Market

Μασούτης: Δυναμικό πλάνο ανάπτυξης στα νησιά – Η στρατηγική για τα ακίνητα

Η αλυσίδα Μασούτης εφαρμόζει ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης σε τουριστικές περιοχές, όπου οι τζίροι των σούπερ μάρκετ εμφανίζουν σημαντική αύξηση. Το 2023, η εταιρεία κατάφερε να υπερβεί το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε κύκλο εργασιών, με ανάπτυξη πάνω από 16%. Αυτή η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από τα νησιά του Αιγαίου, την Κέρκυρα, και από την εφαρμογή ολόκληρου του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια του έτους. Φέτος, συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό 7,5%.

Εγκαίνια για το μεγαλύτερο σούπερ-μάρκετ της Κέρκυρας

Στο πλαίσιο αυτό, η Μασούτης δρομολογεί ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης στην Κέρκυρα, διεκδικώντας ηγετική θέση στην τοπική αγορά με υπερδιπλάσιο αριθμό καταστημάτων έναντι του ανταγωνισμού, αλλά και τη δημιουργία του πρώτου cash & carry της αλυσίδας στο νησί των Φαιάκων. Η εταιρεία το 2022 προσέθεσε στο δίκτυό της 18 νέα καταστήματα Μασούτης στην Κέρκυρα, τα οποία προήλθαν από τη συμφωνία με την ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές ΑΕ και τη μεταβίβαση των καταστημάτων της Κέρκυρας των εταιρειών «Γαλαξίας ΑΕ» και «Μαρκάτο ΑΕ». Σήμερα, οι πωλήσεις που αφορούν το νησί της Κέρκυρας ανέρχονται περίπου στο 4% του συνολικού τζίρου, ενώ τα 18 καταστήματα απασχολούν 314 εργαζόμενους από τους οποίους τα 230 άτομα είναι γυναίκες και 84 άντρες.

Το Σάββατο 20 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πιο μεγάλου σούπερ μάρκετ στην Κέρκυρα, στο 1ο χλμ. Εθνικής Οδού Λευκίμμης Κέρκυρας 1.600 τ.μ. με αποθηκευτικό χώρο και 30 εργαζόμενους. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη διοίκηση, δρομολογείται η δημιουργία του πρώτου cash & carry της αλυσίδας στην Κέρκυρα, το οποίο θα εγκαινιαστεί εντός του 2025 και θα ανεβάσει τον συνολικό αριθμό cash & carry της εταιρείας σε 25.

Επόμενος σταθμός της αλυσίδας αποτελεί η Λευκάδα, με την εταιρεία να προγραμματίζει τη δημιουργία καταστήματος σε ιδιόκτητο οικόπεδο, εντός του 2025, ενώ η διοίκηση συνεχίζει να βολιδοσκοπεί την αγορά της Πελοποννήσου. Η Δ. Μασούτης διαθέτει σούπερ μάρκετ στην Αχαΐα και προγραμματίζει την είσοδό της και σε άλλους νομούς της Πελοποννήσου.

Επενδύσεις 25 εκατ. για ανακαινίσεις και δημιουργία νέων καταστημάτων

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Δ. Μασούτης συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Εφέτος προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για ανακαινίσεις και δημιουργία νέων καταστημάτων.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Δ. Μασούτης ΑΕ, Γιάννης Μασούτης στο περιθώριο των εγκαινίων του καταστήματος στην Κέρκυρα, επόμενος στόχος είναι η δημιουργία εταιρείας αξιοποίησης ακινήτων, καθώς ο Όμιλος διαθέτει περίπου 100 ακίνητα αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ. Για τον λόγο αυτό θα αξιοποιηθεί η εταιρεία «Γαλαξίας ΑΕ» όπου θα ενταχθούν και κάποια ιδιόκτητα καταστήματα της Μασούτης.

Στροφή στο Franchise

Παράλληλα, η εταιρεία κάνοντας ένα ακόμα βήμα ενίσχυσης της παρουσίας της στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε πιλοτικό άνοιγμα στο Franchise με 19 καταστήματα ξεκινώντας από την Βόρεια Ελλάδα, μέσω των Express Market, το συνεργαζόμενο δίκτυο που ήδη διαθέτει.

Νέα καταστήματα στην Αττική

Το πλάνο της οργανικής ανάπτυξης της Δ. Μασούτης για το 2024 περιλαμβάνει νέα καταστήματα στην Αττική στις περιοχές: Νέα Σμύρνη, Χαλκίδα και Τρεις Γέφυρες. Σημειώνεται ότι στην περιοχή Τρεις Γέφυρες αδειοδοτήθηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται σε ιδιόκτητο χώρο 5 στρεμμάτων το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής έργο της Δ. Μασούτης στην Αττική που αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη περιλαμβάνει τη δημιουργία του νέου Grand Μασούτης στην Αθήνα και παράλληλη ανέγερση στον ίδιο χώρο ενός κτιριακού συγκροτήματος δύο 9όροφων πολυκατοικιών που θα φιλοξενήσουν 110 διαμερίσματα διαφορετικών εμβαδών.

Βάσει του προγραμματισμού της εταιρείας, μέσα στο 2024, θα πραγματοποιηθεί ανακαίνιση 15 καταστημάτων, από τα οποία 12 στην περιφέρεια και 3 στην Αθήνα. Μέχρι σήμερα από τις αρχές του χρόνου έχουν ανακαινιστεί 5 καταστήματα: ένα στην Σαντορίνη, δυο στην Κέρκυρα, ένα στην Μήλο και ένα στα Τρίκαλα.

AR στα ράφια του σούπερ μάρκετ

Και στις νέες τεχνολογίες επενδύει η Μασούτης μέσα από καινοτόμες εφαρμογές που διευκολύνουν την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, μέσα από την εφαρμογή MasoutisApp μπορεί να βρει κανείς, πέρα από καθημερινές προσφορές και φυλλάδια προσφορών, τα ηλεκτρονικά εκπτωτικά κουπόνια χρησιμοποιώντας AR τεχνολογία (Επαυξημένη Πραγματικότητα). Τοποθετώντας δηλαδή ο καταναλωτής την κάμερα του κινητού του στο barcode του προϊόντος, βρίσκει τα ηλεκτρονικά κουπόνια και μαθαίνει πληροφορίες για κάθε προϊόν.