONMAN®, πραγματικότητα. Στα επόμενα χρόνια ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στους 1.100. Υπερ-τριπλασιάστηκε, δηλαδή, μέσα σε μόλις 4 χρόνια. Κάπως έτσι έγινε και με το LEtape by Tour de France και τους ποδηλάτες.H συμμετοχή των Ελλήνων είναι κάθε χρόνο όλο και πιο μεγάλη, όλο και πιο ουσιαστική. Και παρ’ όλο ότι το κόστος συμμετοχής στο LEtape by Tour de France είναι συχνά τριπλάσιο ή και τετραπλάσιο από την αμέσως επόμενη αντίστοιχη διοργάνωση, η διαφορά σε επίπεδο ποιότητας, ασφάλειας, παροχών και υποστήριξης είναι αυτό που τους κάνει να εκτιμούν το έργο μας και να συμμετέχουν σταθερά κάθε χρόνο ανυπομονώντας για την επόμενη διοργάνωση. Το B2Run, το εταιρικό δρομικό fun & bonding event που διοργανώνουμε ξεκίνησε το 2019 με 700 συμμετέχοντες από 38 εταιρίες, ενώ πρόσφατα, το Powerade B2Run Aθens 2024 φιλοξένησε 2.500 συμμετέχοντες από 89 εταιρίες! Ως εκ τούτου έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε στην ελληνική αγορά και την ανάπτυξή της και, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι θέμα επιμονής και προσαρμογής να το δούμε όλο αυτό να μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

– Τι σημαίνει για τον τουρισμό αλλά και τις τοπικές κοινωνίες η διοργάνωση ανάλογων εκδηλώσεων;

Εδώ και χρόνια, το Υπουργείο Τουρισμού στοχεύει στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Οι διοργανώσεις μας γίνονται τον Οκτώβριο-Νοέμβριο, τον Μάρτιο-Απρίλιο-Μάϊο – μήνες με σχετικά χαμηλή τουριστική κίνηση. Το 2023 φιλοξενήσαμε συνολικά στις αθλητικές διοργανώσεις μας πάνω από 6.000 ξένους, οι οποίοι δεν ήρθαν στη χώρα μας μόνο για τον αγώνα, αλλά οι περισσότεροι έμειναν πριν ή μετά για διακοπές. Εάν το κάθε άτομο ξόδεψε κατά μέσο όρο ~1.080€, μπορεί εύκολα κάποιος να αντιληφθεί το όφελος. Και βέβαια πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους Έλληνες αθλητές οι οποίοι επίσης αφήνουν χρήματα.

Ταυτόχρονα, το επικοινωνιακό όφελος για τη χώρα μας είναι πολύ μεγάλο, αφού οι διοργανώσεις αυτές ενθαρρύνουν την ανάρτηση posts, τη δημιουργία ιστοριών, την ανάδειξη όμορφων εικόνων. Αν σκεφτείτε ότι σε κάθε διοργάνωση συμμετέχουν άτομα από 35-65 χώρες και περισσότερες από 600 πόλεις, οι εικόνες του κάθε προορισμού ταξιδεύουν σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, η κάθε πόλη μας που αποφασίζει να φιλοξενήσει αυτές τις διοργανώσεις γίνεται για κάποιες ημέρες επίκεντρο του παγκόσμιου αθλητισμού και της ζωής των συμμετεχόντων αλλά και των φίλων, γνωστών, συνεργατών, συγγενών τους. Γνωρίζουν και γνωρίζονται με ανθρώπους που αλλιώς δεν θα ήταν εύκολο. Όταν, επί παραδείγματι, στην Κρήτη συνηθίζουν να φιλοξενούν Γερμανούς, Εγγλέζους, Σκανδιναβούς, Γάλλους και με το IRONMAN® θα μπορέσουν να γνωρίσουν Περουβιανούς, Νεοζηλανδούς, Ινδονήσιους, ΝοτιοΑφρικάνους, Βιετναμέζους, κλπ., η προστιθέμενη αξία είναι πολύ μεγάλη κατά τη γνώμη μου.

Θεωρώ ότι η χώρα μας, όπως σε κάθε τι, έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και αν αυτό γίνει με πρόγραμμα, όραμα και σοφία, τότε θα συνεχίσει να εκπλήσσει ευχάριστα τη διεθνή κοινότητα και σε αυτόν τον τομέα.