Good News

7)Με «Ελληνικό Πρωινό» οι Ξενοδόχοι και το Αεροδρόμιο της Αθήνας γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού

Το Ινστιτούτο Τουριστικής Έρευνας και Προβλέψεων (ITEP) διεξήγαγε έρευνα σε 800 ελληνικά ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και διαπίστωσε ότι το 88% των δαπανών του FnB για ελληνικά προϊόντα πηγαίνει στα ελληνικά ξενοδοχεία, με το 36% να προέρχεται από τον ίδιο δήμο με την ξενοδοχειακή μονάδα και το 52 % από την υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος επέλεξε να επενδύσει στην αποκατάσταση της παράδοσης του «ελληνικού πρωινού», που ισχύει εδώ και δέκα χρόνια στα ελληνικά ξενοδοχεία. Ο Πρόεδρος Αλέξανδρος Βασιλικός ( ΞΕΕ) πιστεύει ότι ο κύριος στόχος του καινοτόμου προγράμματος φιλοξενίας είναι να συμβάλει στην αύξηση του αριθμού των Ελλήνων ξενοδόχων που το υιοθετούν, ώστε να ενισχυθεί ταυτόχρονα η γαστρονομική ταυτότητα της χώρας. Αυτό θεωρείται βασικό πλεονέκτημα για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Η γαστρονομία είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού των ταξιδιωτών στη Νότια Μεσόγειο.

Μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων διαπίστωσε ότι είναι ο τέταρτος σημαντικότερος παράγοντας. Η Ελλάδα έχει πολλούς αντιπάλους, αλλά είναι καλά προστατευμένη και έχει τη δυνατότητα να είναι η πρώτη χώρα στον γαστροτουρισμό.

Η Ελλάδα, αν και απειλείται από τις ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία, Κροατία) έχει όλα τα εχέγγυα για να βγει πρώτη στον γαστροτουρισμό και να ανεβάσει το προφίλ της ελληνικής φιλοξενίας.

Όπως τονίζει ο Αλ. Βασιλικός, το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά, ενώ κορυφαίες αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά, τα αρτοπαρασκευάσματα το λάδι, και το μέλι.

Από την άλλη, είναι σαφές ότι δεν μπορούν να παραχθούν προϊόντα που να καλύπτουν τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, αλλά και για αυτό αναμένεται σημαντική ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής τα επόμενα χρόνια σε αυτόν τον τομέα.

«Το «Ελληνικό Πρωινό» έρχεται να επιβραβεύσει όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει για τη διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με την τοπική γαστρονομία, καθώς αποτελεί το μοναδικό πιστοποιημένο πρόγραμμα», τονίζει σχετικά, και προσθέτει πως στις κατηγορίες τεσσάρων και πέντε αστέρων το ποσοστό αγγίζει το 50%, γεγονός που αποτελεί τεράστια νίκη όπως χαρακτηριστικά λέει.

Σε ότι αφορά την αξιοσημείωτη  μικρή αναλογία των δέκα χιλιάδων ξενοδοχείων στην Ελλάδα που έχουν πιστοποιηθεί στο «Ελληνικό Πρωινό» ο κος Βασιλικός είναι αισιόδοξος και καθησυχαστικός.

«Δεν πρέπει καθόλου να μας προβληματίζει το χαμηλό ποσοστό, διότι παρά την κάμψη που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, αναμένεται πλέον να υπάρξει άνοδος. Θεωρώ ότι η αγορά τώρα είναι πολύ πιο ώριμη και για αυτό θέλουμε να κινητοποιήσουμε και τα πιο μικρά ξενοδοχεία, μέχρι τρία αστέρια, που μέχρι σήμερα, αν και ακολουθούν την ίδια ακριβώς φιλοσοφία, δεν έχουν κυνηγήσει την πιστοποίηση του Ελληνικού Πρωινού», αναφέρει, υπενθυμίζοντας πως όταν ξεκίνησε το Ελληνικό Πρωινό το 2012, δεν υπήρχε καν η φιλοσοφία FromFarmtoFork.

Ο κος Βασιλικός κατέστησε σαφές ότι το ευρωπαϊκό πρωινό δεν είναι το ίδιο με το ελληνικό πρωινό. Στην πραγματικότητα, τα δύο έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και σκοπούς. Στις 27 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, η ΞΕΕ σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΙΑΑ) και την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) έστησε ειδικούς πάγκους στον χώρο αναχωρήσεων του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, προσφέροντας φαγητά και προϊόντα από την ελληνική ύπαιθρο. Αυτή ήταν μια ευκαιρία για τους ταξιδιώτες να γνωρίσουν την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα και τη φιλοσοφία του Hellinikonbreakfast ή Ελληνικό Πρωινό αλλιώς.

Η Yφυπουργός Τουρισμού, κ. Σοφία Ζαχαράκη, χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία είπε σχετικά:

«Στηρίζουμε ένθερμα αυτή την προσπάθεια που φέρνει τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στο τραπέζι κάθε ταξιδιώτη! Θερμά συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία του ΞΕΕ, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, με επίκεντρο το «Ελληνικό Πρωινό». Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού εστιάζοντας στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και με όχημα την ελληνική γαστρονομία ταξιδεύουμε την εικόνα της χώρας μας πιο μακριά! Εστιάζουμε στην ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού και βάζουμε γερές βάσεις για το μέλλον».

«Έχουμε μια extreme θα έλεγα ιδέα, η οποία απαιτεί χρόνο και κόπο. Θέλουμε να καθιερώσουμε μια παγκόσμια ημέρα Ελληνικού Πρωινού, και έχουμε μιλήσει για αυτό τόσο με την υφυπουργό Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, όσο και με την πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου», λέει από την πλευρά της η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ.

«Το Ελληνικό Πρωινό είναι μια πρωτοβουλία που αγαπήθηκε όσο λίγες από Έλληνες και ξένους επισκέπτες και η φήμη του έχει ήδη ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Εκφράζει την Ελλάδα μας, εκφράζει την φιλόξενη «καλημέρα» μας και κυρίως στηρίζει και αναδεικνύει την ελληνική παραγωγή τοπικών προϊόντων και τους Έλληνες παραγωγούς», σχολίασε σχετικά, η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς.

Από δεξιά: Η κ. Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος, ΕΟΤ, η κ. Σοφία Ζαχαράκη, Υφ. Τουρισμού, ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος, ΞΕΕ, η κ. Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., ΞΕΕ, η κ. Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, Προέδρος, ΕΞΑΑΑ, η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ, ΔΑΑ και η κ. Μαρίνα Παπαγεωργίου, Τομεάρχης Γρ. Τύπου, ΔΑΑ

Βασιλικός Αλέξανδρος , Πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Από την εκδήλωση του «Ελληνικού Πρωινού» στο αεροδρόμιο σήμερα