Export News

5) Η Ολλανδία γίνεται ο κορυφαίος αγοραστής ινδικών πετρελαιοειδών εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία

Η Κίνα μετατοπίστηκε στην τέταρτη θέση, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,3% των συνολικών συνολικών εξερχόμενων αποστολών της Ινδίας. (Το πετρελαιοφόρο κρατήθηκε από την ιρανική ακτοφυλακή στις 13 Αυγούστου για φερόμενη πρόκληση πετρελαϊκής ρύπανσης ενώ επέστρεφε από το Ιράκ στο Βισακαπατνάμ.)
Η Κίνα μετατοπίστηκε στην τέταρτη θέση, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,3% των συνολικών εξερχόμενων αποστολών της Ινδίας. (Το πετρελαιοφόρο κρατήθηκε από την ιρανική ακτοφυλακή στις 13 Αυγούστου για φερόμενη πρόκληση πετρελαϊκής ρύπανσης ενώ επέστρεφε από το Ιράκ στο Βισακαπατνάμ.)

Η Ολλανδία έχει αναδειχθεί ως ο κορυφαίος προορισμός για τις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας, όπως βενζίνη και ντίζελ κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Αυτή η αύξηση στις εξαγωγές είχε επίσης ως αποτέλεσμα η Ολλανδία να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για τις συνολικές εξαγωγές της Ινδίας, αντικαθιστώντας έτσι την Κίνα.

Η Νότια Αφρική και η Βραζιλία αύξησαν επίσης τις αγορές προϊόντων διύλισης πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ATF από την Ινδία το 1ο εξάμηνο, φτάνοντας στις 10 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές πετρελαιοειδών για τα ινδικά διυλιστήρια.

Αυτή η αλλαγή έρχεται στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία, με την Ινδία να συνεχίζει να αγοράζει αργό πετρέλαιο με έκπτωση από τη Ρωσία που έχει πληγεί από τις κυρώσεις. Η Ινδία είναι βασικός κόμβος διύλισης της Ασίας, με εγκατεστημένη δυναμικότητα σχεδόν 250 εκατομμυρίων τόνων ετησίως σε 23 διυλιστήρια.

Η Νότια Αφρική και η Βραζιλία αύξησαν επίσης τις αγορές προϊόντων διύλισης πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων αυτών της ATF από την Ινδία το 1ο εξάμηνο, κατατάσσοντας τις 10 κορυφαίες αγορές εξαγωγών πετρελαιοειδών για τα ινδικά διυλιστήρια.

«Οι εταιρείες πετρελαίου συνεχίζουν να αλλάζουν τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης τους. Μερικές φορές αποθηκεύονται στην Ολλανδία, μερικές φορές στη Σιγκαπούρη ή τη Βενεζουέλα. Έτσι, το (διυλισμένο) πετρέλαιο που μεταφέρεται στην Ολλανδία θα μπορούσε να γίνει με σκοπό την αναδιανομή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το χειμώνα. Ένα άλλο σημείο είναι ότι πολλές χώρες δεν επιθυμούν να εισάγουν απευθείας καύσιμα από τη Ρωσία και η Ινδία προμηθεύεται πετρέλαιο από τη Ρωσία σε ανταγωνιστικές τιμές και έχουμε επίσης μια εγκατάσταση διύλισης. Και εμπλέκονται ινδικές ιδιωτικές εταιρείες», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ομοσπονδίας Ινδικών Οργανισμών Εξαγωγών (FIEO) Ajay Sahai.

Μέντα

Οι Κάτω Χώρες αντιπροσώπευαν σχεδόν το 9% των συνολικών εξαγωγών πετρελαιοειδών της Ινδίας την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου σε 4,5 τρισεκατομμύρια  , αύξηση 180% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Η ποσότητα (εξευγενισμένου) λαδιού που έχει αρχίσει να εισάγει η Ολλανδία είναι αρκετά σημαντική. Επιπλέον, αν κοιτάξετε τις ευρωπαϊκές εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία… δεν έχει μειωθεί», δήλωσε ο Biswajit Dhar, καθηγητής στο Κέντρο Οικονομικών Μελετών και Σχεδιασμού, JNU.

Η Βραζιλία έφτασε επίσης στις top8 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές για την Ινδία σε σύγκριση με τη 19η θέση που κατέλαβε πέρυσι, με αποτέλεσμα την αύξηση των εξαγωγών πετρελαιοειδών κατά 273% στα 2,3 τρισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου.

Η Νότια Αφρική έγινε η 13η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Ινδίας κατά την περίοδο από την 22η μεγαλύτερη πέρυσι, κυρίως λόγω της αύξησης των εξαγωγών πετρελαίου κατά 324% στα 2,6 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Η Νότια Αφρική αντιπροσώπευε το 5,13% των συνολικών αποστολών πετρελαίου στο πρώτο εξάμηνο του δημοσιονομικού έτους, έναντι μεριδίου 2,23% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η Ρωσία αναδείχθηκε ως η πέμπτη μεγαλύτερη πηγή εισαγωγών της Ινδίας το πρώτο εξάμηνο στα 21,3 τρισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 5,62% των συνολικών εισαγωγών της Ινδίας με ετήσια αύξηση 409% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021-2022. Σίγουρα, το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσώπευε το 15% των συνολικών εισαγωγών πετρελαίου της Ινδίας στα 14 τρισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του δημοσιονομικού έτους.

Τα ερωτήματα που στάλθηκαν στα υπουργεία εμπορίου και πετρελαίου παρέμειναν αναπάντητα.

Η Κίνα μετατοπίστηκε στην τέταρτη θέση, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,3% των συνολικών συνολικών εξερχόμενων αποστολών της Ινδίας.