Market

NielsenIQ: Σταθερά ανοδική πορεία για τις κάψουλες καφέ

Ο καφές είναι γνωστός για την υψηλή κατανάλωσή του και την εκτεταμένη διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά, αποτελώντας σημαντικό μέρος της καθημερινής διατροφής για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων από τη NielsenIQ για το πρώτο πεντάμηνο του έτους, η κατηγορία του καφέ, με τζίρο κοντά στα 156 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζει αύξηση τόσο σε όγκο (+3,3%) όσο και σε αξία (+3,9%) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ταυτόχρονα, η υποκατηγορία των καψουλών καφέ, παρότι έχει ακόμη μικρή συμμετοχή στον τζίρο της συνολικής κατηγορίας (16,8% σε αξία), παρουσιάζει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 11,1%, ο οποίος διατηρείται σταθερά ανοδικός τα τελευταία χρόνια.

Όπως σημειώνει η κ. Αλίκη Παπαδάκη, Senior Sales & Engagement Executive στην NielsenIQ, “φαίνεται ότι Έλληνας καταναλωτής συνεχίζει καθημερινά την οικιακή παρασκευή και κατανάλωση στιγμιαίου και ελληνικού καφέ, που είναι και οι πιο σημαντικές υποκατηγορίες από πλευράς τζίρου, ωστόσο επιθυμεί τα τελευταία χρόνια και την εμπειρία ενός «επαγγελματικά» φτιαγμένου καφέ, μέσα από την χρήση των μηχανών espresso. Σε αυτή την τάση έχει συμβάλλει και η διαρκώς αυξανόμενη τιμή του καφέ on the go, καθώς επίσης μέσα από τα δεδομένα που συλλέγει η NielsenIQ από το κανάλι του HO.RE.CA. , μέσα σε ένα χρόνο έχει σημειωθεί μέση αύξηση στην τιμή των ροφημάτων τύπου espresso/cappuccino της τάξης του +4,4%.” 

Η τάση αυτή που παρατηρείται στις πωλήσεις της κατηγορίας μέσα στα super markets είναι ευθυγραμμισμένη και με τις πωλήσεις των μηχανών καφέ, όπως αυτές τις καταγράφει η GfK. Συγκεκριμένα, επίσης για το χρονικό διάστημα από την αρχή του 2024, ως και το τέλος Μάϊου, η κατηγορία των μηχανών espresso με σύστημα κάψουλας παρουσιάζει θετικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς, +19% σε τεμάχια, ενώ συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο των μηχανών καφέ με σημαντικό ποσοστό της τάξης του 46,1%.

Σχολιάζοντας σχετικά η κ. Ξένια Ραπτοδήμου, Account Manager στην GfK, ανέφερε ότι “φαίνεται ότι οι κατασκευαστές μηχανών, ακολουθώντας την καταναλωτική τάση, επενδύουν σε αυτή την κατηγορία με διαρκή λανσαρίσματα καινούριων μοντέλων, προωθητικές ενέργειες, αλλά και νέας τεχνολογίας συσκευές μηχανών καφέ, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς και προσφέροντας στους καταναλωτές μια διαρκώς βελτιούμενη εμπειρία.”